fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: המפעל נשרף כליל

המפעל נשרף כליל (צילום: דוברות כבאות חוף)
המפעל נשרף כליל (צילום: דוברות כבאות חוף)

 

מפעל לייצור צנרת תעשייתית נשרף כליל באזור התעשייה בקרית ביאליק. בשבת בבוקר, קצת לפני השעה 07:00, התקבלה הודעה בחדר המבצעים של תחנה אזורית חיפה על שריפה שפרצה במפעל "טיב הטכנולוגיה" באזור התעשייה צור שלום בקרית ביאליק .

לוחמי האש מתחנת קרית ביאליק, הממוקמת במרחק קצר מהמקום והיו הראשונים להגיע, דיווחו שהמבנה כולו עולה באש. כוחות גדולים מהמשמרת התורנית, לרבות המשמרת אשר הייתה אמורה לסיים, החלו לזרום למקום והחלו מיד בפעולות לתיחום השריפה ומניעת התפשטותה אל עבר בתי עסק נוספים.

המפעל נשרף כליל (צילום: דוברות כבאות חוף)
המפעל נשרף כליל (צילום: דוברות כבאות חוף)

בשיאו של האירוע פעלו במקום 18 צוותי לוחמי אש, כולל סיוע מתחנות זבולון וחדרה. במשך כל זמן כיבוי הדליקה, בוצעו פעולות ניטור במרחב הסמוך, כדי לאמוד את רמת הזיהום באוויר. חפ"ק בראשות מפקד תחנה אזורית חיפה נפרס במקום ובו בוצעו, במהלך האירוע, חיתוכי מצב והערכות להמשך.

כתוצאה מהבעירה העזה נשרף כליל מפעל טיב הטכנולוגיה, שעיסוקו בתחומי הצנרת התעשייתית ובנוסף נשרפה גם נגריה שכנה. קרינת החום העזה במקום גרמה לחלק ניכר מגג המתכת של המבנה לקרוס, אך למרות זאת, המשיכו לוחמי האש  בפעולות הכיבוי, תוך שהם מסכנים את עצמם.

לאחר פעולות הכיבוי במקום החל לפעול צוות חוקרי דליקות, שהחל באיסוף ממצאים ותשאול הנוכחים. מפקד מחוז חוף, טפסר בכיר דני חנניה, שהגיע למקום כבר בשלביו הראשונים של האירוע אמר כי הוא שבע רצון מניהולו של האירוע ומעבודתם המקצועית של לוחמי האש, בעיקר לאור העובדה, שהשריפה אירעה בשעת בוקר מוקדמת של שבת, כאשר אין איש במפעלים וההודעה על האירוע התקבלה כאשר כבר לא ניתן היה להצילו ולמרות זאת הכבאים פעלו מנקודת מוצא לא פשוטה, בה המפעל בוער כולו ומנעו בגופם מהאש המשתוללת לגרום לנזק רב נוסף".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות