fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוצא לדרך: התקבל היתר הבנייה למלון הראשון בחדרה

חברות "אספן" ו"אמירי גן" ישלימו במשותף את המלון הראשון בחדרה. על-פי ההסכם ישקיעו החברות הבונות כ-15 מיליון שקלים נוספים בשיקום יתר הבניינים בכפר הים הסובבים את המלון
מלון ראשון. אביטן עם היזמים גיפמן ותורג'מן (צילום: דוברות עיריית חדרה)

בהתרגשות שהדביקה את כל המשתתפים נעשתה היסטוריה בחדרה עם חתימת היתר הבנייה למלון בכפר הים, שהינו המלון הראשון בעיר. על ההיתר חתם ראש העירייה חיים אביטן בטקס צנוע בהשתתפות מנכ"ל חברת "אספן" אילן גיפמן, הבעלים והמנכ"ל של חברת "אמירי גן" עודד תורג'מן ובכירים נוספים.

אביטן הדגיש כי הקמתו של מלון ראשון בחדרה תתרום רבות לעיר מבחינה כלכלית, תעסוקתית, תיירותית ועוד. אביטן: "במשך שני עשורים עמד שלד המלון כפיל לבן והיווה סמל לחוסר האמון בחדרה של יזמים ומשקיעים, כמו גם חוסר האמון של תושבים שאי פעם יקום מלון בעיר. בנייתו של המלון לאחר קיפאון של כל כך הרבה שנים היא חלום שאנו מגשימים, כמו שהצלחנו להגשים חלומות רבים אחרים לפיתוח העיר הממצבים את חדרה כעיר מובילה ומשמעותית בישראל מכל הבחינות כולל מבחינה תיירותית".

מלון ראשון. אביטן עם היזמים גיפמן ותורג'מן (צילום: דוברות עיריית חדרה)

שלד המלון נבנה לפני כ-20 שנה בד בבד להקמת כפר הים הסמוך לחוף גבעת אולגה. בשל בעיות שונות הוקפאה בניית המלון בשלב השלד אשר במשך שני עשורים ניצב כאבן שאין לה הופכין וחיכה ליזם שישלים את בנייתו. לפני כשנתיים הביעה חברת "אספן גרופ" עניין להשלים את בניית המלון ביחד עם חברת "אמירי גן" אשר רכשה מניות בפרויקט, וביחד החלו שתי החברות לקדם את התוכנית מול ראש העיר והצוותים המקצועיים בעירייה.

לדברי מנכ"ל החברה אילן גיפמן, "חדרה כיום היא עיר משגשגת, הפיתוח ניכר ברחבי העיר ובאזור החוף, וראש העירייה נחוש לקדם את התיירות בעיר. ראש העיר הוא בעל חזון ומעוף, אדם שכל הזמן חושב קדימה כיצד לפתח ולקדם את חדרה, ואנחנו חשים כשותפים לחזון".

עודד תרג'מן מחברת "אמירי גן", הוסיף כי "ראש עיר עם צוותים מקצועיים וקשובים בהנדסה ובכל אגפי העירייה פשוט נותנים את הכוח לכל יזם לבוא ולהשקיע בחדרה. האמנו בעיר ויותר מכך האמנו בראש העירייה ובצוותו, שבאמת קשובים לצורכי העיר ותושביה". את תכנון המלון מבצע משרד "פייגין", משרד אדריכלים מוביל אשר תכנון בתי מלון ופרויקטים גדולים רבים בארץ ובחו"ל.

עם קבלת היתר הבנייה יכולים היזמים להשלים את השלד ולהקים מלון בן 21 קומות בשטח של 16 אלף מ"ר, מתוכן 18 קומות מלון טיפוסיות שבכל אחת מהן עשרה חדרים, ובסך הכל כ-180 חדרים. בנוסף יכלול המלון ספא, שטחים ציבוריים, חדרי אוכל (מסעדות), מרכז כנסים, וקומת VIP שתכלול טרקלין עסקים ועוד. בנוסף, על-פי ההסכם ישקיעו החברות הבונות כ-15 מיליון שקלים נוספים בשיקום יתר הבניינים בכפר הים הסובבים את המלון, כולל שיפוץ חזיתות, כניסות ומעברים אל בית המלון.

מהנדס העיר אבישי קימלדורף: "יש לנו הזכות להצליח לחלץ פרויקטים רבים מקיפאון של עשרות שנים. תוכנית המתאר, חד/1200, הטיילת, המלון ופרויקטים נוספים הפכו לסמלים של קיפאון ושל עיר לא מתקדמת, אך התמונה השתנתה והצלחנו לחלץ את הפרויקטים מהקיפאון ולהוציאם לפועל. חשוב לזכור שלעתים כדי להתקדם קדימה צריך קודם כל לתקן את מה שהיה. לראש העיר יש חזון לקידום ופיתוח העיר ואנו שמחים להגשים את החלום הזה".

בניית המלון הראשון בעיר תשתלב בפיתוח המסיבי המתבצע ברצועת החוף, כולל בניית טיילת שהקמתה אושרה, השלמת שדרות בגין, רובע מגורים חדש בצפון מערב העיר שיכלול למעלה מ-6 מיליון מ"ר למגורים, 440 אלף מ"ר למסחר, 2 מיליון מ"ר לתעסוקה ועוד 360 אלף מ"ר למבני ציבור, פיתוח פארק נחל חדרה ועוד. תוכנית המתאר של חדרה מאשרת הקמתם של 15 בתי מלון בתחומי העיר, שיכללו כ-2,600 חדרים למלונאות.

מבחינת ההיבטים הסביבתיים מייעדת התוכנית טבעת ירוקה הכוללת את פארק חדרה, פארק השרון, יער חדרה ושטחים חקלאיים ופתוחים אשר יקיפו את כל העיר, בשילוב של המאפיינים הטבעיים הייחודיים של העיר, כמו יער חדרה, דיונות פארק השרון ונחל חדרה, כחלק מהמערך התיירותי.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות