fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצת זכרון יעקב תצמצם את שירותי הגינון בגני הילדים

מעל 10 גננות בזכרון יעקב קיבלו הודעה כי יופסקו להן שירותי הגננות להן זכו במשך שנים בגנים בשל בעיות תקציביות. המועצה: "אנו נאלצים למצוא כל הזמן את הדרך להתייעלות פנימית"
גן הברון בזכרון יעקב (צילום: סהר צוק)
גן הברון בזכרון יעקב (צילום: סהר צוק)
גן הברון בזכרון יעקב (צילום: סהר צוק)
גן הברון בזכרון יעקב (צילום: סהר צוק)

ביום חמישי שעבר הופצה הודעה בקבוצה באפליקציית המסרים WhatsApp, בה נמצאות מעל 10 גננות של גני ילדים ברחבי זכרון יעקב, שהודיעה להן כי החל מחודש ינואר הקרוב יופסקו בגנים שבהנהלתן שירותי הגינון שהוענקו להן מזה שנים ארוכות.

את ההודעה בקבוצה הפיצה אחת מגננות המושבה שככל הנראה התעדכנה מול מחלקת הגנים במועצה המקומית הפועלת במקום.

שירותי הגינון להן היו מורגלות הגננות מזה שנים, כללו את טיפוח המדשאות בגנים, תיחוח החול, גזם העצים והשיחי ופינויו, דאגה למערכות ההשקיה, דישון ושתילת צמחים ואף הקפדה על שמירה וטיפוח הנוף הסביבתי בכללותו.

יושבת ראש ועד ההורים בגן הברון אומרת: "הבנתי שבכוונת המועצה לצמצם את שירותי הגינון בגני הילדים. בגן שלנו גדלה צמחיה רבה שטופלה עד כה בצורה מצוינת ומה שיקרה עכשיו זה שהעצים הרבים והשיחים הקוצניים עלולים להוות סכנה לילדנו אם לא יטופלו באופן שוטף. כנראה שאנחנו, ההורים, נצטרך לקחת את היוזמה לידיים שלנו. אם אכן זה מה שיקרה, ננסה להפוך את הבעיה להזדמנות ונקפיד לפעול יחד עם הילדים לשם לקיחת אחריות כלפי הסביבה. השינוי מתחיל בבית והגן זה הבית שלנו. אנו נדאג לגן בדיוק כמו שאנו דואגים לבית שלנו בו אנו חיים. מבחינת ההורים זו הזדמנות להטמיע ערכים חברתיים סביבתיים ולמידה קהילתית. אנו ההורים נוכל להגיע לגן בימי שישי ולבצע עבודות גינון יחד עם הילדים. אני מקווה שגם בגני מועצה אחרים ההורים ייקחו את היוזמה לידיים ויטפחו את סביבת הגן שבו מתחנכים ילדיהם".

מהמועצה נמסר: "במסגרת תקציב 2014 ולאור העובדה שהמועצה המקומית, כמו שאר הרשויות המקומיות בארץ, צריכות להתמודד עם גזרות רבות שמוטלות על ידי המדינה, אנו נאלצים למצוא כל הזמן את הדרך להתייעלות פנימית. בין יתר הדברים, סוכם כי עובדי מחלקת הגינון של המועצה שהגיעו עד היום באופן קבוע ושוטף לטפל בגני המועצה הפועלים ברחבי המושבה יהיו אלה שימשיכו לתת שירות זה בגנים אלה אלא שהמענה שלהם בעתיד יינתן מעת לעת ובהתאם לצורך ולא באופן שוטף כמו שהיה נהוג עד עתה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות