fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצת זכרון מתכוונת לגבות תשלום על החנייה במרכז היישוב

רוצים לחנות, שלמו סכום צנוע. ישיבתמועצתזכרון יעקב השבוע. צילום: נירית שפאץ
רוצים לחנות, שלמו סכום צנוע. ישיבתמועצתזכרון יעקב השבוע. צילום: נירית שפאץ

המדרחוב בזכרון יעקב משמש את תושבי זכרון ותושבי חוץ לצורך קניות ובילוי, ומאכלס גם עובדים רבים בעסקים בו, ואת עובדי המועצה. מקומות החניה סביבו ובצמוד לו מוגבלים, כמובן, ותוך כדי התכניות והניסיונות להכשיר מקומות חניה נוספים עולות בשנים האחרונות תכניות לגבות תשלום על חניה במרכז היישוב,גם מתושביו. נוצר מצב בו אנשים משאירים את רכבם במקומות הנחשקים במשך שעות ארוכות, או כל היום כולו, בעוד שאחרים זקוקים לחניה קצרת טווח ולא מוצאים אותה, ועולה הצורך לחזק את בעלי העסקים במדרחוב ואת הלקוחות.

השבוע דנה מועצת זכרון יעקב בנושא לקראת העברת תכנית לגביית תשלום על חניה לוועדת תחבורה. התכנית תבוצע החל מ-1.8, כפיילוט שתוצאותיו ייבחנו בהמשך. בתכנית, 120-140 מקומות חניה יסומנו באזור המדרחוב ובין השעות 8:00-18:00 ייגבה עליהם תשלום של 4 שקלים על כל מקום חניה, שלדברי ראש המועצה, זיו דשא, זה התשלום המינימלי שניתן בחוק לגבות על חניה. התשלום יתבצע באמצעות אפליקציות או מדחן. לתושבי זכרון יעקב תהיה חניה שעה ראשונה חינם אם ירכשו במשרדי המועצה תו חניה ב-30 שקלים ל-3 שנים. תושבי הרחובות המייסדים, הנדיב, יאיר וזוהר יחנו בחינם. בישיבה נאמר כי היא תכניס למועצה, לפי אומדן, 900,000 שקלים לשנה.

רוצים לחנות, שלמו סכום צנוע. ישיבתמועצתזכרון יעקב השבוע. צילום: נירית שפאץ
רוצים לחנות, שלמו סכום צנוע. ישיבתמועצתזכרון יעקב השבוע. צילום: נירית שפאץ

לקראת התעוררו ויכוחים ערים בנושא ברחוב וברשת, כשחלק מהתושבים טענו כי התכנית תפגע בתושבים ובעלי העסקים במדרחוב. למרות שהדיון בישיבה לא היה מלווה בהצבעה, שכן זו אינה נדרשת להמשך קידום התכנית על פי חוק, הועלו הטיעונים האלה על ידי אנשי אופוזיציה. מישה בלומפלד טען כי משום שאנשים שבאים לבילוי או סידורים במרכז המדרחוב לא יספיקו לעשות זאת בשעה ולכן יש לאפשר לתושבים שעתיים של חניה חינם. צחי ברוך טען בנוסף כי מספר מקומות החניה שמייצרת המועצה אינו מספיק. צילה רשף טענה כי התכנית עלתה במהלך הקדנציה הקודמת ונדחתה בין השאר משום שאינה מספקת פתרון לעובדי העסקים במדרחוב ועובדי המועצה, הזקוקים לחניה ארוכת טווח. דשא השיב לטענות כי חניונים רבים נשארים פתוחים ללא תשלום. דשא סיפר כי באופן אישי קיבל גם תגובות נזעמות מחברים ומכרים על ההחלטה, אך לטובת היישוב והציבור יש לבצעה. לאחר הדיון הועברה התכנית לבחינת ועדת תחבורה.

מהמועצה נמסר: "מצוקת החניה במרכז המושבה ידועה לכל. את המחסור במשאב נדרש זה החליטה הנהלת המועצה לנהל, תוך לקיחת אחריות ובשיקול דעת. החלטות ניהוליות אינן תמיד פופולאריות אך הן נדרשות מהנהגת הישוב. המהלך בא, ראשית, להקל על יכולת התושבים להשתמש בשירותים הניתנים ובמסחר הקיים במרכז המושבה, לאפשר לתושבים להחנות את רכבם ללא צורך לבזבז את זמנם על חיפוש חניה או לחילופין, לוותר על ההגעה למרכז המושבה. מרבית ההכנסות ינותבו לצורכי חינוך, תרבות ועוד. החניה לתושבי זכרון יעקב תהיה בחינם בשעה הראשונה והחל מהשעה השנייה יגבה סך של 4 שקלים לכל שעה. המועצה מקווה במהלך זה להחיות את התנועה במרכז המושבה, לסייע בכך לבעלי העסקים ולהקל על איכות החיים של משתמשי השירותים השונים במרכז. מרבית החונים במרכז היום חונים לשעות ארוכות ובכך בעצם חוסמים את התנועה החשובה למרקם החיים התוסס הצפוי ממרכז יישוב. החונים המבקשים להחנות את רכבם למשך שעות ארוכות, יאלצו להחנות את רכבם מעט יותר רחוק בסביבה של עד כ-300 מ"ר במקומות הקיימים. מתחמי החניה מאחורי חצר וילד/מתחם הוועדה, חניון אריאל חניון המועצה יישארו ללא תשלום. כמו כן המועצה שוקדת על פיתוח מתחמי חניה כגון חניון הקונגרס הציוני (המשך חניון בזק), חניון יעבץ ועוד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות