fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

102 דירות לזוגות צעירים יוקמו בקרית מוצקין

חזונו של צורי הולך וקורם עור וגידים עם השר האוצר החדש משה כחלון. הדירות, של שלושה וארבעה חדרים, ייבנו בכניסה לנווה גנים כחלק מקומפלקס גדול
תחילתו של שיתוף פעולה. גלנט, צורי וכחלון צילום: שירי לוי
שינוי פני הדיור בישראל. גלנט, צורי וכחלון (צילום: שירי לוי)

עיריית קרית מוצקין מקדמת הקמת בניין מגורים לצעירים בלבד בכניסה לשכונת נווה גנים. הבניין יכלול 102 דירות כחלק מקומפלקס של 2000 מ"ר עם מרכז מסחרי.

בבניין ייבנו דירות של שלושה וארבעה חדרים בשטח של 70- 92 מ"ר. בקומת הכניסה יוקצו 2400 מטרים למסחר ומשרדים עם כניסה נפרדת. לכל דייר בבניין תוקצה חניה פרטית תת קרקעית מקורה, שתהיה מופרדת מהחניות שיוקצו למרכז המסחרי. התוכנית, שהופקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, תכלול גם פיתוח סביבתי, גינון וצמחייה.

תחילתו של שיתוף פעולה. גלנט, צורי וכחלון צילום: שירי לוי
תחילתו של שיתוף פעולה. גלנט, צורי וכחלון (צילום: שירי לוי)

ראש העירייה חיים צורי שוקד זה מספר שנים על הקמת קומפלקס מגורים לצעירים בלבד. כעת, עם שר האוצר החדש, משה כחלון, הוא מתכוון להוציא את התוכניות לפועל. כחלון, אגב, שיבח את צורי על היוזמה. יצוין, כי הבנייה המסיבית במשכנות אמנים והמכרזים שיצאו לאחרונה לשיווק קרית מוצקין לא נכנסו לקטגוריה של דיור בר השגה, ומחירי הנדל"ן בקריה הם מהגבוהים בכל מטרופולין חיפה והקריות.

בשנת 2012, פנה צורי לשר השיכון דאז אריאל אטיאס בבקשה שיקצה 500 דירות לזוגות צעירים במשכנות אמנים בקרית מוצקין. צורי הציע, כי הדירות יהיו של שלושה חדרים והן יושכרו לזוגות צעירים בשכירות נמוכה או יימכרו במחירים נוחים. צורי הציע כי משרד השיכון יוביל מהלך של דיור לצעיר המשתכן בדומה לפרויקט משרד הקליטה: "דיור לעולה". עד כה בכל הקריות הוקצו לדיור בר השגה 140 דירות בקרית ים, ואילו בקרית ביאליק 20 אחוז מהדירות, הנכללות בהסכם.

הגג, יוקצו גם הן לזוגות צעירים. עד כה, אף קרקע לא הוקצתה לצורכי השכרה או לדיור ארוך טווח. קרית מוצקין נכללת בהסכם מחיר מטרה באזורים מסוימים.

שר האוצר משה כחלון ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט, הגיעו עם צוותי משרדיהם לפגישת עבודה בלשכתו של צורי. בפתח הישיבה הציג ראש העירייה את תוכניותיו. עוד עלתה בפגישה בקשת העירייה לקבל מענק לתכנון עירוני בשכונות חדשות, הטלת מס רכוש לבניינים ריקים ואכיפה במגרשים לאחר שיווק. צורי ביקש גם לקבל פטור מתשלום עבור הסבת מגרשים למטרת מגורים.

‎כחלון שיבח את צורי, ואמר כי הוא דואג למתן פתרון הולם למשבר הדיור. "בנייה לזוגות צעירים במקומות כמו קרית מוצקין מהווה פתרון אמיתי למשבר הדיור של זוגות צעירים, כמו גם ליצירת מקומות תעסוקה חדשים וצמצום פערים חברתיים״. שר האוצר הוסיף, כי הביקור בקרית מוצקין מהווה את תחילתו של שיתוף פעולה הדוק בין הממשלה והעירייה. צורי: "אני שמח על הנכונות של השרים כחלון וגלנט להגיע לביקור עבודה בקרית מוצקין, זמן קצר מאוד לאחר מינויים. אין לי ספק, ששיתוף הפעולה בינינו יניב תוצאות כבר בקרוב״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות