fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הספורט בחדרה מנוהל על ידי חונטה של אנשים שאין להם מושג בספורט"

הדובר: מאמן מכבי חדרה נשים בכדורסל, צורי בוטביקה. הסיבה: הקבוצה על סף סגירה עקב גירעון שנובע מהעדר תקציב מהעירייה. השחקניות החליטו לא לשתוק העירייה: "על נציגי הקבוצה לפנות ליועצת המשפטית וגזבר העירייה על מנת לבחון את מתן התמיכה"
צורי בוטביקה
צורי בוטביקה (צילום: אסף בכור)

כתבתו של אסף בכור

קבוצת הכדורסל מכבי חדרה נשים, שמשחקת בליגה הלאומית, נמצאת על סף סגירה. הקבוצה סיימה את העונה האחרונה בגירעון של 40,000 שקלים וכרגע לא ברור מאיפה יגיע הכסף. במצב זה אין שום אפשרות שהקבוצה תפתח את העונה הבאה. מרבית החובות הם למאמן ולשחקניות, וחלקן לא מוכנות לשתוק יותר. האצבע המאשימה מופנית לכיוון אחד: עיריית חדרה. הטענה: בפברואר 2013 הובטח לקבוצה כי היא תקבל תמיכות בסך 120,000 שקלים. בסופו של דבר היא קיבלה בפועל רק 67,000 אלף שקלים ולא ברור כרגע מה יהיה עם ההפרש. יש לציין כי

צורי בוטביקה
צורי בוטביקה (צילום: אסף בכור)

מרבית השחקניות בחדרה מרוויחות שכר זעום של פחות מ-2,000 שקלים בחודש, אבל כיוון שהתסריט הזה חוזר על עצמו כמעט בכל עונה, הן לא מוכנות לשתוק יותר. כך גם המאמן הוותיק, צורי בוטביקה, שמלווה מקרוב את הכדורסל החדרתי כבר שנים רבות.

בוטביקה לא חסך במילים השבוע: "אחד הדברים הכי גרועים זה שבחדרה אין בכלל הבנה אלמנטרית שספורט זה חינוך ותרבות. משקיעים פה בחינוך הפורמלי אבל בחינוך הבלתי פורמלי שום דבר. קבוצות נאלצות להיסגר ולא איכפת להם שילדים יסתובבו ברחוב". בוטביקה מוסיף בכעס: "הספורט בחדרה מנוהל על ידי חונטה של אנשים שאין להם מושג בספורט. ואלה התוצאות".

בעבר בוטביקה כבר נקלע למצבים קשים עם קבוצת הנשים, ואף הסכים לעבוד שנה שלמה ללא שכר. הפעם המצב שונה: "בעבר ידענו שמילה זה מילה והיה על מי לסמוך. היום אין לנו על מי. על סמך מה נתחייב וניתן צ'קים דחויים?". אחת השחקניות הבולטות בחדרה היא אלינה אורן, בת 46 (!), שזכתה בקריירה המפוארת שלה כמעט בכל תואר אפשרי בכדורסל. היום היא בחדרה, ואפילו בתה בת ה-11 משחקת בקבוצת הקט-סל. אלא שלטענתה זה לא יכול להימשך בצורה כזו: "כנראה שאין פה אף אחד שהספורט מעניין אותו. עזוב כסף. אין שום חשק לשחק בתנאים האלה. תראה מה קורה בעיר? אין מגרש אחד נורמלי שילדים יכולים לשחק בו. אז ככה רוצים לטפח דור עתיד בספורט?".

נופר ברזילאי, בת ה-23, מסכמת: "הכדורסל זו האהבה שלנו. אנחנו לא עושות את זה בשביל הכסף, אבל מוציאים לנו את הכיף. זה ממש מתסכל. אנחנו מוכנות לתרום ולתת מעצמנו אבל אנחנו לא מרגישות שיש מאמץ מצד מי שאחראי על הספורט בעיר לעזור לנו".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "לדברי ממלא מקום ראש העירייה וממלא מקום יו"ר הדירקטוריון בעמותה לתרבות הפנאי, עו"ד טל אליהו, נושא מתן התמיכות נדון בוועדת התמיכות בקדנציה הקודמת. על נציגי הקבוצה לפנות ליועצת המשפטית וגזבר העירייה על מנת לבחון את מתן התמיכה. נושא ניהול הקבוצה נדון ארוכות עם נציגיה, וסוכם שתועבר תוכנית מפורטת להמשך הפעילות לשנת המשחקים הקרובה.

"כיום מונה המחלקה כ-35 בנות ומטרת העמותה להגדיל ולהרחיב את הפעילות המינורית שמנהלת כרגע. בנוסף, העמותה מקדמת פרויקט עם בית ספר מדעים ואמנויות. למעורבות כדורסל נשים כחלק מתוכנית הלימודים. בנושא הכספי, כפי שהוסבר לקבוצות הספורט בחדרה, לראשונה בתולדות העיר נקצבו בתקציב העירוני כמיליון שקלים לטובת פעילות הספורט והכספים יועברו על פי תבחינים ואמות מידה".

online poll by Opinion Stage

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות