fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כל האולם שלה

אמירה משה הפכה ב-15 השנה האחרונות לשם נרדף לאולם רנה שני בחדרה. כנגד כל הסיכויים היא הפכה את המקום להיכל התרבות של העיר ולאכסניה של ההצגות והמופעים הטובים בארץ, וממש לא נמאס לה. ואגב, אין לה בעיה עם התרבות בחדרה
"יש לי קהל אוהב, איכותי ומפרגן". אמירה משה (צילום: שלומי גבאי)
"יש לי קהל אוהב, איכותי ומפרגן". אמירה משה (צילום: שלומי גבאי)

אמירה משה היא אחת הדמויות היותר מוכרות בחדרה. ככה זה כשאתה מנהל את אולם התרבות היחיד בעיר במשך 15 שנה. משה, שנכנסה לתפקיד מנהלת אולם "רנה שני" בשנת 2000, לא מצטערת בראייה לאחור על ההסבה המקצועית שביצעה לטובת התפקיד, ומשוכנעת שלחדרה אין במה להתבייש בכל הנוגע לסל התרבות שהיא מציעה לתושבים.

משה, שתחגוג 60 ממש בראש השנה, נשואה פלוס 3 וסבתא לחמישה נכדים, היא חדרתית שורשית. הוריה התמקמו בכפר יוליאנה כפעילי סוכנות שהקימו את המוסד לעזור לילדים שעלו ארצה ללא הוריהם. את הילדות היא עשתה בתל אביב, אבל חזרה לחדרה בעקבות האהבה. את בעלה הכירה בצבא ("תכתוב בחטיבת גולני.."), הם התחתנו והתמקמו בחדרה.

המסלול שלה היא עבודה באליאנס, לאחר מכן בבנק לאומי ואחרי הלידה עבודה בחברה לאספקה. בשנת 2000 כאמור היא קיבלה הצעה לנהל את אולם רנה שני, ולא חשבה פעמיים. "באתי לתפקיד הזה מתוך אמונה והקרבה אישית. לקחתי על עצמי את המשימה".

מדוע הקרבה אישית?

"כי המקום הזה היה משאת נפשי. השקעתי בו את כל כולי. כשעברנו ליד האולם יום אחד הבת שלי אמרה לי 'אמא הנה האולם שלך'. ואז עניתי לה 'זה לא האולם שלי, זה העולם שלי'. וזה אכן כל העולם שלי. ולגבי ההקרבה, לא היה פשוט לקבל החלטה לקחת את התפקיד. ויתרתי על עבודה טובה עם תנאים מצוינים ובאתי למקום שלכל הדעות אין לו סיכוי להתרומם ולשרוד כלכלית. אני למעשה הקמתי אותו".

עד כדי כך היו פסימיים לגביו?

"בפגישות שעשיתי עם מנכ"ל העמותה לתרבות הפנאי דאז עם כמה מהתיאטראות הגדולים אמרו לו שאולי המקום הזה ישרוד שלושה חודשים. בעיקר בשל מספר המקומות הנמוך יחסית, 360. אמרו לו שקשה לקבל איזון כלכלי לתפעול. אבל בניגוד לכל הגיון האולם הזה התנהל עד השנה האחרונה בלי לקבל עזרה תקציבית משמעותית. אני עובדת ללא צוות כמעט. עושה הכל לבד. ובכך אני מצמצמת את ההוצאות ובמקביל מרחיבה את הפעילות".

אז מה הוא אולם רנה שני עבור חדרה?

"עבורי זה מפעל חיים. עבור חדרה הוא מקור גאווה גדול. הפעילות בו נותנת מענה לכלל האוכלוסיה במגוון רחב של נושאים. מופעי סטנד אפ, הצגות ילדים, סדרת תיאטרון עם רפרטואר מרשים של כל התיאטראות הגדולים, מועדון הזמר עם אפי נצר וחברים, סדרה קלאסית של קונצרטים עם התזמורות המובילות בארץ ואומנים מחו"ל ובנוסף הצגות לאוכלוסיות כמו רוסים, מרוקאים, קווקזים, אתיופים. המקום הזה מהווה מפגש חברתי לתושבי העיר, ערבים של חוויה רוחנית".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "חדשות חדרה".

 "יש לי קהל אוהב, איכותי ומפרגן". אמירה משה (צילום: שלומי גבאי)
"יש לי קהל אוהב, איכותי ומפרגן". אמירה משה (צילום: שלומי גבאי)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות