fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: הדיירים ממשיכים לחכות לבניין הקונכיה

מה מעכב כניסת דיירים לבניין מוכן?
מתעכב. בניין הקונכיה בחדרה (צילום: אסי קוטין)
מתעכב. בניין הקונכיה בחדרה (צילום: אסי קוטין)

מי שמכיר את שכונת עין הים במערב חדרה לא יכול להתעלם מבניין הקונכיה, שניצב בגאווה במרכז השכונה. בניין יפה, שמוכן כבר מספר חודשים אבל נותר מיותם. הסיבה: מאבק פנימי בין דייר אחד לבין 65 אחרים, שמעכב את קבלת היתר האכלוס (טופס 4) מהעירייה.

מדובר בקבוצת רכישה, שעברה תהליך מורכב ומסובך עד אשר הסתיימה הבנייה. בשלב מסוים החברה המבצעת עזבה את הפרויקט, ואחד הדיירים החליט לקחת את העניינים לידיים והפך למוביל של הפרויקט. אותו דייר, שרכש את הפנטהאוז בבניין, טיפל בכל הפרוצדורות מול הרשויות, והוציא את ההיתר על שמו. היום, כאשר רוצים יתר הדיירים להיכנס לדירות שלהם, הם לא יכולים לעשות זאת.

מתעכב. בניין הקונכיה בחדרה (צילום: אסי קוטין)
מתעכב. בניין הקונכיה בחדרה (צילום: אסי קוטין)

הטענות בין הצדדים הן הדדיות, והמאבק בין הדיירים הפך סוער ואפילו אלים מילולית. בינתיים חלק מהמשפחות, שכבר מזמן היו צריכות להיכנס לבניין, ממשיכות לשלם שכירות במקביל ולהסיע את הילדים למוסדות החינוך באזור. מדובר בהוצאה כספית כבדה, ועדיין לא ברור מה יעלה בגורל הדיירים.

השבוע נערכה פגישה בין נציגות של הדיירים לבין ראש העיר צביקה גנדלמן ובכירים נוספים, במטרה למצוא פתרון לפלונטר שנוצר. אלא שראש העיר הבהיר לדיירים כי מדובר במקרה קלאסי של "להיות חכם ולא צודק", ושכדאי להם להגיע לפשרה, כי כל החלטה שלא תתקבל תוביל את הצד השני להגשת ערר, מה שיעכב עוד יותר את אכלוס הבניין.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות