fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

10 שנות מאסר בפועל לתושב מוצקין שהרג את חברו

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר ביום שני השבוע 10 שנות מאסר בפועל על תושב קריית מוצקין אנדרי פילין המואשם כי הרג בחודש ספטמבר 2013 את מי שהיה חברו יונון איסטחרוב, בעת שהשניים היו בדירת המנוח
אלכוהול אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה
אלכוהול אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

כפי שנכתב בכתב האישום,  בתאריך 5.9.13 החל משעות הבוקר הגיעו לדירת המנוח שבקרית מוצקין , בזמנים שונים, ארבעה ממכריו ששתו עמו משקאות חריפים. סמוך לשעה 14:00 הגיע גם הנאשם לדירה. לאחר שחלק מהנוכחים עזבו, נותרו בדירה המנוח, הנאשם, ועוד שניים ששתו כמות רבה של אלכוהול. בין פילינג לאחד מהן התפתח ריב פיזי, וכעבור כשעה התפתח בין איסטרחוב לפילין עימות, במהלכו הכה הנאשם את המנוח בפניו ובגופו, חנק אותו באמצעות ידיו, והחדיר לתוך פיו מקל. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרם מותו של המנוח וזאת מחנק מכני, כשהמקל הוחדר לפיו של המנוח בסמוך לפני או ממש בסמוך לאחר המוות. כמו כן, נגרמו למנוח שברים בעצמות הפנים ובצלעות.

המאשימה, היא מדינת ישראל,  ביקשה כי ייגזרו על הנאשם 11 שנות מאסר, שכן לטענתה ענישה זו מאזנת בין הקשיים הראייתיים מחד לבין חומרת העבירה ונסיבותיה. נטען כי המנוח, אדם מבוגר, הוכה בביתו בו אירח את הנאשם. נטען כי מדובר בהמתה אכזרית, שבאה לידי ביטוי בהכאת המנוח. עוד נטען כי הערכים החברתיים שנפגעו כתוצאה ממעשי הנאשם הינם הערך העליון של קדושת החיים ושלמות גופו של אדם אחר.

מטעם הסנגוריה הציבורית שעורכי דינה ייצגו את הנאשם, נטען כי מדובר במחדלי חקירה שהובילו לחסר ראייתי, למשל, בקביעת שעת המוות המדויקת, כאשר איש הזיהוי הפלילי מטעם המשטרה לא פעל לקביעת זמן המוות ולא הזמין רופא משפטי לזירה. כן נטען כי הנאשם לא צולם לאחר האירוע. שלא ידוע מדוע פרצה האלימות במקום ולא ידוע שדווקא הנאשם היה אחראי לכך.

בנוסף נאמר כי פילין הינו בן 42, ללא עבר פלילי כלשהו, ומשפחתו מעידה עליו כאדם שאינו אלים ומעולם לא היה אלים, גם במצבים של שתייה. נטען כי פילין לא ציפה שהשכרות שלו תביא לתוצאות כה קשות. הוא מצטער ומביע חרטה על האירוע שאירע. מדובר באיש משפחה שגדל בסביבה פשוטה ועלה לארץ בשנת 2000, ניסה לנהל חיים נורמטיביים עד שמחלתו הביאה אותו לקטיעת הרצף התעסוקתי ומשם אל מקום של צריכת אלכוהול ולספסל הנאשמים.

השופט רון שפירא אמר כי: "בהביאי בחשבון את השיקולים הכוללים את נסיבותיו האישיות של הנאשם שהינו ללא עבר פלילי ואשר זהו מאסרו הראשון, את חרטתו של הנאשם על המעשים והודאתו, את העובדה שנשאר במקום לאחר האירוע וביקש מהשכנים להזעיק את המשטרה וכן את נסיבות המקרה, כאשר האירוע לא היה מתוכנן, אך עם זאת תוצאתו הינה טראגית והנזק שנגרם למשפחת המנוח הינו רב, את הצורך בהרתעה אישית של הנאשם מחד והרתעת הרבים מאידך, סבורני כי יש להטיל ענישה שאינה ברף התחתון של המתחם שנקבע אך גם אינה ברף העליון שנקבע”.

כאמור, בית המשפט הטיל על הנאשם 10 שנות מאסר בפועל והטיל עליו לפצות את שלושת ילדיו של המנוח בסך של 50,000 שקלים לכל אחד מהם.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות