fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: העירייה תקזז 600 אלף שקלים מקבלן שלא עמד בזמנים

עיריית חדרה תקזז סכום של כ-600,000 שקלים משכרה של החברה הקבלנית שלא עמדה בהתחייבותיותיה הנוגעות לבניית גני ילדים בעיר. "עברו הימים שכל אחד עשה מה שהוא רוצה בכספם של התושבים", אמר מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון
יעקב זיגדון (צילום: שלומי גבאי)
יעקב זיגדון (צילום: שלומי גבאי)

בעיריית חדרה לא מוכנים לקבל יותר איחורים או התרשלויות בביצוע עבודות בעיר. 601,588 שקלים, זה הסכום שאותו תקזז העירייה מהתמורה המגיעה לחברה קבלנית, שזכתה במכרז לבניית 4 גני ילדים חד כיתתיים בעיר חדרה. על פי המכתב ששלחה השבוע עיריית חדרה לחברה הקבלנית, החברה לא עמדה בהתחייבויותיה כלפי העירייה כפי שנחתמו בחוזה בין הצדדים.

"בעניין אי עמידה במועדי מסירת הגנים הובא לידיעתנו כי: גן דניה נמסר באיחור של 24 ימים, גן הטייסים נמסר באיחור של 27 ימים, גן אופירה נמסר באיחור של 34 ימים, וגן בוארון באיחור של 35 ימים", כך כפי שנכתב במכתב שנשלח לחברה: "בהתאם להוראות החוזה, אי עמידה בלוחות הזמנים תגרור תשלום פיצויים מוסכמים וקבועים מראש בסך 2,000 שקלים לכל יום איחור או חלק ממנו. מבדיקת היקף לוחות הזמנים בהם לא עמדתם עולה כי סכום הפיצוי המוסכם בגין אי עמידה בלוחות הזמנים הינו 240,000 שקלים, בתוספת 17 אחוז בגין הוצאות משרד, ממון ותקורה, בסך הכל  281,888 שקלים".

"מי שלא עומד בהסכם ישלם על כך". מנכ"ל עיריית חדרה יעקב זיגדון (צילום: דוברות עיריית חדרה)
"מי שלא עומד בהסכם ישלם על כך". מנכ"ל עיריית חדרה יעקב זיגדון (צילום: דוברות עיריית חדרה)

בנוסף נכתב במכתב, שעליו חתומה המשנה ליועצת המשפטית של העירייה עו"ד עדנה גלבר גראפי, כי "הפיקוח המקצועי מטעם העירייה מצא ליקויים ופגמים רבים בעבודתכם שלא תוקנו עדיין. בין הליקויים העיקריים ניתן למצוא עבודות חשמל, תיקון חלחולי מים ונזילות מים, השלמות מרזבים, השלמות טיח, תיקוני שליכט, החלפת מרצפות שבורות, ועוד. סך עלות ביצוע עבודות תיקון הליקויים והשלמת הנדרש מסתכם בסך 246,400 שקלים".

עוד נכתב כי: "לא זו אף זו, בהתאם להוראות החוזה קיומם של הליקויים כאמור, מהווה אף הוא הפרה יסודית של ההסכם, המזכה את העירייה בפיצוי מוסכם וקבוע בסך 50,000 שקלים. בעקבות האיחורים בביצוע ובמסירת הגנים לעירייה ואי השלמת תיקון הפגמים הקיימים במבנים נגרמו ונגרמים נזקים כבדים לעירייה אשר בין היתר אילצו את העירייה לשכור מבנים חלופיים לגני הילדים. השכירות הנ"ל הסתכמה עד היום בסך של 23,300 שקלים. אי עמידתכם בהתחייבויות על פי החוזה והשלמת הגנים במלואם בהתאם להוראות החוזה, לרבות אי עמידתכם בלוחות הזמנים, מונע את תשלום התמורה המלאה בעבור הגנים. לפיכך, העירייה תקזז את הסך של 601,588 שקלים כולל מע"מ מהתמורה המגיעה לכם על פי החוזה".

לדברי מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון: "עברו הימים בהם כל אחד עשה מה שהוא רוצה בכספם של תושבי חדרה. הנחיתי את הצוות המקצועי שלא לשלם לבעלי מקצוע שאינם מספקים את התמורה עבור הכסף שהם מקבלים. מי שלא יעמוד בחוזים עליהם חתם, ישלם על כך". את תגובת החברה לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הכתבה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות