fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסלב של משפחת נורדמן

הרב בן ציון נורדמן הוא הבכור מבין 9 אחים ואחיות, וגם זה שחיתן, בין היתר, את נינט. עבור אחיו הצעיר ישראל, הוא הרבה יותר ממודל לחיקוי. ישראל: "תמיד הוא היה המסמר המשפחתי. באירועים הוא היה מברך, הוא היה מכיר את כולם, תמיד הוא הוביל. כולם במשפחה שלנו תמיד נתנו לו כבוד, וזה בכלל כבוד עבורנו שהוא שותף לאירועים כל כך גדולים"
בן ציון נורדמן ובני משפחתו (צילום משפחתי)
בן ציון נורדמן ובני משפחתו (צילום משפחתי)

הרב בן ציון נורדמן מחדרה עונה להגדרה "סלב", למרות שהוא לא מת עליה. אין דרך אחרת להגדיר את הרב שחיתן את יהודה ונינט. "בנצי", כפי שהוא מכונה בפי כולם בעיר מגוריו חדרה, מחזיק בתארים רבים: הוא חבר מועצת העיר חדרה, יו"ר ומנהל בתי הספר מדעים ויהדות, מנכ"ל מפעלות הרב גרוסמן וכאמור גם מחתן 'לא רשמי' זוגות רבים.

נורדמן, 38, נשוי ואב לחמישה (נעמה הגדולה בת 17, תמר הקטנה בת שנתיים וחצי), גדל בירושלים למשפחה בת 11 נפשות. ההורים היו אנשי חינוך ("פחות בעבודה יותר בנשמתם"). האב מפקח בכיר עד היום בירושלים, האם מחנכת בסמינר. "כשאתה גדל עם 9 אחים ואחיות, קשה עד בלתי אפשרי לשמור על קשר עם כולם", מספר נורדמן. אלא שהקשר בינו, האח הבכור במשפחה, לבין האח הצעיר ישראל, הוא קשר מיוחד. "אני לא רוצה לחזור איתך לתורה, אבל בדרך כלל הקשר בין הבכור לאח הקטן הוא קשר לא סטנדרטי. במקרה שלנו זה קרה, לא יודע אם במתכוון או במקרה, אבל אין ספק שלישראל שמורה בליבי פינה מיוחדת".

בן ציון נורדמן ובני משפחתו (צילום משפחתי)
בן ציון נורדמן ובני משפחתו (צילום משפחתי)

ישראל, 22, תושב מודיעין עלית (קרית ספר), מסכים עם אחיו, אפשר אפילו לומר מעריץ אותו: "תמיד קיבלתי ממנו השראה. למרות כל עיסוקיו תמיד הוא פינה לי זמן ותמך בי בזמנים הקשים. מאוד אהבתי לעשות אצלו שבתות ולהתארח אצלו. כשעבדתי בבני ברק הוא היה מגיע אלי בימי חמישי, לומד איתי ולוקח אותי לאכול. הקשר בינינו הוא הרבה יותר מאשר בין אחים 'רגילים' נקרא לזה".

אחד הדברים שישראל לא יכול לשכוח אלה השבתות אצל אחיו הגדול: "שבת אצלו זה תענוג. זו פשוט חוויה נפלאה. אווירה מיוחדת, אוכל משובח, יין כמו שצריך, אני למדתי ממנו איך לענג את השבת". גם ישראל, כמו בנצי, עוסק בחינוך. בבקרים הוא עובד בישיבה לנערים עם בעיות רגשיות, ובערבים הוא מעביר שיעורי תורה ומטפל בנוער בסיכון. "את האהבה לחינוך ינקנו מהבית", אומר ישראל, ואחיו הבכור מחזק: "החינוך בבית פשוט חדר לעצמות. אני מגעיל 14 עובד עם ילדים, אם זה קייטנות שעשיתי בטירת הכרמל או בטבריה".

בכלל, ישראל רואה הרבה דמיון בינו לבין אחיו: "ולא רק בגלל הגנים. אני אדם מאוד ביקורתי, ולכן אני יכול להעריך רק אנשים שמהווים מודל לחיקוי עבורי, ובנצי הוא אחד הבודדים. הוא תמיד מעניק דוגמא אישית ולמדתי ממנו שלושה דברים עיקריים: אהבה ליין, אהבה לדיבור בפני קהל ואת העובדה שתמיד צריך להמשיך הלאה ולא להיתקע על דברים".

למרות המשפחה החמה, האחים נורדמן כבר התרגלו שהם רואים אחד את השני בתדירות רחוקה: "הפעם האחרונה שנפגשנו הייתה בברית של הבן של ישראל לפני שנה", אמר בנצי, ואחיו הוסיף: "אבל לפני זה הפגישה האחרונה של כולם הייתה בתשס"ח (2008 למי שמתקשה)". בנצי: "הקטע המשפחתי הוא יותר סביב אירועים. אין אפשרות אחרת, אבל כמובן שאנחנו בקשר טלפוני ומאוד דואגים אחד לשני. כל האחים".

ישראל מפרגן לאחיו הבכור על העובדה שמדובר ב"סלב" של המשפחה: "תמיד הוא היה המסמר המשפחתי. באירועים הוא היה מברך, הוא היה מכיר את כולם, תמיד הוא הוביל. כולם במשפחה שלנו תמיד נתנו לו כבוד, וזה בכלל כבוד עבורנו שהוא שותף לאירועים כל כך גדולים ומכובדים".

בנצי עצמו מנסה להישאר צנוע: "אין לזה קשר לכבוד. כל אחד עושה את מה שהוא צריך, ובסופו של דבר כולנו אנשים טובים. העובדה שאני מחתן מפורסמים היא נחמדה, אבל דווקא העיסוק בחינוך והעובדה שהקמתי לפני 13 שנה את מדעים ויהדות בחדרה, הרבה יותר משמעותית וחשובה. כל היתר זה נחמד לפיקנטריה, לא יותר מזה".

ישראל, מבין כל הדברים הרבים שלמדת מאחיך, מה הדבר הראשון שלקחת ממנו?
"הוא תמיד השתמש בניסיון החיים שלו כדי להדריך אותי איך לא להיכנס לבורות או לעשות טעויות שכולם עושים. בנוסף, לא משנה מה עושים לו, הוא אף פעם לא משיב מלחמה. תמיד נוהג בשכלתנות. תמיד הקשבתי לו, העצה שלו שווה הרבה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות