fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קלון: שישה חודשי עבודות שירות נגזרו על חבר מועצת אור עקיבא

מיכאל גרוסמן הורשע בעבירת שוחד כשהציע לשוטר תשלום בתמורה לאי מילוי דוח, כשנתפס נוהג ללא חגורת בטיחות. בית המשפט קבע כי במעשיו דבק קלון
. בית המשפט השלום (צילום: איילת קדם)
. בית המשפט השלום (צילום: איילת קדם)

בית המשפט השלום בחדרה ( בפני כב' השופטת רקפת סגל מוהר) גזר היום (שני) על חבר מועצת עיריית אור עקיבא מיכאל גרוסמן, שישה  חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות , שמונה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים וקנס 7500 שקלים.  בית המשפט  קיבל את עמדת המדינה וקבע כי דבק קלון במעשהו של הנאשם.

בית המשפט השלום בחדרה
בית המשפט השלום בחדרה (צילום: איילת קדם)

באפריל 2011 בסביבות השעה 08:10, נהג גרוסמן ברכבו באור עקיבא, וזאת כשהוא אינו חגור בחגורת בטיחות , בהגיעו לשד'רות הנשיא ויצמן באור עקיבא הבחין בו שוטר ועצר אותו. השוטר הודיע לו כי הוא עומד לרשום לו דו"ח בגלל שנהג ללא חגורת בטיחות. במהלך רישום הדו"ח פנה גרוסמן לשוטר והציע לו שוחד בתמורה לביטול הדו"ח באומרו: "אני חבר מועצת העיר, אל תרשום לי דוח, אני אשלם לך". לאור הצעתו זו, עוכב גרוסמן על ידי השוטר לתחנת המשטרה בחדרה. יצוין כי בחודש יולי אשתקד לאחר שמיעת ראיות בתיק, הורשע גרוסמן בעבירה של מתן שוחד.

השופטת רקפת סגל מוהר ציינה בגזר הדין: " לנוכח העבודה שהנאשם שבפני מחזיק במספר משרות ציבוריות ויש להניח כי יבקש להתמודד על משרות מסוג זה גם בעתיד, נראה כי עלי להכריע בשאלת הקלון בעניינו, בשלב זה. דעתי היא מתוקף תפקידם בחברה השואפת להיות חברה מתוקנת, מוסרית וערכית, יחטאו בתי המשפט לתפקיד זה אם יחוסו על נושאי משרות ציבוריות שכשלו כישלון שדבק בו פגם מוסרי כמו זה הקיים באופן מובנה בעבירת השוחד. לפיכך, עם כל הצער שבדבר ככל שזה נוגע באופן סובייקטיבי אל הנאשם שבפני ולהמשך חייו, דומני כי אין מנוס מן הקביעה כי אכן דבק קלון במעשהו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות