fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב הקריות חשוד במעילת כספים בשווי עשרה מיליון שקלים

תושב קרית מוצקין נעצר השבוע בחשד כי במהלך שש השנים האחרונות מעל בחברה המרכזית למשקאות. יחד עימו נעצרו עוד שני חשודים תושבי הצפון
עצור באזיקים | אילוסטרציה (PantherMedia)
עצור באזיקים | אילוסטרציה (PantherMedia)

תושב קרית מוצקין נעצר בחשד למעילת כספים בשווי עשרה מיליון שקלים בחברה למשקאות.  החשד כי מדובר בגניבה בידי עובד ממעביד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד וזיוף בנסיבות מחמירות. בנוסף אליו מיוחסים לפרשה ונעצרו  גם שני חשודים תושבי אבו סנאן ועראבה.

החשוד הובא לבית משפט השלום בעכו לדיון הארכת מעצרו. נציג המשטרה, רס"ב אלי פרנקו, ביקש מבית המשפט להאריך את מעצר החשוד בשבעה ימים לצורך ביצוע פעולות חקירה.

רס"ב פרנקו טען בבית המשפט, כי החשודים נעצרו, לאחר שמפלג ההונאה ברשות המיסים ופקיד שומות מס הכנסה, ניהלו חקירה סמויה, שכללה בתוכה איסוף חומרים. לדבריו, החשודים היו אמורים להיעצר בשלבים מוקדמים יותר של החקירה.

עו"ד לימור לוי מלאך-דדון המייצגת את החשוד, חקרה את רס"ב פרנקו ושאלה מדוע, אם החקירה התחילה לפני כמעט שנה, לא זומן החשוד אפילו פעם אחת לחקירה בנושא. רס"ב פרנקו השיב, כי במהלך השנה האחרונה התקיימה חקירה סמויה, שלא מחייבת את זימון החשודים. במהלך הדיון התברר כי החשוד המרכזי נחקר על ידי חוקרים פרטיים מטעם החברה המרכזית למשקאות וכי חומר החקירה של החוקרים הפרטיים הועבר למשטרה.

"איך יכולה להיות החקירה סמויה?" עו"ד לימור לוי מלאך דדון. צילום באדיבותה

עוד התברר במהלך הדיון, כי נגד החשוד המרכזי התנהל תיק אזרחי שהסתיים לפני כשלושה חודשים בהסכם פשרה, וכי החשוד הודה במעשים המיוחסים לו. בסיכום דבריה, אמרה עו"ד לוי מלאך דדון, כי העבירה התגלתה כבר בינואר 2014 והחשוד הודה והתנהל נגדו הליך אזרחי. "היום מגיעה משטרת ישראל ואומרת שהתנהלה חקירה סמויה. איך יכולה להיות חקירה סמויה, של חשוד שסיפר הכל".

לדבריה, טענת המשטרה למעצר החשוד כדי לא לשבש הליכי חקירה היא מופרכת, מאחר ובכל השנה האחרונה יכול היה החשוד לשבש את החקירה ולא עשה זאת. עוד אמרה כי החשוד עומד לשמש עד מטעם החברה, נגד שני החשודים האחרים, דבר שימנע ממנו לשבש הליכי חקירה. השופט יעקב בכר קבע כי הוא מאריך את מעצר החשוד, אולם מקצר אותו באופן משמעותי והאריך את מעצרו בשלושה ימים בלבד.

עו"ד לוי מלאך, יוני דדון ואסף הדרי המייצגים את החשוד מסרו בתגובה: "מרשנו נדהם נוכח מעצרו הפתאומי. מדובר באירוע ישן, התלונה נגדו הונחה במשרדי מחלק ההונאה לפני כשנה, בזמן הזה מרשנו הספיק להגיע להסדר פשרה עם החברה המרכזית שאושר בבית המשפט ויישר עימם את ההדורים, בנסיבות אלו מעצרו תמוה, מקומם ונראה שבוצע משיקולים זרים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות