fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בת חמש נצרבה ממדוזה ואושפזה בבית חולים

סגן מנהל מחלקת הילדים של בית החולים הלל יפה, ד"ר איאס קאסם, מסביר כי הילדה סובלת מבצקת ביד שיוצרת לחץ על כף היד והאצבעות
שחר במיטתה שבמחלקת הילדים של הלל יפה
שחר במיטתה שבמחלקת הילדים של הלל יפה (צילום: דפנה נבו)

שחר מירון מהיישוב נתן נכוותה ממדוזה עת שרחצה בחוף דור.  מירון בת חמש, אושפזה בבית החולים הלל יפה אתמול (שני) במחלקת הילדים.  לדברי אמה עדי, ביתה החלה להכחיל וראתה שהיד מתחילה להתנפח.

"בהתחלה נתתי לה טיפות אנטי-אלרגיות, וזה לא עזר.  כל שנה אנחנו מגיעים לכאן למשך שבוע, ובדרך כלל גם כשיש מדוזות, בחוף הזה אין כל כך הרבה. לצערי, השנה נתקלנו גם אנחנו במדוזה. היא שייטה בינינו כשהיינו במים, אבל רק אצל שחר, הנזק היה כל כך רציני. בעלי ואני וגם בתי הבכורה סבלנו מצריבה קלה, וגם שחר לא התלוננה מאוד. בכל מקרה, שטפנו את מקום הצריבה עם מים ואחר כך עם חומץ ונתתי לה טיפות פנסטיל אנטי אלרגניות להרגעה", מספרת עדי.

חצי שעה לאחר מכן מספרת עדי כי מצאה את שחר מכילה וידה מתנפחת. בבית החולים היא קבלה  מינון נוסף של חומר אנטיאלרגאני וכן תרופות לשיכוך כאבים להקלה. בהחלטה משותפת של הרופא האורתופד ורופא הילדים שבדקו אותה, הוחלט כי יש לאשפזה להשגחה. בעיקר בשל הבצקת שהתפתחה בידה הימנית.

סגן מנהל מחלקת הילדים של בית החולים, הד"ר איאס קאסם, מסביר כי דרגת הכוויות של שחר היא דרגה שתיים והיא עדיין סובלת מבצקת ביד שיוצרת לחץ על כף היד והאצבעות וממשיכה לקבל טיפול אנטי-היסטמיני ומשככי כאבים, אך מצבה השתפר.

ד"ר קאסם מציין כי עת פגיעת מדוזה אין לשפוך מים רגילים על הכוויה. מה שאפשר ורצוי לעשות הוא שטיפה עם מי ים, חומץ או מיץ לימון טבעי על האזור הצרוב. ניתן גם להיעזר במשככי כאבים להקלה על כאב הצריבה. במקרה של שחר, ההגעה לבית החולים במהירות הייתה חשובה בגלל הבצקת שהתפתחה ובגלל התגובה האלרגית הקשה לצריבת המדוזה.

שחר במיטתה שבמחלקת הילדים של הלל יפה
שחר במיטתה שבמחלקת הילדים של הלל יפה (צילום: דפנה נבו)

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות