fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידי בית הספר נעורים למדו לנחות על הירח

חוקרים את החלל. צילום: אורית בלוך
חוקרים את החלל. צילום: אורית בלוך

החברה הישראלית SpaseIL שמשתתפת בתחרות בינלאומית להנחתת חללית על הירח, הגיעה בשבוע שעבר להרצות בפני ילדי שכבת א' בבית הספר נעורים בקרית ביאליק, מתוך מטרה לעורר בהם סקרנות לתחום המדעים והטכנולוגיה.

בסוף שנות השישים של המאה העשרים, לאחר שארצות הברית הנחיתה חללית מאויישת על הירח במסגרת תוכנית אפולו, התעוררה תנועה גדולה של לימודי מדעים וטכנולוגיה שהזניקה את ארצות הברית להיות הראשונה בעולם בכל הנוגע לתחום חקר החלל.

חוקרים את החלל. צילום: אורית בלוך
חוקרים את החלל. צילום: אורית בלוך

הקשר בין החברה לבית הספר נוצר באמצעות חברת וועד ההורים, אורית ספקטור, שגייסה לטובת המיזם את היזם זוהר ליפקוביץ שמכר את חברת אמובי ב-350 מיליון דולר. חברת SpaseIL הכינה יום עיון לתלמידי שכבת א' של בית הספר עם המנהלת מירי בן שושן. נציג החברה, ניצן מורן, מסר כי יום העיון פתח בפני התלמידים את תוכניות החברה ואת עולם החלל. לדבריו, באמצעות התחרות הבינלאומית להגיע לירח, הכוונה היא לעורר בתלמידים כבר מגיל צעיר את הסקרנות לעולם המדעים והטכנולוגיה מתוך תקווה שבעתיד, לפחות חלק מהתלמידים, יוכלו להשתלב בתוכניות החלל של ישראל ולמצב אותה כמעצמה בתחום חקר החלל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות