fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי זכרון נגד תאגיד המים

לאחר שהוגשה עתירה נגד כוונת המועצה לחתום על הסכם עם תאגידי מים, יצאו תושבי זכרון להפגנה מול בניין המועצה בדרישה להמתין עד להחלטה האם לבטל את תאגידי המים: "החבירה לתאגיד תייקר את מחירי המים לתושב בכ-30 אחוזים".
אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

תאגידי המים וההסדר עם הרשויות המקומיות נמצאים על סדר היום בשנה האחרונה. המדינה לא היתה עקבית בנושא: בעוד שהממונה על התאגידים הוציא בתחילה חוק מחייב את כל המועצות המקומיות להתאגד, ניתנה השנה ארכה עד סוף דצמבר הקרוב למועצות שלא נכנסו לתאגיד, ועשרות מועצות בארץ עדיין לא נכנסו להסכם עם תאגיד מים. צוות בין משרדי של משרד האוצר ומשרד התשתיות בוחן בימים אלה את סוגיית תאגידי המים, ובינתיים מוציאים גורמים בממשלה הצהרות שמהן ניתן ללמוד כי הרוח נושבת בכיוון ההפוך. בסוף ספטמבר אמר שר התשתיות, סילבן שלום, במהלך ביקור בנשר: "כל עירייה שאין לה תאגיד מים לא תחויב בתאגוד. מי שירצה לבטל את תאגיד המים יוכל לבטלו, ומי שירצה להתאחד עם אחרים יוכל לעשות זאת".

באחרונה עלתה הסוגיה גם בזכרון יעקב. שני חברי סיעת "הליכוד – מושבה מתחדשת" במועצת זכרון יעקב, עו"ד נעמה צורף ומאיר ואנונו, חברו לתושבי היישוב יגאל הקר וד"ר דורון נצר. זאת במטרה להיאבק בכוונתו של ראש המועצה, אלי אבוטבול, שהודיע כי זכרון יעקב עומדת לחבור לתאגיד המים "מעיינות העמקים" ולהעביר לשליטתו את המים ביישוב. לפני כשבועיים הם הגישו עתירה לבית משפט נגד אבוטבול והמועצה בנושא. הקר מסביר: "החוק מאפשר למועצות להמתין להצטרפות עד סוף דצמבר. החבירה לתאגיד המים תייקר את מחירי המים לתושב בכ-30 אחוז".

מאיר ואנונו מתאר: "חודשיים לפני המועד ציפינו לתהליך כלשהו של מכרז לפני שמצטרפים לתאגיד, ולא ראינו תהליך כזה. המלך נעשה ללא השקיפות הנדרשת, ולמרות שביקשנו מראש המועצה מסמכים רלוונטיים לנושא ההתקשרות, לא קיבלנו אותם לידינו. כמו כן, יש לציין כי לפני שנעשה צעד כזה, שמשמעותו מכירת מערכת הנכסים של המים ביישוב לגורם חיצוני, נדרש סקר נכסים כדי לבדוק באופן מקיף את מערכת המים והביוב ביישוב ולהעריך את עלות הנכסים. אני ועו"ד נעמה צורף פנינו לממונה על התאגידים וקיבלנו ממנו מסמך בו הוא מאשר כי זכרון יעקב איננה חייבת לחבור לתאגיד עד 30.12".

במכתב ששלחה לואנונו יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה בכנסת, מירי רגב, היא מודיעה כי הצוות הבין משרדי צפוי להגיש את מסקנותיו בעוד כחודשיים. מדברי רגב עולה כי היא מתנגדת לחובת הכניסה לתאגיד מים. היא כתבה בין השאר: "בשלב זה אנו ממליצים לכל ראשי הערים הפונים אלינו בשאלה, אם להתחבר לתאגידי מים – שלא יעשו זאת… כמובן שאני ממשיכה גם בתוך הצוות שהוקם במטרה לבטל את תאגידי המים". בדף הפייסבוק שלה אף כתבה רגב: "אין לי ספק שאחת ממסקנות הצוות תהיה לבטל את תאגידי המים ולהוזיל משמעותית את מחירי המים".

על רקע זה התקיימה בזכרון יעקב ביום שלישי השבוע, בשעות אחר הצהריים, הפגנה מול בניין המועצה, בו נערכה באותו זמן ישיבה. על מטרות ההפגנה הסביר ואנונו: "זו אינה הפגנה פוליטית. ההפגנה קוראת לראש המועצה לחכות עם ההסכם עם תאגיד המים עד ל-30 בדצמבר. ראש מועצה שדואג לתושביו היה עושה זאת. לכשיתפרסמו מסקנות הצוות הבין משרדי, אפשר יהיה לדעת מה הוחלט ומה האפשרויות העומדות בפני היישוב. אנו רוצים למנוע את נטל התשלומים המיותר מתושבים. מהניסיון של יישובים מאוגדים, גם השירות במקרה כזה לא משתפר, ואפילו להיפך".

טרם התקבלה תגובת מועצת זכרון יעקב

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות