fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רק בגלל הרוח

הילה לאופר-שמו וגיא הוכברג מקרית ים הם זוג בהחלט לא שגרתי. שניהם גולשי קייט סרפינג (גלישת עפיפונים), ומבחינתם, כמה שסוער יותר, כך טוב יותר. שיחה על הספורט הימי שתופס תאוצה, על האהבה לים, על הריגושים ועל הסכנות
ים של אהבה. הילה לאופר-שמו וגיא הוכברג [צילום: דורון גולן]

 

דמיינו ים כחול ללא גלים, שמש חמימה, רוח נעימה ואנשים על החוף נהנים מכל הטוב הזה. בשבילכם אולי זה ים טוב, אבל בשביל קהילת הגולשים ממש לא. היא לא מחכה לימים שטופי שמש, אלא להיפך. ככל שסוער יותר, כך הגלים גבוהים יותר וזה בדיוק מה שהם אוהבים.

הילה לאופר-שמו, 41, וגיא הוכברג, 39, הכירו בים ואת כל שעות הפנאי שלהם הם מבלים בים, גם עם בנם בן השנה. הם התגוררו הרבה שנים האחד ליד השנייה, נפגשו ברחוב כשיצאו לטייל עם הכלב, אך לא ממש הכירו. גם כשנפגשו בים, לקח זמן עד שהחליטו להפוך להיות זוג, אבל מרגע שההחלטה נפלה, הם חיים ביחד באהבה גדולה מאוד.

הוכברג, שנולד בקרית ים, התגורר כל חייו ליד הים, מה שהביא אותו מהר מאוד להתחבר אל הים בצורה טוטאלית. "כל יום הייתי בים, אם זה עם האחים הגדולים שלי, איתם היינו רצים על החוף, או עם המשפחה בכלל, אני בים מגיל אפס". בשלב מסוים בחייו הפך הוכברג את הים לתחביב עיקרי, כשהתחיל לצלול ולגלוש. כשהיה בן 23 לימד אותו אחיו לצלול.

"התחלתי עם צלילה בארץ. אחי עשה איתי טיול לסיני, צללנו בחור הכחול, הייתה חוויה מדהימה, מי שלא צולל, לא מכיר את השקט הזה, הדממה הזו, שרק את הנשימה שלך אתה שומע. את תחושת הריחוף שאתה חש, כי בתוך המים אתה לומד לאזן את עצמך בתנוחת ריחוף וזו חוויה מדהימה שאי אפשר להשוות אותה לשום דבר. צללתי בכל מיני מקומות בעולם, אבל רוב הצלילות היו בישראל, ניסיתי גם צלילות ארכיאולוגיות, הרי הארץ שלנו היא גשר לכל היבשות וכולם עברו בה בעבר. מדי פעם, אוניברסיטת חיפה עושה צלילות ארכיאולוגיות בחוף דור, יש המון אתרים שמכוסים בחול בעומק של מטר_שניים. אתה שוכב במים עם שואב אבק, שואב ופתאום נחשפים חלקים של ספינה. עבדתי שם בהתנדבות שנתיים, זו חוויה מדהימה, זו התרגשות. בדרך כלל הדברים נחשפים אחרי סערות. לפני כמה חודשים מצאו מטבעות מהמאה השישית לספירה. לפני שנתיים היה פה צוות מקנדה שצילם חפירות שהשתתפתי בהן בעתלית, יש שם עיר שלמה מתחת למים, שהים כיסה, והחפירות היו חוויה מדהימה".

ים של אהבה. הילה לאופר-שמו וגיא הוכברג [צילום: דורון גולן]
ים של אהבה. הילה לאופר-שמו וגיא הוכברג [צילום: דורון גולן]

לאופר-שמו נולדה בקרית מוצקין ומאז שהיא זוכרת את עצמה, הייתה כמו דג במים. "מאז ומתמיד אהבתי את הים, את הבריכה, כל מה שקשור למים. הרבה פעמים היו צריכים לרדוף אחריי, כי לא היה בי פחד והייתי נכנסת לעומקים שאחר כך היו צריכים לשלוף אותי משם", היא אומרת.

היא מנסה להסביר מה קורה לה כשהיא נכנסת לים על הגלשן המחובר לעפיפון. "אצלי האהבה לגלישה באה מהאהבה לטבע", היא אומרת, "אני נכנסת לעומקים בלב ים, לבד, ואני פשוט נהנית מהבריאה, מהדבר המדהים הזה. קשה לתאר את זה, אלא אם כן נמצאים שם. זה מרגש מאוד, אקסטרימי מאוד. שנייה זה יכול להיות מדהים ושנייה זה יכול להפוך לאסון ואני מאוד אוהבת את האדרנלין. כל פעם שאני מניפה את העפיפון, למרות שאני כבר גולשת שלוש שנים, הלב מתחיל לדפוק וזה ריגוש טוב".

הכתבה המלאה מחר בהד הקריות וכבר הערב במהדורה הדיגיטלית. לחצו כאן.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות