fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הו, מאמא

מיכל לוריא רביץ, שפרשה לאחרונה ממשחק לאחר שהובילה את מכבי כשרונות חדרה להישג היסטורי וזכייה בגביע המדינה, נשארת על הדשא ופתחה בכפר יונה את "מאמאגול" - קבוצת כדורגל לאימהות שרוצות לשבור שגרה
מיכל לוריא רביץ. נשארת במגרשים (צילום: עצמי)
מיכל לוריא רביץ. נשארת במגרשים (צילום: עצמי)

בעשור האחרון פרץ בארץ טרנד חדש. "מאמאנט". מדובר במסגרת קבוצתית מיוחדת לאימהות שמעוניינות לצאת קצת משגרת היום יום ובעיקר לעסוק בספורט, במקרה זה כדורשת. הבעיה היא שלא כולן אוהבות לשחק כדורשת. במיוחד עבור אותן נשים הוקמה לאחרונה בכפר יונה מסגרת דומה לנשים, שנקראת מאמאגול.

את הקבוצה הקימה מיכל לוריא רביץ (29), תושבת המקום, שרק לפני חודש וחצי פרשה מכדורגל, אחרי קריירה מזהירה של 12 שנים בנבחרות הנשים והנערות של ישראל. בתקופה זו שיחקה רביץ 35 משחקים בנבחרת הבוגרת (מקום שני במספר ההופעות בכלל) ועוד 11 משחקים בנבחרת הנערות. בעונה האחרונה היא הייתה שותפה עם קבוצתה, מכבי כשרונות חדרה, לתואר הראשון של הקבוצה מאז שנוסדה – זכייה בגביע המדינה. בכך הפכה מיכל לשחקנית היחידה בארץ שזכתה בתארים עם ארבע קבוצות שונות – מכבי חיפה, מכבי חולון, אס"א תל אביב 2 וכשרונות חדרה.

רביץ פרשה בשיאה, אחרי שהייתה שותפה בספטמבר 2014 להישג הגדול ביותר של הנבחרת _ ניצחון חוץ על נבחרת דנמרק החזקה, שמנע מדנמרק להגיע לאליפות העולם. לפני 8 חודשים היא התחתנה, היא רוצה להקים משפחה. לכן פרשה.

ספורטאי בכיר שמסיים קריירה ופורש נקלע בדרך כלל למשבר. מבחינתה של מיכל, פתיחת קבוצת המאמאגול הייתה פתרון מצוין שמנע את המשבר: "למרות שפרשתי לא מזמן, אני עדיין נמצאת במגרש. רציתי להראות לנשים באזור שכדורגל הוא לא רק ספורט של גברים, אלא גם נשים יכולות להצליח במשחק ולהצטיין. רציתי לתת פתרון לנשים שלא אוהבות ללכת לחדר כושר ולרוץ ברחובות העיר ולכן אני משלבת בפעילות גם כושר גופני. בכדורגל אני מלמדת אותן את יסודות המשחק, חוקת המשחק ועמידה על המגרש על פי תפקידים".

ואיך העבודה עם אותן נשים?

"אני מאוד נהנית לעבוד עם האימהות ואני מעבירה להן את האהבה שלי לכדורגל, הן מצידן מפתיעות אותי ברצון שלהן ללמוד את המשחק והן עובדות במרץ ובהתלהבות. אני שומעת מהן שהן מתרגלות בבית את מה שהן לומדות במגרש עם הילדים שלהן וגם החלו לצפות עם הבעלים במשחקי כדורגל".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "חדשות חדרה".

מיכל לוריא רביץ. נשארת במגרשים (צילום: עצמי)
מיכל לוריא רביץ. נשארת במגרשים (צילום: עצמי)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות