fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טועים, טעינו: השלט בשכונה מורה של שנת הקמה לא נכונה

שלט שכונת גני אלון צילום עצמי

בטח שמתם לב שבשבועות האחרונים התמלאו שכונות העיר בשלטים מהודרים חדשים, המורים על שם השכונה ושנת היווסדה. לפני כל שכונה הוצב שלט שכזה ועיריית חדרה מיהרה להפנות לכך את תשומת לב התושבים על ידי פרסומם באמצעי התקשורת השונים. אולם היו מי ששמו לב לטעות מביכה ומיותרת משהו, באחד השלטים.

חיליק מדור חיים, אשר כתב ספר על תולדות העיר וידידו ארז אלגון, נדהמו כשראו את השלט המוצב בכניסה לשכונת גני אלון עליו כתוב בגאון כי השכונה הוקמה בשנת 1974, רק שזה כלל לא מדויק, שכן מדור חיים ואלגון טוענים בתוקף, וכנראה גם צודקים, שהשכונה הוקמה בשנת 1982.

שלט שכונת גני אלון צילום עצמי
שלט שכונת גני אלון צילום עצמי

"לקראת חגיגות ה-100 לחדרה הוציאו חוברת על העיר עם מידע על שכונותיה, מתי נוסדו וכן הלאה", אומר מדור חיים, “החוברת הזו היא הוצאה של העיריה, לא משהו פרטי, וגני אלון חד משמעית הוקמה ב-1982. אני זוכר שבהתחלה היא הייתה שכונה של שיכונים שבהם הושמו עולים מקפקז ואתיופיה, היא ממוקמת סמוך לשני נתיבים, רכבת מערב ובצד המזרחי כביש 4, לא מקום הכי נוח לגור פה בגלל הרעשים הסביבתים, אולי בגלל זה שמו שם את העולם החדשים, בכל מקרה בדרך כלל שואלים אותי על דברים שקשורים לשכונות כי אני עוסק 45 שנים בתולדות חדרה וכתבתי עליה 3 ספרים, מי ששואל אותי מקבל מידע אבל הפעם בעיריה לא בדקו איתי ולא שאלו, אז כותבים טעות".
אלגון מוסיף: "גב' חדוה יחזקאלי, סגנית ראש העיר פרסמה את שלטי השכונות החדשים וזכתה לאין ספור מחמאות. אבל אליה וקוץ גדול בה… קשה לפרגן לחוסר המקצוענות לשרלטנות ולזילזול, בנוסף אותי לימדו שהחיצונית חשובה אבל התוכן חשוב לא פחות, למה לא הוסיפו מידע על שם מי השכונה הוקמה או הקשר של שמה למקום?"

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בטעות דפוס. על פי נתוני העירייה השכונה נוסדה בשנת 1982 והטעות תתוקן. אנו מודים למר חיליק מדור חיים על תשומת הלב. כל הנתונים להפקת השלטים נלקחו מהמוסד המוסמך היחיד בעיר חדרה בכל הקשור להיסטוריית העיר, מוזיאון החאן. כאמור הטעות תתוקן”.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות