fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כמה עולה פוסט בפייסבוק?

שתי פסיקות מעניינות של בית המשפט מבהירות כי צריך לקחת בחשבון כל מילה, גם אם היא נכתבת רק ברשתות החברתיות
עו"ד אוהד מרחב. פיצוי של 15,000 שקלים (צילום: שלומי גבאי)
עו"ד אוהד מרחב. פיצוי של 15,000 שקלים (צילום: שלומי גבאי)

כמעט כולנו פעילים בצורה כזו או אחרת בפייסבוק וברשתות החברתיות, אבל לא בטוח שאנו מודעים להשלכות של פרסום פוסט בפייסבוק. שני מקרים שהגיעו לאחרונה לבית המשפט יכולים להעיד כי צריך לקחת בחשבון כל מילה.

במקרה הראשון, בו טיפל משרד עורכי הדין של אוהד מרחב, חבר מועצת עיריית חדרה, לקוח המנהל עסק לממכר ותיקון מכשירים סלולריים בפרדס חנה גילה כי תושבת היישוב החליטה לפרסם נגדו פוסט באחת הקבוצות היותר פופולריות בעיר, תוך שהיא מכנה אותו "נוכל" ומאשימה אותו ב"מכירת מכשירים משומשים כחדשים". הפוסט גרר תגובות רבות ושיח נרחב.

עו"ד מרחב: "מהרגע הראשון שבו הפקיד הלקוח את התיק בידנו הוא ביקש רק דבר אחד: להוכיח כי אין אמת בדברים. הגשנו תביעה לבית המשפט לפיצוי סטטוטורי (ללא הוכחת נזק) כאשר מה שמוביל אותנו כל הדרך הוא לא הפיצוי, כמו הרצון להוכיח כי לא היה אמת בדברי הנתבעת".

עו"ד אוהד מרחב. פיצוי של 15,000 שקלים (צילום: שלומי גבאי)
עו"ד אוהד מרחב. פיצוי של 15,000 שקלים (צילום: שלומי גבאי)

חקירת העדים מטעם הנתבעת הייתה מעניינת וממוקדת מטרה ובפסק הדין נכתב חד משמעית: "לעומת עדויות התובע בעניין זה, הותירה עדות הנתבעת רושם שלילי מאוד ואינני מאמינה לעדותה…לא עלה בידי הנתבעת להוכיח כי יש אמת בפרסום שבו טענה כי התובע מוכר טלפונים משומשים כחדשים…". בית המשפט פסק פיצוי בגין לשון הרע על סך של כ~15,000 שקלים, כולל הוצאות ושכ"ט עו"ד.

במקרה אחר של המשרד, הפעם מהצד השני של המתרס, נעתר בית משפט השלום בחדרה לבקשה למחוק על הסף תביעה בגין לשון הרע בסכום דמיוני של 230,000 שקלים, שהוגשה נגד לקוח המשרד שרשם פוסט בפייסבוק נגד אחד משכניו, ללא ציון השם ורמזים מזהים אחרים.

בית המשפט התרשם מטענת המשרד של עו"ד מרחב כי באין אפשרות להצביע על זהות ״המושמץ״, לא קמה לתובע עילת תביעה _ לרבות כאשר מדובר בסכום החורג מהפיצוי הסטטוטורי הקבוע בחוק. כמו כן התרשם בית המשפט כי קיימים בתיק כשלים נוספים והחליט בצעד די חריג למחוק את התביעה על הסף כבר במעמד קדם המשפט.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות