fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלום עליכם

רק אחרי שסיימה לימודי משפטים, הבינה זהר רואימי מבנימינה שייעודה בחיים לדבר בשפת השלום ולעזור לזוגות לנהל מצבי פרידה ומשבר, או כפי שהיא מכנה זאת: "להתגרש נכון". ומי אם לא היא, שגדלה למשפחה שהפכה את ערכי הסובלנות והנתינה לדרך חיים
זהר רואימי (צילום: ארז רואימי)
זהר רואימי (צילום: ארז רואימי)

"אני עוזרת לזוגות להתגרש נכון", אומרת זהר רואימי מבנימינה שעוסקת זה שנים בגישור זוגי ומשפחתי. את כישרונה והצלחתה בתחום תולה רואימי, 37, אמא לשלושה, בשנות ילדותה בבית שאן, שם לדבריה כולם היו מעין משפחה אחת, כולם היו חברים של כולם, כולם היו רבים עם כולם ואז לדבריה "משלימים ומתפייסים".

היא נולדה וגדלה בבית שאן ולדבריה לא הייתה בוחרת לגדול בשום מקום אחר משום שבית שאן הפכה חלק בלתי נפרד ממקורות הכוח והזהות שלה. "מגיל צעיר נחשפתי למאות סיטואציות מאוד קשות, עצובות, טרגיות ומצחיקות. גדלנו כמו בסדרת הטלוויזיה 'שכונת חיים', הכול היה בדרמות. אם היו מציבים מצלמה בשכונה בה גדלתי אני חושבת שהיו יכולים לעשות סרט מדהים על כל סיטואציות החיים האפשריות. היה בבית שאן איזשהו קסם והיה נדמה שאין עוד מקום כזה מחוץ לבית שאן. היה מאוד בטוח ופתוח שם אז".

גם העובדה שהוריה שימשו משפחת אומנה פיתחה לדבריה את יכולת הנתינה שלה לאחרים ואת הכשרון לגשר בין ניצים. "גדלו אצלנו עשרה ילדי אומנה, אל שתיים מהם ממש נקשרתי והן כמו אחיותיי. זה לימד אותי על החיים ועל נתינה ואין לי ספק שאני אמשיך לתת כל ימי חיי".

איך הגעת לתחום הגישור?

"במהלך לימודי התואר הראשון הבנתי שמשפטים היא לא השפה בה צריך לדבר עם אנשים.  אני זוכרת שתמיד בכל סיפור, אירוע, באופן אוטומטי ראיתי את שני הצדדים, את הסיפור הרחב יותר. במהלך טרום התמחות בבית משפט השלום בתל אביב, באחת מהמשימות שהיו לי סגרתי איזשהו תיק של סכסוך בין שני אנשים על רקע חוב כספי. דיברתי עם זה, דיברתי עם השני, קפצתי ביניהם בשיחות טלפוניות עד שהצלחתי לעזור להם להגיע לפתרון שהיה מקובל על שניהם. ואז כשהשופט שאצלו התמחיתי נכנס ללשכה שלו וסיפרתי לו שהצלחתי לסגור את התיק הוא שאל אותי בדרמה גדולה אם אני יודעת מה עשיתי. נבהלתי לרגע ואז הוא אמר לי שעשיתי גישור והוסיף: 'לכי עכשיו ללמוד גישור'".

באותו יום הבינה רואימי מה היא רוצה לעשות בחיים. "למחרת מצאתי על השולחן שלי עשרות תיקים מכל השופטים בקומה והפכתי להיות המגשרת של כולם. פרחתי, הבנתי שמצאתי את הייעוד שלי. הבנתי שככה צריך לדבר כדי לנהל קונפליקטים. זה היה כמו לראות את האור".

זהר רואימי (צילום: ארז רואימי)
זהר רואימי (צילום: ארז רואימי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות