fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידת כיתה ג' תרמה את צמתה לילדות חולות סרטן

מיה דביר, תלמידת כיתה ג' מקרית מוצקין ראתה תוכנית על תרומות שיער לחולות סרטן לצורך הכנת פיאות והחליטה שגם היא רוצה. "אני מדמיינת שהילדה שתקבל פיאה שעשויה מהשיער שלי, תלבש שמלה יפה ותיראה כמו נסיכה מהאגדות"
מיה דביר
מיה דביר (צילום: עצמי)

לפני מספר חודשים צפתה מיה דביר, תלמידת כיתה ג' בבית הספר קוראצ'ק בקרית מוצקין, בכתבה בטלוויזיה על ילדות ונערות שתורמות את שיערן לטובת ילדות חולות סרטן ומיד ידעה – גם היא רוצה.

"היה לי שיער ארוך, עד הטוסיק, וחשבתי שזה יהיה מעשה טוב לשמח ילדות שחולות בסרטן ואין להן שיער כמו שלי", סיפרה מיה, "דודה שלי, אחות של אבא, נפטרה מסרטן עוד לפני שנולדתי, ואני חושבת שמאוד חשוב לעזור לילדות ונשים שחולות. אמרתי לאמא שאני רוצה לתרום את השיער שלי והיא ישר הסכימה. אני מדמיינת לי שהילדה שתקבל פיאה שעשויה מהשיער שלי, תלבש שמלה יפה ותיראה כמו נסיכה מהאגדות".

בערב חג השבועות נכנסה מיה עם אמה, ד"ר ורד דביר, רופאה מרדימה מבית החולים רמב"ם, למספרה וביקשה להסתפר. "לא היה שום רגע של חרטה או היסוס", מספרת האם ד"ר דביר, "האמת היא שמיה ביקשה לתרום את השיער כבר לפני מספר חודשים, אבל לא מצאתי זמן ללכת איתה, עד יום שני לפני החג. אלא שרוב המספרות סגורות ביום שני, וכשהגענו למספרה וראינו שהיא סגורה, מיה מאוד התאכזבה. הבטחתי לה שנעשה את זה למחרת בבוקר, וזה מה שעשינו. מרגע שהיא החליטה לתרום את השיער שלה, היא היתה שלמה לגמרי עם ההחלטה. היא ילדה בוגרת, אבל חששתי שהיא תתאכזב אחרי התספורת, כי בכל זאת היה לה שיער מאוד ארוך, ולמעט גזירת קצוות היא אף פעם לא הסתפרה. אבל זה ממש לא קרה, היא מרוצה מאוד מהקארה שעשו לה ומאוד גאה במעשה שלה".

מיה דביר
מיה דביר (צילום: עצמי)

השיער שנגזר נקלע לצמה ארוכה ונשלח במעטפה לעמותת זכרון מנחם, שעוסקת בין השאר באיסוף שיער עבור פיאות לבנות ונשים חולות בסרטן. "אבא שלה, אני ובכלל כל המשפחה המורחבת גאים מאוד במיה. זה לא מובן מאליו שילדה קמה בבוקר ורוצה לתרום את השיער שלה כדי לשמח ילדה חולה". ד"ר דביר מספרת כי לאחר חג השבועות חזרה מיה לכיתה עם התספורת הקצרה ועוררה לא מעט תגובות. "סיפרנו למורה שלה ולחברים שהיא תרמה את השיער וכמובן כולם התפעלו ממנה. עכשיו חלק מהחברות שלה גם רוצות לתרום, וזה דבר בעיני דבר נפלא".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות