fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי 40 שנה הדיירים קיבלו טאבו

דיירי רחוב ביאליק 3 בחדרה יכולים לנשום לרווחה. לאחר 40 שנה הם זכו לרשום את זכויותיהם על הנכס בטאבו. עו"ד יניב דרי, היחידי שהצליח להגיע להסדר עם רשויות המיסים. אנט אוחיון, אחת מבעלות הזכויות בדירה: "סוף סוף יהיה טאבו לבית שלי ויהיה לי מה להשאיר לילדי"
הבניין ברחוב ביאליק 3
הבניין ברחוב ביאליק 3 (צילום: פינו חדד)

דיירי בניין ביאליק 3 בחדרה יקבלו טאבו לדירתם לאחר 40 שנה. עד כה  לא נרשמו זכויותיהם במסגרת רישום ביתם המשותף. הדיירים, לא הצליחו במשך שנים רבות לבצע כל עסקאות מכר של הבית או לקיחת משכנתה על הדירה, כי לא היו בידיי הדיירים רישום זכויות בטאבו על ידי קבלן.

הבניין ברחוב ביאליק 3
הליך מורכב ביותר. הבניין ברחוב ביאליק 3 (צילום: פינו חדד)

לפני כשבועיים הושלם השלב האחרון שיאפשר לרשום את זכויות הדיירים בדירותיהם. עוד נודע כי רק לאחרונה הצליח אחד הדיירים למכור את דירתו בעסקה שאושרה על ידי הבנק למשכנתאות של הקונה, דבר שלא היה מצוי בעבר.

אחד הדיירים בבניין מספר: "לאורך השנים הגיעו לבניין עורכי דין שהבטיחו וניסו להסדיר את בעיית הרישום הקשה, אבל הדברים לא הסתדרו והדיירים איבדו כל תקווה. נקודת המפנה הייתה לפני כשנתיים כשהגיעו שני עורכי דין נוספים למפגש עם דיירי הבניין והסבירו שהם יוכלו להסדיר את הבעיה, הייתי בטוח ששוב יעבור הזמן וגם עורכי הדין הללו יכשלו. באופן אישי אני חייב להודות כי לא האמנתי שמישהו יצליח להציל את הרכוש שלנו, אבל אני שמח שהתבדיתי".

עו"ד יניב דרי אחד מעורכי הדין מספר: "ההליך היה מורכב ודרש ראשית הליך משפטי וקבלת צו שמינה אותי לכונס נכסים על הבניין. לאחר מכן הגענו להסדר עם רשויות המיסים בכל הקשור לחובות מס הכנסה שהיו לחברה הקבלנית שהפכה עם השנים ללא פעילה ובעלי המניות בה נפטרו.

"עם השלמת ההליך מול רשויות המיסים וקבלת אישורי המיסים לכל העסקאות שבוצעו בבניין, ביצענו עבודת איסוף וזיהוי של הזכויות בבניין לפי כל החוזים הישנים שהופקדו בזמנו בלשכת רישום המקרקעין ובמשרדי מיסוי מקרקעין וכעת, לאחר שהשלמנו את כל הליכי הזיהוי, הוכן גם תשריט תואם של הבית המשותף לצורך רישומו בלשכת רישום המקרקעין"

אנט אוחיון, אף היא אחת מבעלות הזכויות בדירה, מספרת בסיפוק: "לאחר קרוב ל-40 שנים יהיה לי סוף סוף טאבו לבית שלי ויהיה לי מה להשאיר לילדי".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות