fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: מדוע מתנדבי זק"א לא חונים בעיר?

27 מתנדבי זק"א בחדרה טוענים: "כבר שנה שאין לנו נגישות לחנייה חופשית בעיר. חטפנו מלא דוחות, אנחנו לא מצליחים להגיע לאירועי חירום הזמן"
מתנדבי זק"א
מתנדבי זק"א (צילומים: שלומי גבאי)
מתנדבי זק"א
מתנדבי זק"א (צילומים: שלומי גבאי)

מתנדבי זק"א תושבי חדרה לא רשאים להחנות את רכבם בעיר בשנה האחרונה. ל-27 המתנדבים שעושים עבודת קודש בעיר היה הסכם בלתי כתוב שהיה להם עם עיריית חדרה, שאפשר להם להחנות את רכביהם בכל מקום בעיר. כעת אין זה אפשרי והדבר פוגע בעבודתם. שכן בנוסף לעבודתם באיסוף נפטרים והבאתם לקבורה, הם גם מוזעקים לבצוע פעולות החייאה בשעת הצורך.

שלמה סקיפר, מתנדב בזק"א וחובש בהכשרתו: "ברוב הערים בישראל, רשאים אנשי זק"א המשמשים גם כצוות הצלה לחנות את רכביהם ברחבי העיר. כשמדובר בפעולות של החייאה, הרי שהשניות הראשונות הן הכי משמעותיות. לכל אחד מאיתנו יש במכונית ציוד החייאה, מלבד אלונקה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם צה"ל ומגן דוד אדום המודיעים לנו בביפר ובמירס, על אירועים ברחבי העיר בהם נדרשת החייאה. כיוון שאנחנו פזורים בכל העיר, קורה לא מעט שאנחנו מגיעים לפני ניידת הטיפול הנמרץ, במהירות האפשרית. יוצא שאני מחנה רחוק כדי שלא לחטוף דוחות ורץ לרכב כשאני מקבל קריאה וחבל שזה ככה. רק לפני שבוע וחצי בצעתי שתי החייאות מוצלחות: האחת של אישה מבעת אולגה שהתמוטטה ברחוב והאחרת של אדם מבוגר שהתמוטט במקלחת ואיבד את ההכרה כשהגעתי למקום לפני ניידות הטיפול הנמרץ".

משה אלפסי, שגם הוא מתנדב בזק"א: "כבר היו מספר מקרים בהם לא הצלחתי להגיע לאירוע בזמן, בשל העובדה שחניתי רחוק. בעבר חטפתי דוחות ושילמתי, היום אני הולך ברגל ומשאיר את המכונית בחנייה ליד הבית. וחבל שזה ככה. אבל פשוט לא בא לי כבר לחטוף דוחות".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "הנושא של היתרי חנייה למתנדבי ועובדי ארגוני ביטחון והצלה בעת ביצוע עבודתם ייבחן בוועדה מקצועית שתפעל למציאת פיתרון שיהיה מקובל על כולם".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות