fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נגה גורדון מבנימינה זכתה בפרס הראשון על מיזם חברתי

נגה גורדון (צילום: פרטי)
נגה גורדון (צילום: פרטי)

בסקר נרחב שנערך בקרב בני הנוער בישראל, שנשאלו בו "מהו הנושא החברתי הקרוב ביותר ללבכם?", השיבו התלמידים: "לעזור לחברים שמחלימים ממחלת הסרטן".

תשובה זו הובילה את קרן טראמפ ומשרד החינוך להקים מיזם חברתי שבו עשרות אלפי בני נוער בכיתות ט'-י' הוזמנו להשתתף בתחרות ייחודית לבניית קמפיין ציבורי להעלאת המודעות ל"יום שאחרי" של ילדים שחלו בסרטן.

האתגר מזמין את בני הנוער לתכנן מהלך ציבורי שיעודד התנדבות ועזרה, ולהפיק סרטונים, פוסטרים, מודעות ואירועים. בתוך כך, המתמודדים יחשפו למשימות אורייניות מתוקשבות, חידות מתמטיות, ויפגינו יכולות של תכנון, יצירתיות, יוזמה, הצבת יעדים, מדידת התקדמות ועמידה בתקציב ובלוחות זמנים. בני הנוער הזוכים במקום הראשון יקבלו סכום של 20,000 שקלים על מנת לממש את הקמפיין. הזוכים במקומות השני והשלישי זוכים גם הם במענק כספי על מנת להוציא לפועל את הקמפיין שתכננו.

יוזמי התחרות מסבירים את הצורך: "במהלך תקופת הטיפולים במחלת הסרטן החולים מקבלים טיפול צמוד מרופאים, אחיות, משפחה, חברים ועמותות. לאחר ההחלמה, בניסיונם לחזור לשגרה היומיומית, לעתים קרובות הם מתמודדים עם קשיים חברתיים ולימודיים, ירידה בדימוי העצמי, ירידה ביכולות ובמקרים רבים חשים בודדים. האתגר החברתי הוא יוזמה משותפת של משרד החינוך וקרן טראמפ, ומטרתו לעודד את בני הנוער בישראל להירתם למשימה חברתית חשובה ולהשתמש באופן רגיש ויצירתי במיומנויות המאה ה-21 ומיומנויות מתמטיות".

השבוע נודע כי הזוכה בפרס הראשון, 20,000 ש״ח למימוש קמפיין השלמת שיעורי בית, היא נגה גורדון בת ה-15, תלמידת כיתה ט', תושבת בנימינה, הלומדת בתיכון שפיה בכיתת מופ"ת לילדים מצטיינים.

נגה מספרת: "ראיתי סרטון ביוטיוב שסיפר על האתגר החברתי הזה. נכנסתי, עניתי על השאלות המתמטיות שהיו שם, ובחלק השני צריך היה לכתוב רעיון לקמפיין להעלאת מודעות לחולי סרטן. בסרטון דובר על זה שחולי סרטן שחוזרים ללימודים מתקשים להשלים את כל החומר שהפסידו, ועלה לי הרעיון לעודד בפלטפורמות חברתיות בני נוער מצטיינים להיפגש עם חולי סרטן או עם מחלימים, ולעזור להם להשלים את כל החומר. יהיה בזה גם ערך חברתי, הילדים יוכלו להכיר אותם בנוסף לעזרה בלימודים, וזה יוכל להיחשב גם כמחויבות חברתית. ניסחתי את התכנית ושלחתי, ובשבוע שעבר הודיעו לי בטלפון שאני הזוכה ושאני מקבלת 20,000  שקלים למימוש הקמפיין הזה. עכשיו אני בתקשורת עם מנחה שהצמידו לי בפרויקט, שתעזור לי להוציא אותו לפועל. הצעתי לפרסם את הפרויקט במדיות חברתיות וליצור אתר אינטרנט שיבדוק את היכולות הלימודיות של הילד שעוזר, ולעשות התאמה לצרכי הילד שנעזר. הנחתי שלאור ריבוי האנשים שיציעו רעיונות, אין לי סיכוי גדול לזכות, וכשהודיעו לי שזכיתי, שמחתי מאוד. עד כה, סיפרתי רק למשפחה ולחברה שלי ועוד לא סיפרתי להרבה ילדים".

נגה גורדון (צילום: פרטי)
נגה גורדון (צילום: פרטי)

את מכירה אישית ילדים שחלו בסרטן?
"אני לא מכירה ילדים שחלו, אבל דודה שלי חלתה בסרטן כשהייתה ילדה".

שר החינוך נפתלי בנט אמר על הפרויקט: ״ילדים חולים הם קדושים ואהובים. הם מתמודדים עם אתגרים רבים מדי יום, כך שהילדות מקבלת משמעות אחרת, וחשוב לזכור שההתמודדות עם המחלה לא נגמרת ביום שבו מבריאים, אלא ממשיכה גם ביום שאחרי. לכן אנחנו מחנכים את התלמידים למעורבות הדדית, לנתינה למען האחר, לראות את ה׳אנחנו׳ ולא רק את ה׳אני׳. המסר שלנו לדור הצעיר ברור: כשאתה נותן, אתה גם תמיד מקבל״.

אלי הורביץ מנכ״ל קרן טראמפ: ״כולנו כבר מבינים שבמאה ה-21 אתגרי העולם הופכים מורכבים מאי פעם. כדי לפרוץ דרך, הדור הבא יזדקק לידע רב ומיומנות גבוהה, במיוחד במתמטיקה. האתגר החברתי שמוביל משרד החינוך משלב ביצירתיות מרשימה, וגם ברגישות, את הידע והמיומנויות המתמטיים, לצד התכונות והערכים החברתיים שיש לטפח בקרב בני הנוער".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות