fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אם לא נוציא סחורה, לא יהיה אוכל"

עשרות סוחרים בחולצות שחורות התייצבו להפגנה מול בניין העירייה. הטענות: מאז שהחלה האכיפה נגד הצבת הסחורות על המדרכות, ההכנסות נפגעו משמעותית. בעקבות ההפגנה קיימו ראשי המאבק פגישה עם מנכ"ל העירייה והוחלט על שורה של צעדים שאולי יצליחו לסייע בפתרון הבעיה
הפגנת הסוחרים בחדרה
הפגנת הסוחרים בחדרה (צילום: אסף בכור)

מחר ב"חדשות חדרה" כתבתו של אסף בכור

זה היה נראה כמו קרב של ממש. עשרות סוחרים, חדורי מלחמה, לבושים בחולצות שחורות ומלווים בכרזות בצבע לבן. זה הקרב על החיים של הילדים שלהם, כך הם טוענים. עוד לפני שהגיעו להפגנה מול בניין העירייה, הסוחרים התארגנו. "כמו צבא. העירייה רוצה צבא, אז גם אנחנו", אמר גלעד פליישקר, מראשי המאבק.

בועז לוי, גם הוא מראשי המאבק, הסביר את עניין החולצות השחורות: "אנחנו בשחור כי זה יום אבל עבורנו. אבל למסחר בעיר. אנחנו מברכים על הרצון של העירייה לעשות סדר, אבל למה על הגב שלנו? אנחנו נמשיך לפעול רק על פי חוק, אבל לא נעצור כאן".

קצת רקע: ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, החליט לפני מספר שבועות לפתוח במבצע לניקיון הרחובות בחדרה, במהלכו התבקשו הסוחרים להכניס את הסחורה שלהם, שנהגה לעמוד על המדרכות, לתוך החנויות. הסוחרים התנגדו, אבל העירייה נשארה איתנה בהחלטתה והחלה במקביל לקנוס סוחרים שלא נענו לדרישה. בתגובה החלו הסוחרים להתאגד.

בשבוע האחרון נערכו כמו למבצע צבאי, לא פחות, והחליטו להגיע להפגנה מול בניין העירייה על מנת לנסות ולדבר עם גנדלמן. הם גם פתחו קבוצה בוואטסאפ תחת השם "מצילים את הפרנסה", והחלו לחלק תחומי אחריות. לכל רחוב ימונה אחראי, והוא זה שדאג לעדכן את הסוחרים בפעולות ובכוונות. כך נוצר ראש חץ של ועד סוחרים, שמורכב מנציגים של הרחובות השונים.

הטענה המרכזית של הסוחרים: "חדרה הפכה לעיר רפאים. מאז שחייבו אותנו להכניס את הסחורה פנימה ההכנסה ירדה בעשרות אחוזים. מעולם לא הייתה לנו כזו ירידה דרסטית. אנשים עוברים ליד החנויות ובגלל שהם לא רואים סחורה בחוץ הם בטוחים שהחנות סגורה", הסביר גלעד.

הפגנת הסוחרים בחדרה
הפגנת הסוחרים בחדרה (צילום: אסף בכור)

"מי שמחפש יופי ופאר שיילך לקניון", מוסיפה גילה, שהיתה בין המפגינים, "חדרה זו עיר עם אופי אחר. אופי של שוק. רוב עבודה שלנו היתה בסלסלות, ועכשיו זה נגמר. פשוט לקחו לנו את הפרנסה". אחד המפגינים הבולטים היה בעל עסק שהגיע עם בנו על הכתפיים, כאשר הבן החזיק שלט: "אבא אני רעב". רוב המפגינים פשוט מפחדים שאם המצב הנוכחי יימשך, ההפסדים יגדלו עד שייאלצו לסגור את העסק. גלעד: "אנחנו מבינים את נקודת המוצא של העירייה שצריך לעשות סדר. אולי באמת הגזמנו עם הסחורות בחוץ, אבל לעשות כזה צעד דרסטי בלי להתחשב בנו? אין שטח אפור? למה להוציא שולחנות וכיסאות של בתי קפה לרחוב זה בסדר וסחורה לא? זה לא פוגע באסתטיקה או בבטיחות הולכי הרגל?".

הכתבה המלאה תפורסם  ב"חדשות חדרה"

 

online poll by Opinion Stage

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות