fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גנדלמן: לא אחתום על היתרי בנייה אם לא ייענו דרישותינו

ראש עיריית חדרה הציג את עמדתו בנודע לכוונת הממשלה להקים שכונה בת 6,000 יחידות דיור מזרחית לבית אליעזר. יחד עם זאת, לעירייה אין כל סמכות או כוח לעצור את התוכנית
גנדלמן וגרייף. יילחמו (צילום: עיריית חדרה)
גנדלמן וגרייף. יילחמו (צילום: עיריית חדרה)

ראש עיריית חדרה הציג את עמדתו בנודע לכוונת הממשלה להקים שכונה בת 6,000 יחידות דיור מזרחית לבית אליעזר. יחד עם זאת, לעירייה אין כל סמכות או כוח לעצור את התוכנית

על רקע גלי ההתנגדות ההולכים וגוברים לתוכנית הותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור) להקים 6,000 יחידות דיור מזרחית לבית אליעזר, כינס בתחילת השבוע ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, מסיבת עיתונאים יחד עם מהנדס העיר, אינג' נועם גרייף, כדי להציג את עמדת העירייה.

גנדלמן וגרייף. יילחמו (צילום: עיריית חדרה)
גנדלמן וגרייף. יילחמו (צילום: עיריית חדרה)

לדברי ראש העיר, לממשלת ישראל יש מדיניות ברורה בנושא הדיור והיא הגדלת מלאי הדירות בארץ על מנת להוזילן, כאשר משרד האוצר באמצעות קבינט הדיור והותמ"ל מתכנן ומוציא לפועל תוכניות אלו. גנדלמן עדכן כי מאחר שמדובר באדמות מדינה, רשאית הממשלה לעשות בהן כרצונה, מבלי לשאול כלל את העירייה, ואכן תכננה על דעת עצמה את הקמת השכונה מזרחית לבית אליעזר.

יצוין כי בשנה האחרונה החלה ממשלת ישראל בבניית עשרות אלפי יחידות דיור על קרקעות מדינה ברחבי הארץ. בנתניה 12.2 אלף יחידות דיור; בהרצליה 7.4 אלף יחידות דיור; באשקלון 32 אלף יחידות דיור; בראשון לציון 18 אלף יחידות דיור; בבאר שבע 18 אלף יחידות דיור; מודיעין 12 אלף יחידות דיור; ראש העין 13.7 אלף יחידות דיור, ועוד. יודגש כי מאחר שמדובר בקרקעות מדינה, אין הממשלה זקוקה לאישור הרשויות המקומיות לבנייה על אדמותיה. בפתח תקוה, למשל, התנגדה העירייה להקמת מתחמי דיור חדשים, והמדינה אישרה את התוכניות ללא הסכמת העירייה.

אף על פי שלעיריית חדרה אין כל סמכות או כוח לעצור את התוכנית, היא דרשה מהממשלה פעולות מקדימות להתאמה תשתיתית ברחבי העיר.

אזור תעסוקה, צפיפות נמוכה

עד כה הצליחה עיריית חדרה לבלום את התוכנית המקורית, ולהכניס בה שינויים, ביניהם הקמת אזור תעסוקה חדש לאורך כביש 9; הקמת מרכז אזרחי חדש הכולל מרכז קהילתי חינוכי ובו בית ספר על יסודי ומתנ"ס; פארק רובעי בשטח של 44 דונם; מרכז מסחרי בשטח של כ~15,000 מ"ר; דיור מוגן בהיקף של 300 יחידות דיור; פיתוח רחוב יפה נוף עם חזית מסחרית לאורכו, כך שיהווה תפר בין השכונה הוותיקה והשכונה החדשה; הקמת מכללה; מגוון דיור בר השגה; צפיפות נמוכה של 10 יח"ד/דונם שמשמעותה בנייה פחות צפופה מרמת הצפיפות הקיימת כיום בחדרה; פיתוח צירים ירוקים המשלבים פינות משחק ומבני ציבור שכונתיים; טיילת היקפית לאורך השדות החקלאיים, המחברת את גבעת הצבעונים ומתחם ספורטק חדש; שמירה והנגשת אתרי הטבע הקיימים, שילוב חורשת האקליפטוסים ברשת הירוקה, פיתוח מתחמי טבע עירוני ושימור ביצת זיתא, כולל פיתוח בריכת חורף; חיבור רוחב נוסף מערבה, מבית אליעזר לכביש 4; חיבור נוסף צפונה לכביש 65; חיבור נוסף דרומה לכביש 9; שדרוג תשתיות קיימות.

גנדלמן: "בכוונתי להמשיך להציג דרישות ברורות וחד משמעיות בנושאים תשתיתיים ותחבורתיים לטובת העיר ותושביה. לא אחתום על היתרי בנייה לתוכנית עד שייווצרו התנאים הבאים: ניצול מרבי של תוכנית המתאר חד/2020; עדיפות לבני חדרה ולתושבים חוזרים במסגרת דיור למשתכן; מתן היתרים למרכז עסקים, מסחר ותעסוקה; הקמת מכללה; מענה תשתיתי במערך הכבישים והשפכים; השוואת תשתיות, ישן מול חדש, לרווחת בית אליעזר".

במהלך מסיבת העיתונאים, בכוונה או שלא, "חשפו" גנדלמן וגרייף כי בקרוב מתוכנן פרויקט התחדשות עירונית של 118 יח"ד באזור גשר אולגה (פרויקט שייאלץ מבצע לא פשוט של פינוי תושבים _ א.ק) וכי בחודשים הקרובים יחלו עבודות הרימזור של כיכר המשטרה בכניסה לחדרה מכביש 4.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות