fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקסבה של אולגה

אסי קוטין ישב לקפה עם התושבים המאוכזבים של גבעת אולגה, שמתרפקים על הזכרונות מהימים היפים בחוף ושולחים מסר לדרג המדיני בטחוני

 

 

משתתפים: סהר נהרי, פיני שטרית, דוד ברק, דניאל חסין.

איפה: מקום על הדרך, גבעת אולגה

הפיצוציה מקום על הדרך בגבעת אולגה הפכה למקום מפגש של כל מיני סוגי פרלמנטים. אחד מהם פגשנו השבוע. פיני ודוד הם הוותיקים יותר. סהר מייצג את הדור הצעיר, אבל הביקורתי מאוד. כוכב האירוע היה דניאל חסין. לא הפסיק לדבר, אבל להצטלם הוא לא רצה. "מה יוצא לי מזה? כל פעם שאני בעיתון אומרים לי שבמציאות אני יותר יפה. מספיק שתרשום את השם….".

נושא השיחה, די כרגיל, מצב השכונה. "ראש העיר חייב להבין. קודמו נפל בגלל היחס שלו לאולגה, ואם הוא לא יתעורר, גם הוא ייפול", מדגיש פיני. מה כואב להם? הכל. "אין דבר אחד טוב?", אני שואל. "אפילו לא חצי דבר", עונים בפה מלא.

"תרשום שהבעיה המרכזית של אולגה היא הגשר. 50 שנה אין פתרון. תראה מה הולך בבוקר. אי אפשר לצאת מהשכונה".

אבל נראה שמה שהכי כואב להם הוא המצב בחוף הים שיש להם מתחת לבית. "תראה מה קורה בנתניה? אפשר ללכת עם עגלות קילומטרים, לטייל, בתי קפה. תראה איזה פארק יש ברעננה. אתה הולך עם הילדים ושוכח שצריך לחזור הביתה. מה יש לנו פה? תאמין לי תביא לפה זר, תעצום לו את העיניים ותכניס אותו לאולגה, הוא יחשוב שהוא בקסבה של שכם. אותו דבר", אומר סהר בכאב.

הפרלמנט של אולגה. מימין: פיני שטרית, דוד ברק, סהר נהרי  צילום: אסי קוטין
הפרלמנט של אולגה. מימין: פיני שטרית, דוד ברק,     סהר נהרי (צילום: אסי קוטין)

ואז מתחיל המופע של דניאל: "אני זמר, יווני, פעם היה לנו מקום לשבת בים. בשישי, קבלת שבת, עם החבר'ה, על בירה, כיף, הולכים הביתה, אוכלים עם המשפחה, ובשבת בבוקר חוזרים ופוגשים את החבר'ה. מאז שהרסו שם את המקומות כולם התפזרו. תראה אותי, נהייתי מכור להימורים…אין איפה לשבת, אין לנו ברירה".

אבל אלה היו מקומות לא חוקיים?

"50 שנה היה לא חוקי, אפשר עוד 30 שנה. אתה רוצה לבנות? על הכיפאק. אבל אל תהרוס עד שיש מקום אחר". "הביאו מקום חדש, בירה הוא לא יכול למכור ובשביל קפה צריך משכנתא. בושה", אומר פיני. ודניאל ממשיך. "כל השבוע אתה עובד, שישי שבת רוצים לעשות משהו. אין מה לעשות". והוא ממשיך. "הבטיחו לנו פינוי בינוי. 10 שנים כבר מדברים ולא עושים כלום. תראה מה קורה עם הבנייה בחוף הים. הכל פה אינטרסים של קבלנים ויזמים. היום כולם מדרימים או מצפינים, חוזרים שיכורים לחדרה ועוצרים אותם בכביש החוף".

גם על היעדר תעסוקה לנוער יש מה לומר, ועל הבלאגן עם הורדת כלי השייט לחוף הים, ואפילו על המצב במדינה. סהר מפתיע עם הצעה לדרג המדיני בטחוני: "אם היה לנו פה פוטין, כולם היו מניחים תפילין. צריך שבועיים, להזהיר את כל החפים מפשע בעזה, שיברחו, ולהשמיד. טוטאלית. פעם אחת, זבנג וגמרנו. אחרי זה אף אחד לא יתעסק איתנו יותר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות