fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשורה לקהילה האתיופית: המורשת תישמר

במפגש עם נציגי העדה האתיופית עדכן ראש העירייה צביקה גנדלמן כי הוגש תב"ר בגובה רבע מיליון שקלים לתכנון מרכז מורשת יהדות אתיופיה, כפי שהבטיח להקים
הדמיית מרכז המורשת צילומים: עיריית חדרה
הדמיית מרכז המורשת צילומים: עיריית חדרה

ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, הציג בפני נציגי הקהילה האתיופית בעיר את התוכנית להקמת מרכז המורשת ליהדות אתיופיה, העומד להיבנות על קרקע עירונית בחלק המוסדי של אזור התעשייה. הפגישה עם ראש העיר, בה השתתפו עשרות מבני הקהילה, וכן יועץ ראש העירייה לקהילה האתיופית גדי מהרט, נועדה לעדכן נציגים מכל שכונות העיר בהתפתחות ובהתקדמות התוכנית להקמת המרכז. בפני המשתתפים אף הוצגה הדמיה של המבנה, שנקרא "מבנה מורשת לקהילת ביתה-ישראל בחדרה", בתכנונו של יוסף טל-תכנון וניהול פרויקטים בע"מ. המבנה יכלול אולמות רב תכליתיים לתצוגה, תיעוד ולימוד המורשת, שטחי אכסון, משרדים ומחסנים, וכן מתחם חיצוני נרחב להתכנסויות ואירועים.

ההדמיה עוררה התרגשות רבה בקרב הנוכחים, שראו את חלומם להקים מרכז מורשת לובש צורה וצבע. ההתרגשות אף גברה כאשר ראש העיר גנדלמן עדכן את הנציגים כי כבר בישיבתה הקרובה של מועצת העיר תאשר המועצה תב"ר מיוחד בגובה 250 אלף שקלים לתכנון המתחם ויצירת תיק תוכניות מפורט לקראת יציאה למכרז להקמתו.

הדמיית מרכז המורשת צילומים: עיריית חדרה
הדמיית מרכז המורשת (צילומים: עיריית חדרה)

כזכור, הנהלת העיר הקודמת הקצתה לפני מספר שנים קרקע לעמותת פעילים למען יהודי אתיופיה להקמת מרכז מורשת. המשמעות הייתה שהקמת המרכז הוטלה על כתפי העמותה, שהייתה אמורה לגייס את הכספים ולהקים את המבנה בתוך פרק זמן מוקצב אשר אם לא תעמוד בו תבוטל ההקצאה והקרקע תושב לרשות העירייה. אף על פי שמאז ההקצאה עברו מספר שנים, לא הצליחה העמותה לגייס את הסכום הדרוש, והחלום להקים מרכז מורשת הלך והתפוגג ככל שחלף הזמן.

בצר להם פנו נציגים מהעדה אל ראש העיר גנדלמן וביקשו ממנו לסייע. ראש העיר הודיע כי לא רק שבכוונתו לסייע למימוש הפרויקט, אלא אף יפעל לכך שהעירייה היא שתקים על חשבונה את מרכז המורשת ולא בני הקהילה. מרכז המורשת ייבנה על הקרקע שהובטחה לקהילה לפני מספר שנים, הממוקמת במתחם המוסדי באזור התעשייה סמוך לארגונים מוסדיים וביניהם המע"ש, איגוד ערים לאיכות הסביבה ואחרים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות