fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שני צמתים בקרית ים מהמסוכנים ביותר בישראל

צומת שדרות ירושלים וז'בוטינסקי, קרית ים. צילום: דורון גולן
צומת שדרות ירושלים וז'בוטינסקי, קרית ים. צילום: דורון גולן

משרד התנועה של תחנת זבולון ממשיך באכיפה המוגברת והממוקדת בציר וורבורג בקרית חיים ושדרות ירושלים בקרית ים, בעקבות ריבוי תאונות דרכים שאירעו בציר זה בשנה שעברה. מנתוני משרד התנועה שנאספו עד כה עולה כי הפעילות הממוקדת לאורך הציר מראה מגמה של שיפור המצב למשתמשים בדרך ולהולכי רגל.

לפי הנתונים שפורסמו מגמת הירידה בכמות תאונות הדרכים והנפגעים מתחילת השנה הנוכחית נמשכת. קיימת ירידה של 27 אחוזים בכמות תאונות הדרכים וירידה של 24 אחוזים בכמות הנפגעים. במקביל נרשמה עלייה חדה של 176 אחוזים בכמות דו"חות התנועה הניתנים בציר זה מתחילת השנה לעומת השנה הקודמת.

במקביל ממשיך משרד התנועה במאבק נגד עבירות התנועה הרבות בציר שדרות אח"י אילת בקרית חיים. לכל אורך הציר, שמלא בבתי עסק ואוכל, עושים הנהגים כראות עיניהם וחונים תוך חסימת נתיב וחסימת מעברים. לאורך הציר פועלים רגלית גם שוטרים במטרה למנוע בריונות ולאכוף את חוקי התנועה.  מנתוני משרד התנועה במשטרת זבולון עולה כי ישנה ירידה של 48 אחוזים בכמות הפניות מצד הציבור בגין חסימות מעבר לצד עליה משמעותית של 178 אחוזים בכמות הדוחות שניתנו לנהגים בגין עבירות שביצעו בציר זה.

צומת שדרות ירושלים וז'בוטינסקי, קרית ים. צילום: דורון גולן
צומת שדרות ירושלים וז'בוטינסקי, קרית ים. צילום: דורון גולן

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנוגע לסימונם של צמתים מסוכנים ברחבי הארץ, עולה כי קרית ים מחזיקה שני מקומות בעשיריה הראשונה של הצמתים המסוכנים המכונים "צמתים אדומים". הרשימה המלאה של צמתים שנבדקו כוללת 310 צמתים, שנבחרו לאחר שאירעו בהם לפחות שלוש תאונות ב–2016. לאחר מכן נבחנו גם השנים 2014 ו–2015. מהנתונים עולה גם כי 1,454 בני אדם נפגעים בכל שנה בממוצע בצמתים העירוניים, כש–819 תאונות מתרחשות בכל שנה בממוצע בצמתים אלה.

במקום הרביעי ברשימה מופיע צומת הרחובות שדרות ירושלים וז'בוטינסקי עם חמישים נפגעים בתקופה שנבדקה. במקום השישי ברשימה מופיע צומת שדרות ירושלים פינת משה שרת עם 48 נפגעים בתאונות דרכים.

מעיריית קרית ים נמסר כי "מדובר בדו"ח שבדק את המצב במקום עד שנת 2016. בעקבות מסע לחצים שהפעילה מאז העירייה על משרד התחבורה וחברת יפה נוף, נעשתה במהלך 2017 שורה של שינויים הנדסיים ותפעוליים אשר בעקבותיהם אנחנו מאמינים יפחת בצורה משמעותית מספר תאונות הדרכים לאורך ציר זה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות