fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התפזר הערפל מעל קופת מועצת זכרון יעקב

95 מיליון שקלים חובות כלליים, 74 מיליון שקלים גירעון, 15 מיליון שקלים תב"רים גירעוניים, 7 מיליון שקלים חובות בבנקים – אלה הנתונים שהוצגו בישיבת מועצת זכרון יעקב. זיו דשא: "אעשה את המיטב להבריא את קופת המועצה"
"העגלה לא שקועה כל כך עמוק בבוץ". הישיבה (צילום: נירית שפאץ)

ביום שלישי התכנסה מועצת זכרון יעקב לדון במצבה הכלכלי. גירעונות המועצה לא היו סוד ערב הבחירות שנערכו ביוני, והנושא אף עלה בקמפיין של המתמודדים. עם זאת, הייתה מחלוקת בנוגע לחומרת המצב ולדרכי הפעולה בנושא.

דשא פתח את סקירת המצב הכספי של הרשות ואמר: "כראש רשות, הנתונים לא פשוטים. גם משרד הפנים רואה בהם נתונים קשים, ובתכתובות אנחנו נדרשים לטפל במורכבות הקשה והלא פשוטה".

הנתונים פורטו במצגת: כ-95 מיליון שקלים חובות כלליים, כ-74 שקלים גירעון, 15 מיליון שקלים קרנות תב"רים גירעוניים, 7 מיליון שקלים חובות בבנקים כולל חשבונות פיתוח. עדיין יש חשבונות על עבודות ספקים וקבלנים שעוד לא הוגשו למועצה לתשלום וישפיעו בוודאי על תזרים המזומנים. "בשנים האחרונות סיימה המועצה את שנות התקציב בגירעון כספי. עד 2014 הדוחות הכספיים היו מסויגים, ונאלצנו להטמיע אותם בדוחות 2015 כדי להסיר את ההסתייגויות. בגירעון השוטף המצטבר הייתה קפיצה מכ-40 מיליון שקלים ב-2014 ליותר מ-63 מיליון שקלים ב-2015. עם זאת, חלק מהפרויקטים נמצאים בעודף, ובשוטף נראה כי המועצה מסיימת את שנת 2016 באיזון. בדו"ח החצי שנתי של 2016 יש גירעון של 216,000 שקלים, שזה בסדר גמור, וכולל הוצאות חד פעמיות, מכירת רכוש, הוצאות חשמל וכדומה".

"העגלה לא שקועה כל כך עמוק בבוץ". הישיבה (צילום: נירית שפאץ)
"העגלה לא שקועה כל כך עמוק בבוץ". הישיבה (צילום: נירית שפאץ)

דשא סקר את הפעולות הנעשות כעת לייצוב המצב. "אנחנו בבקרה תקציבית צמודה בחודשים האחרונים. ב-2016 נגיע ליותר מ-95% גבייה (בתמהיל של כ-70 אחוז ארנונה למגורים וכ-30 אחוז ארנונה לתעשייה ומסחר). בחודשים האחרונים מאושרים רק תב"רים מחויבים, בעיקר מתחום הבטיחות. יש כ-63 מיליון שקלים חובות שחייבים למועצה על ארנונה, אגרות והיטלים, ולפי האומדן, מתוכם כ-50 אחוז חובות אבודים. אנחנו שוקדים, ביחד עם משרדי הפנים והאוצר, על תוכנית פעולה לצמצום הגירעון, פועלים לגיוס מקורות ממשרדי הממשלה וקולות קוראים".

בסיום הצגת הנתונים הגיבו חברי אופוזיציה לדברים. צחי ברוך טען: "ראינו פה בליל מספרים שלא אומר הרבה. בחודשים האחרונים ראינו חוסר עשייה שהכי קל לתרץ אותו בחוסר כסף. לא ראיתי תוכנית עבודה שאומרת מאיפה נשיג את הכסף. ממקורות ממשלתיים לא נקבל עשרות מיליוני שקלים. לדעתי, העגלה לא שקועה כל כך עמוק בבוץ. אנחנו הולכים לאיזון תקציבי".

מאיר אזוט אמר כי לא ברור לו אילו פרויקטים מניבי כספים ייעשו, וביקר את החלטת ראש המועצה למשוך את העתירה בבג"ץ נגד גובה סכום הפיצויים לחושפי השחיתויות במועצה: "העתירה יכלה לחסוך למועצה כמיליון שקלים, ועוד כחצי מיליון שקלים הוצאות משפטיות". ואנונו השיב לו: "לו הייתם מכבדים את צווי מבקר המדינה, היינו יכולים לחסוך".

לאחר הישיבה פנה דשא לציבור ומסר בין השאר: "במשך שנים ארוכות, דרשנו, אני וחבריי, כי יפרסו בפנינו תמונת מצב אמיתית על המצב הכספי של המועצה, אך הדבר לא נעשה. הממצאים שהצגתי היום יכולים לשפוך אור על המניע להתעלמות מהדרישה הזו והערפל הכבד ששרר על קופת המועצה… התנהלות זו לא תימשך ואמנע את הידרדרות המצב שמשמעותו פגיעה עוד יותר גדולה באיכות החיים שלנו, לרבות פגיעה במערכת החינוך, בחזות המושבה, בהשקעות בתשתיות ישנות. תושבים יקרים, חשוב לי השיתוף והמעורבות שלכם בנעשה במושבה. אתם מוזמנים להיכנס להקלטת הווידאו של ישיבת המליאה וללמוד על הנתונים העגומים. אני מבטיח לעשות את המיטב להבריא את קופת המועצה ולאפשר למושבה לצמוח".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות