fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בגלל היופי. אך בעיקר בגלל הטעם

יובל פונט מפרדס חנה תכין לכם כל עוגה שתחלמו עליה בשיטת הזילוף. זה יכול להיות הלוגו של מקום העבודה שלכם וכל ציור ותמונה שרק תשלחו לה. ואם אתם רוצים ללמוד איך עושים את זה, היא גם מעבירה סדנאות

יובל פונט, 20, תושבת פרדס חנה, אוהבת לאפות מאז ילדותה. היום, אחרי שסיימה לא מזמן את שירותה הצבאי, היא רואה ברכה בעסק שהקימה, בו היא מכינה עוגות מרהיבות בהזמנה אישית בטכניקת זילוף. היא יכולה להכין במדויק כל עוגה שתתבקש להכין, והטעם נפלא.

"בגיל 12 הכנתי את העוגיות הראשונות שלי", היא מספרת. "הוריי הופתעו מאוד. אחר כך המשכתי בהכנת עוגות שמרים. לפני שלוש שנים, לקראת יום ההולדת של אחת מחברותיי, קיבלתי מחברה טיפים להכנת עוגה מקושטת מבצק סוכר בצורה של פפיון. קיבלתי עליה פידבקים טובים". ליום הולדתו ה-20 של החבר שלה היא הכינה עבורו עוגה בצורת פקק של בירה הייניקן, והתגובות הנלהבות שקיבלה נתנו לה אומץ לנסות לפרסם את עצמה בקבוצה בפייסבוק. הפרסום לא הניב פירות והיא איבדה ביטחון לזמן מה, אך המשיכה להכין עוגות לחברות, לימי הולדת ולשחרור מהצבא.

בהמשך עברה מבצק סוכר לטכניקה של זילוף, מה שנתן לעוגות שלה דחיפת עידוד רצינית. "היה לי קשה עם בצק הסוכר, וכשהייתי בצבא לקחתי עוגה פשוטה ובעזרת זילוף הפכתי אותה לעוגת 'הלו קיטי'. הבאתי אותה לבסיס ואנשים התלהבו בטירוף ולא האמינו שזו עוגת הזילוף הראשונה שלי. זה דרבן אותי להמשיך ולהכין עוד עוגות, עד שבשלב מסוים חברות התחילו לבקש ממני ליום ההולדת עוגה במקום מתנה. הצטרפתי לקבוצה באינטרנט שדיברו בה על הכנת עוגות ולמדתי שם טיפים וגם לקחתי קורס שנתן לי יותר ביטחון".

"חשוב לי להוציא עוגה מושלמת". יובל פונט (צילומים: פרטיים)
"חשוב לי להוציא עוגה מושלמת". יובל פונט (צילומים: פרטיים)

עוגה כמו קולה זירו

הפעם הראשונה שבה מכרה עוגה בהזמנה עבור לקוחה שלא הכירה היה לפני כחצי שנה. לפני ארבעה חודשים, כשהכינה עוגה בצורת בקבוק קולה זירו, פרסמה את תמונתה ברשת והעוגה זכתה לשיתופים ולייקים רבים ואף כיכבה כתמונת היום באתר "שף בוק". היא הבינה שיש לה משהו אמיתי ביד, וימים אחדים לאחר מכן פרסמה שוב הודעה, בה כתבה שהיא עושה עוגות בהזמנה. בינתיים השתחררה מהצבא ויכלה להתמסר להכנת העוגות כמקצוע.

מאותו רגע המריא העסק הצעיר, "העוגות של יובל". כיום יש כמעט 1200 חברים בדף הפייסבוק שלה _ העוגות של יובל Yuval's Cakes, וסרטון הסברה שפרסמה, בו הסבירה איך להכין דמות משוקולד, זכה ל-250 שיתופים וכ-25 אלף צפיות. היא מכינה גם עוגות מוסים, אך רוב העוגות הן בזילוף. אחד היתרונות בטכניקת הזילוף הוא שהיופי לא חייב כלל וכלל לבוא על חשבון הטעם, והעוגות טעימות לא פחות משהן יפות. "הטעם חשוב לי יותר מהיופי", היא אומרת, "אני מחלקת את העוגה ומוסיפה קרם לבחירת הלקוח. לגבי היופי, חשוב לי להוציא עוגה מושלמת". לקוחות פרטיים שולחים לה תמונות והיא מכינה לפיהן את העוגות. בנוסף ללקוחות הפרטיים, שרוצים עוגות לכבוד ימי הולדת, שחרור מצה"ל, הענקת דרגה, מסיבות רווקות, עליית כיתה בבית הספר ועוד, פונים אליה גם לקוחות עסקיים. "חברות שולחות לי את הלוגו שלהן כדי שאכין לפיו עוגה. העוגה המאתגרת ביותר שהכנתי הייתה עבור אנשי חברה לגידול דגים, ששלחו לי שרטוט שמופיעים בו מנופים ודגים מתחתם. הם היו מאוד מרוצים מהתוצאה".

לאחרונה היא התחילה להעביר גם סדנאות זילוף והכנת עוגות אישיות, כשהיא מתכוונת להרחיב גם לסדנאות קבוצתיות. "אני רוצה להצליח יותר בתחום הסדנאות", היא מספרת, "ללמד את כל הטכניקות, זה אתגר בשבילי ואני רוצה לממש אותו. אני מתכננת גם לעשות סדנאות קאפקייקס לילדים בימי הולדת, הפעלות ועוד".

יצירה של יובל פונט
יצירה של יובל פונט
הלו קיטי
הלו קיטי

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות