fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אשה בעולם של גברים

היא עשתה היסטוריה בזכרון יעקב כשמונתה לאחרונה לחברת המועצה הדתית הראשונה אי פעם במושבה, אבל אין לה שום כוונה לעצור בהישג הזה. ליאת מלכה, בת 43, אמא לחמישה, מציבה מטרות: "אני רוצה להנגיש את שירותי הדת לתושבים ואף להרחיב אותם. הקול הנשי חשוב ויש לתת לו ביטוי"
רוצה להנגיש את שירותי הדת. ליאת מלכה (צילום: הילה אייזינגר)
רוצה להנגיש את שירותי הדת. ליאת מלכה (צילום: הילה אייזינגר)

לפני כחודש, אחרי שבע שנים שבהן לא נעשו מינויים חדשים במועצה הדתית זכרון יעקב, הציגו חברי האופוזיציה עו"ד נעמה צורף ומאיר ואנונו מהליכוד את מועמדותה של ליאת מלכה לתפקיד חברה במועצה הדתית. האישור היה מפתיע. באופן נדיר, הצביעו נציגי הסיעות החרדיות, חברי המועצה אריה פולק והרב מימון אוחיון, יחד עם שאר חברי המועצה, כולל ראש המועצה אלי אבוטבול, פה אחד בעד מינויה של מלכה.

כ-2 מיליון שקלים מועברים מדי שנה למועצה הדתית מתקציב משרד הדתות והמועצה המקומית זכרון יעקב. "מינויה של מלכה הוא החלטת מליאה היסטורית", אמרה צורף השבוע, "היא האשה הראשונה בזכרון יעקב שתכהן בתפקיד הזה".

מלכה בהחלט עושה היסטוריה, אבל היא לא האשה הראשונה שהתמנתה למועצה דתית. מי שעשתה היסטוריה הייתה תושבת ירוחם, לאה שקדיאל, שבשנת 1986 עתרה לבג"ץ והייתה האשה הראשונה בישראל שהתמנתה לחברה במועצה דתית. מנתוני עמותת חדו"ש (חופש דת ושוויון) עולה, כי נשים מהוות חמישה אחוזים בלבד מכלל חברי המועצות הדתיות. רק אחת מכל 20 חברים היא אשה, רק בשליש מהמועצות הדתיות מכנת אשה ואין כיום אף אשה המשמשת יו"ר מועצה דתית".

צורף מספרת שהדרך לא הייתה קלה. "בזכרון יעקב הערימו קשיים על מינויה של אשה לתפקיד במשך שנים רבות. חברי לסיעה מאיר ואנונו ואנוכי מבקשים להודות לליאת שהסכימה לבקשתנו לכהן בתפקיד. אנחנו מאחלים לה מכל הלב, הצלחה רבה ובטוחים שהיא תעשה אותו על הצד הטוב ביותר, תוך הנגשת שירותי הדת באופן מקצועי, אמיץ, שוויוני והגון".

מלכה, בת 43, אמא לחמישה ילדים, היא יועצת, מלווה, מפקחת ומבקרת ברשת עתיד של החינוך החרדי. היא חברה בפורום פעילים חברתיים ובעמותת "נוער כהלכה" שעוסקת במיגור הגזענות והאפליה עדתית. כמו כן היא פעילה בארגון "מובילות" לקידום נשים לתעסוקה ובפורום שלוחי ציבור של מכון מנדל למנהיגות. המערכת המקומית מוכרת לה מאוד, זאת לאחר שעבדה במשך שנים כחשבת בחברה הכלכלית של זכרון יעקב.

הסכמת בקלות לשמש בתפקיד?

"בעקבות הפעילות הציבורית שלי, איתגר אותי להגיע למקום שבו אני יכולה להשפיע ולצמצם שסעים הקיימים בחברה. המטרה שלי היא להנגיש את שירותי הדת לתושבים ואף להרחיב אותם.

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "כל זכרון".

רוצה להנגיש את שירותי הדת. ליאת מלכה (צילום: הילה אייזינגר)
רוצה להנגיש את שירותי הדת. ליאת מלכה (צילום: הילה אייזינגר)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות