fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחות על המגרש

אלינה אורן
אלינה אורן (צילום: אסף בכור)

שער כל הפרדס 6.5.14האימונים באוקראינה בגיל 13, במינוס 30 מעלות. ההתנגדות של האם ששנאה יהודים לחתן היהודי. העלייה לישראל. סיפורה של אלינה אורן, אחות בהלל יפה ושחקנית כדורסל המתנשאת לגובה 1.90 מטר שממשיכה לתת פייט על המגרש גם בגיל 46

 מחר ב"חדשות חדרה" כתבו של אסף בכור

אלו מכם שנאלצו להעביר שעות במיון של בית החולים הלל יפה בחדרה, לא היו יכולים להתעלם מהמראה של אחות שמתנשאת לגובה של 1.90 מטר. אבל זה ממש לא הסיפור המרכזי בחייה של אלינה אורן. חייה מרתקים. לא פחות. היא בת 46 ועדיין שחקנית כדורסל, השחקנית הפעילה המבוגרת ביותר שמשחקת כיום בארץ.

יש לה רשימת תארים מרשימה, כולל אליפות אירופה עם ברית המועצות לשעבר ואליפויות וגביעי מדינה בישראל. גם סיפורה האישי עתיר בהתמודדויות, עברה ילדות קשה, לאמא קומוניסטית ששנאה יהודים. הבת, למרות האנטישמיות שבצילה גדלה, נישאה ליהודי ובעקבותיו הגיעה לחדרה.

אמא מהדור הישן
אלינה קולסניק נולדה בדנייפרופטרובסק שבאוקראינה. ההורים, שניהם עובדי כפיים, פועלים. משפחה קטנה, ארבע נפשות. הקשר בין אלינה לספורט החל מוקדם מאוד. בגיל חמש היא החלה לשחות, אבל אחרי כמה שנים הבינה שזה לא בשבילה.

בגיל 13 אביה רשם אותה לקבוצת כדורסל. הקבוצה היתה בצד השני של העיר. שעה וחצי נסיעה לכל כיוון. אלינה היתה מבלה שעות בדרכים כדי לשחק כדורסל וזה השתלם לה. ההצטיינות שלה הובילה אותה לבית ספר מיוחד של ספורט, עם כיתת כדורסל מיוחדת. "זה לא היה פשוט לנסוע לשם כל יום, לפעמים בחורף של מינוס 30 מעלות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות