fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יקר, ויקר פחות

בדיקה של חברת שיווק הנדל"ן 'נווה העיר', לפי נתוני משרד השיכון, מצאה פערים ניכרים בין מחירי הדירות ביישובים באזור השרון. תופתעו לגלות את ההבדל בין מחיר דירה בזכרון יעקב לעומת אור עקיבא או חריש
יקר אבל פחות. חריש (צילום: שי-לי הלל)
יקר אבל פחות. חריש (צילום: שי-לי הלל)

בנסיעה על כביש 6 צפונה מאזור השרון עוברים מרחקים של קילומטרים ספורים בין היישובים פרדס חנה, חריש, אור עקיבא וזכרון יעקב. למרות המרחק הקצר, פערי המחירים בין זכרון יעקב ליתר ערי ויישובי האזור בולטים לעין.

בזכרון יעקב מחיר דירה ממוצע הוא 1.745 מיליון שקלים, בפרדס חנה-כרכור 1.298 מיליון, באור עקיבא 1.146 מיליון, ובחריש העיר הזולה ביותר, 950,000. מחיר הדירה הממוצע האזורי הכללי הוא 1.1 מיליון שקלים, ובין מחיר הדירה הממוצע בזכרון יעקב לממוצע האזורי הכללי יש פער של 57 אחוז.

ב"נווה העיר" אומרים שכמות הדירות החדשות ואופי הבנייה באזור משפיעים על הממוצע האזורי ועל הפערים בינו לבין העיר היקרה ביותר. בצפון השרון משווקת כמות אדירה של יח"ד חדשות במגה שכונות, ובשל התחרות היא מורידה את הממוצע ומגדילה את הפער בינו לבין היישוב היקר ביותר. כמו כן, למיתוג הערים ותפישתן בעיני הציבור יש השפעה רבה על ההבדלים במחירי הדירות ביניהן, כשבפועל, בחלק מהערים מאפיינים כמו רמת החינוך, נגישות המקום והחתך הסוציו אקונומי דומים או זהים.

עו"ד נדב בריח, סמנכ"ל השיווק של נווה העיר, מסביר: "חריש נבנית כעיר חדשה ומציעה מאסה גדולה של דירות חדשות, כשבערים השכנות נבנים פרויקטים בודדים בלבד. עמותות הרוכשים ומחירי הפריסייל שהציעו היזמים בפרויקטים יצרו פער גדול בין הממוצע האזורי לבין זכרון יעקב, אך עם הזמן, התקדמות השיווק ותחילת האכלוס יעלו המחירים בחריש והפער צפוי להצטמצם".

יקר אבל פחות. חריש (צילום: שי-לי הלל)
יקר אבל פחות. חריש (צילום: שי-לי הלל)

עוד הוא מוסיף: "במקרים מסוימים פערי המחירים נובעים מרמת הפיתוח הסביבתי, הנגישות, מוסדות הציבור ועוד. בזכרון יעקב החלה תנופת בנייה לפני מספר שנים, ופרויקטים חדשים נבנו בהיקף רחב באור עקיבא ופרדס חנה, לצד חריש הנבנית כעיר חדש. פרדס חנה ואור עקיבא נתפסות בעייני הציבור כאיכותיות פחות מזכרון יעקב, אך מדובר בערים קיימות עם תשתיות פעילות, בשונה מחריש הסמוכה, שבה התשתיות הקהילתיות אמורות לקום בהמשך.

"עם זאת, בעתיד הקרוב חריש מהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית במיוחד עבור הצעירים. היא מתוכננת כעיר חדשה והטרוגנית המותאמת לצרכים המתקדמים של הרוכשים. העיר משלבת בנייה איכותית, סביבה ירוקה ונגישה, אוכלוסייה צעירה, מיקום בצמוד לכביש 6 ובמרחק נסיעה של 20-45 דקות מאזורי התעסוקה מחיפה עד תל אביב, והכל במחיר בר השגה. רק כשמחירי הדירות יתחילו לעלות עם גל האכלוס הראשון בעוד מספר חודשים תתחיל חריש להשוות מחירים לשכנותיה. לגבי מיתוג הערים ותפיסתן, זכרון יעקב ופרדס חנה כבר ממותגות בעיני הציבור, בעוד שחריש נמצאת עדיין בשלבי פיתוח וטרם נכנסה לתודעת הרוכשים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות