fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידי קרית אתא לומדים על ירושלים באופן חווייתי

מרחב למידה. צילום: עיריית קרית אתא
מרחב למידה. צילום: עיריית קרית אתא

בבית הספר "רוגוזין" חטיבה ב' בקרית אתא מפעילים פרויקט "מרחב למידה" ייחודי בנושא ירושלים המאפשר לתלמידים לרכוש ידע באופן חווייתי בדרך של משחק.

במסגרת הפרויקט התלמידים לומדים ומשחקים באחד עשר מוקדים בתחומי הדעת השונים (ספרות, לשון, היסטוריה, מדעים, ערבית, ספורט, תרבות ישראל, גאוגרפיה ואנגלית), העוסקים בשלושה צירים מארגנים: ירושלים כבירת ישראל, ירושלים כמרכז דתי ומדיני והפסיפס החברתי והרב תרבותי של העיר.

מרחב הלמידה מביא לשיא תהליכים פסיכו-פדגוגיים בבית הספר, מחבר את התלמידים אל מקורות הידע, מפתח תהליכי חשיבה המאפשרים למידה מיטבית, מחזק את תחושת השייכות לביה"ס והמסוגלות העצמית.

מרחב למידה. צילום: עיריית קרית אתא
מרחב למידה. צילום: עיריית קרית אתא

מרחב הלמידה מזמן דיאלוג סביב ארבעה היבטים מרכזיים: ההיבט התוכני: הכולל תכנים, מושגים, ערכים, ודילמות. ההיבט התהליכי-מתודי: הכולל מגוון התנסויות, פעילויות, דרכי למידה כמענה ללומדים השונים. ההיבט האקלימי: הכולל נורמות התנהגות ומערכת גומלין בין המשתתפים וההיבט הפיסי – ארגוני: המרחב כמשאב המייצר ערך מוסף ללמידה.

שילוב סוגי משחק מגוונים יוצרת למידה חווייתית, משמעותית ואפקטיבית. בין הפעילויות שמבצעים המשתתפים: משחקים מתוקשבים כגון יצירת מחוללים – ממים (MEME) , "שמור על המיליון", ו"מי רוצה להיות מיליונר" , סיור רגלי בירושלים, בשלושה צירים שונים באמצעות תוכנת גוגל מפות וכן, חידות, משימות אתגר, שירים וסרטונים.

התלמידים מעורבים בתהליך, הן בבניית המרחב ועיצובו סביב שערי ירושלים ורחובותיה והן בהפעלת מוקדי הלמידה המתבצעת ע"י עמיתי התוכנית הכוללים תלמידים אשר עברו הדרכות, סדנאות והכשרות מתאימות.

מנהלת חטיבה ב', ענת חן:" ייחודו של מרחב הלמידה נעוץ בעובדה שאין המדובר בשיעורים רגילים המועברים במסגרת תכנית הלימודים השנתית , אלא בחקר אמיתי בעל ערך מוסף אשר הופך את התלמידים לשותפים פעילים ללמידה וליצירת אקלים חינוכי חדשני ומיטבי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות