fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: חדוה יחזקאלי בפנים, שירלי עודד דורן בחוץ

חשבתם שהדרמה של הבחירות היא המהפך? השבוע הפתיע צביקה גנדלמן בהדחת מספר 2 שלו, שירלי עודד-דורן על רקע חלוקת התפקידים. חדוה יחזקאלי תמונה לסגנית בשכר ותקבל שלושה תיקים, בהם תיק הצעירים, ועו"ד טל אליהו ישמש ממלא מקום ראש העירייה. הדרך לקואליציה - הדרמות, המנצחים והמפסידים
חדוה יחזקאלי
חדוה יחזקאלי (צילום: עצמי)
חדוה יחזקאלי
חדוה יחזקאלי (צילום: עצמי)

הדרמות של הבחירות בחדרה לא נגמרות. שבועיים אחרי המהפך, בעיצומו של המשא ומתן הקואליציוני, הדיח ראש העירייה צביקה גנדלמן את מספר 2 שלו, שירלי עודד-דורן, ופירסם פוסט נשכני בפייבוק בעקבות ההדחה. במקביל נסגרו התפקידים, דבר שגרר מאוכזבים נוספים.

הזוכה הגדולה היא מי שהתמודדה לראשות העירייה חדוה יחזקאלי. היא זכתה בבחירות בשני מנדטים וחברה לגנדלמן. השבוע הוחלט למנות אותה לתפקיד סגנית ראש עירייה בשכר. יחזקאלי קיבלה בנוסף שלושה תיקים במועצת העיר: איכות סביבה, כוח אדם וצעירים. על תיק הצעירים יהיה אחראי מספר 2 ברשימה של יחזקאלי, עו"ד אוהד מרחב. בנוסף, תכהן יחזקאלי בתפקיד יו"ר ראש הוועדה לשימור אתרים בעיר.

ליחזקאלי יש את כל הסיבות להיות מרוצה: "התמודדתי לראשות העירייה כמו גדולה כי ידעתי היטב מה תרמתי לעיר במשך 12 שנות פעילותי הציבורית ובאתי עם אג'נדה מסודרת", אמרה השבוע, "כחודש ימים לפני סיום הקמפיין פנה אלי צביקה שאסיר את מועמדותי ואחבור אליו ואני סירבתי בתוקף. אמרתי שאם אצטרף אליו נגרום לעצמנו נזק, כי יותר מ-40 אחוז מאנשי ישקלו באופן עצמאי לאן ללכת והרוח תנשב לכוונו של חיים אביטן. ידעתי גם שנרסק את הנציגים שלי למועצה וגם זה נלקח בחשבון. חברתי אליו לפני שבוע כי אני מאמינה בו ויחד סיכמנו על הדברים ואני מרוצה. צביקה גם הבין שאוהד מרחב הוא הנציג הכי אותנטי שייצג את הצעירים בעיר ויחזיר את אמונם בעיר חדרה".

טל אליהו (מישל שולטן)
טל אליהו (צילום: מישל שולטן)

עו"ד טל אליהו, יו"ר רשימת יחד למען חדרה שקיבלה שני מנדטים, מונה לתפקיד ממלא מקום ראש העירייה, ללא שכר. בנוסף, יקבל לידיו את תפקידי יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, ממלא קבוע ליו"ר דירקטוריון מי חדרה וממלא מקום קבוע ליו"ר דירקטוריון העמותה לתרבות הפנאי.

על העובדה שמשרדו עוסק בין היתר בנדל"ן, תוך שהוא אמור לכהן בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, אומר אליהו: "בקדנציה הקודמת כיהנתי כסגן יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה והכול היה בסדר, מילאתי את תפקידי על הצד הטוב ביותר ובהתאם לתקנות לשכת עורכי הדין בנושא ניגוד עניינים וחברות במועצה".

מי שלא קיבלה תפקיד מרכזי בסביבתו של גנדלמן אלא להיפך היא שירלי עודד-דורן, מספר 2 בסיעת יש עתיד שבראשה עמד ראש העירייה הנבחר. עודד-דורן הודחה מהרשימה, לטענת גנדלמן, בשל סחטנות פוליטית.

שירלי עודד-צורן (צילום: שלומי גבאי)

לאחר ההדחה פרסם גנדלמן הודעה בפייסבוק שבה טען כי עודד-דורן דרשה את תפקיד ממלאת מקום ראש העירייה או סגניתו בשכר ועל השתלשלות העניינים שלטענתו הביאה להחלטה להדיח אותה משורות הסיעה. נכון לכתיבת שורות אלה, עדיין לא ברור מי ימלא את מקומה ובאיזו דרך היא עצמה תנקוט. עודד-דורן עצמה לא הגיבה לדברים למרות פניות חוזרות של עיתון "חדשות חדרה".

גם בקרב הסיעות יש מי שמאוכזב: רשימת הצעירים בראשות אמיר ימין, שקיבלה מנדט אחד ציפתה לקבל את תיק הצעירים, אבל היא לא תיכנס לקואליציה. מבחינת הרשימה, מתן התיק לרשימה אחרת הוא בעיה קשה. "צביקה גנדלמן לא מקבל החלטות בהרכבת הקואליציה העתידית, אלא גורמים זרים בעלי עניין", טען ימין השבוע, "בשיחה עם גנדלמן ביקשנו את תיק הצעירים כמייצגי 'מפלגת הצעירים'. אולם התברר לנו שאנחנו, נציגי הצעירים, לא נקבל מראש העירייה את האפשרות לייצג את הבוחרים. אני מתכוון להישאר באופוזיציה. אני לא מתכוון לשבת בקואליציה בלי תיק הצעירים ולשמש בובה במועצה".

הרשימות זהות יהודית וש"ס טרם חתמו על הסכמים קואליציוניים. נראה שבקרב הרשימות שטרם נסגר איתן המשא ומתן, הרוחות סוערות, בעיקר מתחת לפני השטח. ראשי הרשימות שומרים על שתיקה ומקווים שהכול ייגמר וכמה שיותר מהר, עצביהם כבר מספיק מרוטים.

צביקה גנדלמן (שלומי גבאי)
צביקה גנדלמן (שלומי גבאי)

"היתה לנו פגישה עם גנדלמן ביום שני השבוע", אומר מספר 2 ברשימה זהות יהודית, גבריאל סרוסי, "האווירה היא לקראת סגירה ואני חושב שיהיה בסדר ונקבל את התפקיד של סגן ראש העירייה. אבל גנדלמן הוא שמחליט וזה עדיין לא סגור".

גנדלמן מסר בתגובה לדברים: "במהלך מערכת הבחירות התקיימו שיחות ביני לבין ראשי הרשימות והמועמדים. בימים אלה מתקיימים דיונים עם ראשי הסיעות. כאשר ייחתמו הסכמים תצא הודעה מסודרת לתקשורת ולכלל הציבור כפי שנהגנו עד כה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות