fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: ערימות אסבסט התגלו במערב העיר

סגנית ראש העיר פנתה למשרד להגנת הסביבה במטרה למצוא פתרון משותף לפינוי של מצבורי האסבסט שהתגלו בעיר
פסולת אסבסט מול בתי תושבים
פסולת אסבסט מול בתי תושבים (צילום: עיריית חדרה)
פסולת אסבסט מול בתי תושבים
פסולת אסבסט מול בתי תושבים (צילום: עיריית חדרה)

סגנית ראש העיר, חדוה יחזקאלי, הממונה על תיק איכות הסביבה, פנתה השבוע למשרד להגנת הסביבה במטרה למצוא פתרון משותף למצבורי האסבסט הרבים שהתגלו בחדרה. אל יחזקאלי הגיע תיעוד של ערימות אסבסט המפוזרות במוקדים רבים במערב העיר, מאזור חוף הים ועד יער חדרה. מדובר, ככל הנראה, בשברי אסבסט אשר הושלכו בשנים האחרונות בניגוד לחוק בשטחים ציבוריים ביחד עם פסולת בנייה.

לדברי יחזקאלי, התיעוד המצולם שהגיע לידיה מצביע על כ-15 ערימות לפחות. לנוכח ממדיה המדאיגים של התופעה ביקשה יחזקאלי מפקחי היחידה לאיכות הסביבה לבדוק האם קיימים מצבורים נוספים באזורים אחרים בעיר.

יחזקאלי מבהירה כי גרימת מפגע אסבסט הינה עבירה על החוק, ופינויו דורש הליך מיוחד המחייב היתרים של המשרד להגנת הסביבה. מאחר שבכל עבודה באסבסט קיים סיכון לשחרור סיבי אסבסט לסביבה, המהווים סכנה לבריאות עובדי הפינוי והאוכלוסייה המתגוררת בסמוך, יש צורך בנוסף להיתר גם בשכירת צוותים מוסמכים שאושרו במשרד להגנת הסביבה, וכן בשינוע בתנאים ובכלי רכב ייחודים וכמובן אתר ייעודי שהוכשר לקליטת פסולת אסבסט.

עלות הפינוי של יותר מ-15 ערימות עשוי להגיע לסכומים גבוהים מכפי יכולתה של רשות מקומית. לאור זאת פנתה יחזקאלי אל המשרד להגנת הסביבה, וציינה כי בסיור שנערך לאחרונה במערב העיר, באזור החוף, שכונת עין הים, ובקרבה לתחנת הכוח "אורות רבין", נמצאו כ-15 ערמות של אסבסט מפורר ושבור. "כידוע לכל", כתבה יחזקאלי, "אסבסט טומן בחובו סכנות רבות וידוע כאחד הגורמים למחלת הסרטן. קרבתו לריכוז אוכלוסין מגביר את הצורך בפינויו המיידי. מאחר ומדובר במספר רב של מצבורי אסבסט, המחייבים הליך מורכב ויקר של פינוי, ומאחר והאסבסט מסוכן ומאיים, על בריאות הציבור, אנו פונים אליכם בבקשה כי תואילו לסייע בפינוי האסבסט ובמציאת פתרון לבעיה מורכבת זו".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות