fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הכתובת נמצאת על הקיר"

בעקבות תאונה קשה נוספת בכביש הגישה לשכונה, מתכוונים התושבים להפגין היום ולחסום את כביש 4: "רק בנס אין פה הרוגים". העירייה: עובדים על הסדרת התב"ע לשכונה
תאונת הדרכים השבוע. "נמאס לנו לשתוק" (צילום: שלומי גבאי)
תאונת הדרכים השבוע. "נמאס לנו לשתוק" (צילום: שלומי גבאי)

תאונה קשה נוספת, שאירעה בתחילת השבוע בכביש הגישה לשכונת חפציבה בחדרה, בה נפצעו חמישה אנשים, מהם שלושה ילדים, הסעירה מאוד את תושבי השכונה, שהחליטו להוריד את הכפפות במאבק מול עיריית חדרה. לטענת התושבים, מדובר בכביש מסוכן במיוחד, צר מאוד, שמשרת שכונה שלמה, ומהווה סכנה ממשית לחיי הילדים שעוברים בו מדי יום בדרך לתחנת האוטובוס.

התושבים מתכוונים להפגין היום (שישי) בכניסה לשכונה ולחסום את כביש 4, במחאה על כך ששום גורם לא משתף איתם פעולה ומביא לשיפוץ הכביש. מיכל ארזי, תושבת השכונה, אמרה השבוע: "הכביש הזה קיים כבר 70 שנה ושום דבר לא משתנה. הוא פשוט סכנת נפשות. רק בנס אין פה הרוגים, אבל הכתובת נמצאת על הקיר. כל ראש עיר מבטיח לפני הבחירות, אבל לא עושה שום דבר. נמאס לנו מדיבורים, אנחנו לא יכולים לשתוק יותר. הבעיה שלנו היא שהתושבים פה עם כבוד עצמי ולא רוצים לריב. אבל לכל דבר יש סוף".

תאונת הדרכים השבוע. "נמאס לנו לשתוק" (צילום: שלומי גבאי)
תאונת הדרכים השבוע. "נמאס לנו לשתוק" (צילום: שלומי גבאי)

אריאל נוי, אף הוא תושב השכונה, אבל לשלושה: "בעבר אחד הילדים שלי כבר פתח את הסנטר אחרי שנפצע בכביש הזה. אני ממש חושש לקראת הקיץ הזה. הכביש מוזנח ומסוכן, לא סופרים אותנו בעירייה, ואנחנו לא רוצים להגיד 'אמרנו לכם' אחר כך". התושבים הציגו מכתב שקיבלו מיועץ ראש העיר, גיורא שחר, בו הוא מפרט להם את הפעולות שנעשות על מנת לשפר את התנאים בשכונה, ובין היתר יש התייחסות גם לכביש. במכתב גם מצוין כי משרד השיכון הקצה סכום נכבד לטובת הנושא.

בשכונת חפציבה נמצא מרכז ההדרכה של חברת החשמל, ותושבי השכונה נמצאים בקשר רציף עם ראשי החברה. לטענתם, גם בנושא הזה חברת החשמל הבטיחה סיוע בנוגע לשיפוץ הכביש, אבל הדברים "תקועים" בעירייה.

מעיריית חדרה נמסר כי "לא ברור מאין נובעת טענת התושבים, מאחר שבשום מקרה לא היה סירוב של העירייה לפנייה כזו. יתרה מזו, עיריית חדרה נענתה לבקשות התושבים ושוקדת כעת על הסדרת התב"ע לשכונה. במסגרת זו פועלת העירייה גם לקדם את שיקום הכביש, ככל הנראה בתוכנית העבודה לשנת 2016, וזאת כפי שהוסבר לתושבים, מאחר שייתכן שתוואי הכביש ישתנה".

מחברת החשמל נמסר: "הדרך הינה דרך ציבורית ואינה באחריות חברת החשמל. יחד עם זאת, במידה ועיריית חדרה תירתם למשימה, תוכל חברת החשמל להסיט חלק מהתקציב שהוקצה לפיצוי סביבתי, לטובת הכביש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות