fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לקראת התחדשות עירונית בשיכון אלי כהן בחדרה

ראש העיר צביקה גנדלמן חתם על תוכנית להפקדה של התחדשות עירונית בשיכון אלי כהן בשכונת גבעת אולגה, וזאת לאחר האישור של הוועדה המחוזית להפקדתה. החתימה על התוכנית להפקדה מקרבת את הפרויקט כולו צעד נוסף לקראת ביצוע.

ההתחדשות העירונית כוללת את תוכנית פינוי-בינוי באלי כהן, שקודמה בכוחות משותפים של עיריית חדרה ונציגי התושבים אשר פעלו לצד הוועדה המקומית, והשבוע נכחו גם במעמד החתימה של ראש העיר על התוכנית. עוד נכחו במעמד החתימה: מהנדס העיר נדב הדר, אדריכלית העיר ליטל שלף-דורי, מנהלת מחלקת התכנון צביה כהן, וחבר המועצה הנכנס צ'יקו וקנין.

לדברי גנדלמן, מדובר בתוכנית מצוינת בעלת חשיבות חברתית ממדרגה ראשונה בנוסף לתרומתה האורבנית.  גנדלמן: "הפרויקט יאפשר הקמת שכונה חדשה, איכותית ומודרנית, אשר תשדרג את איכות החיים והדיור לתושבי רחוב אלי כהן, וכן לתושבים חדשים שיגיעו בעקבות הפרויקט לשכונה".

עיריית חדרה מקדמת מזה מספר שנים את תוכנית ההתחדשות העירונית בשכונת אלי כהן. על-פי התכנון יפונו מבני שיכון טוריים ישנים, שחלקם נקבעו כמבנים מסוכנים, ובמקומם ייבנו יחידות דיור איכותיות חדשות במגדלים. החנייה בבניינים החדשים תהיה תת-קרקעית. מספר יחידות הדיור המיועדות לפינוי הוא כ-200, ובמקומן צפויות להיבנות כ-1,000 יחידות דיור, כאשר מרבית הבנייה בסמיכות לים באופן שניתן יהיה להתחיל בבנייה ללא צורך בהעברת הדיירים.

ייחודו של הפרויקט טמון בעובדה שמדובר בחילופי שטחים, מה שמאפשר בינוי-פינוי (קודם בונים ורק לאחר מכן מתבצע הפינוי). כלומר, היזם יבנה את הבניינים החדשים על שטח אחר ורק בתום הבנייה ייהרסו הבניינים הישנים. התושבים יוכלו להמשיך להתגורר בבתיהם עד לסיום הבנייה ולא ייאלצו למצוא דיור חלופי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות