fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל ליגה ארצית: יוסי הררי התפטר, איציק אלרון במקומו

במפתיע, ובלי שהודיע ליו"ר הקבוצה, החליט מאמן מכבי מוצקין יוסי הררי להתפטר, פחות מחודש אחרי שהצטרף לקבוצה. "אני לא רגיל לדפוסי ניהול כאלה. זו שכונה", אמר הררי. במקומו מונה איציק אלרון, שהוביל את מוצקין במשחקו הראשון לניצחון הכי חשוב שלה העונה
"לא מתאים לי". יוסי הררי צילום: איסר רביץ
"לא מתאים לי". יוסי הררי צילום: איסר רביץ

לפני פחות מחודש מונה יוסי הררי (68), בעבר מאמן בליגה הראשונה בכדורסל, למאמן מכבי קרית מוצקין. זה קרה אחרי שהמאמן/שחקן של הקבוצה אסף רוטשטיין ויו"ר ההנהלה ללו עמר הגיעו למסקנה שעדיף להביא מאמן במשרה מלאה כדי לפנות את רוטשטיין לשחק. הצעד הוכיח את עצמו בצורה טובה. הררי נקלט מהר והוביל את הקבוצה לשני נצחונות חשובים מול שתי קבוצות – בית"ר כפר יונה ומכבי רעננה -מתחתית הליגה, שנאבקות עם מוצקין על מקום בליגה הארצית. במשחק נוסף הובסה מוצקין על ידי לב השרון בחוץ, קבוצה חזקה שמדורגת קרוב לצמרת ולכן ההפסד היה צפוי.

דווקא כשהקבוצה עלתה על גל נכון החליט הררי להתפטר ולא משיקולים מקצועיים. זה היה צעד די מפתיע ולטענת היו"ר הוא אפילו לא טרח להודיע לו, אלא לשחקנים. הררי טען כי העביר הודעה על התפטרותו בווטסאפ של הקבוצה. בראיון ל'בלינקר' אמר הררי: "אימנתי שנים רבות, לא רק בוגרים בליגות הגבוהות, אלא גם קט-סל, ילדים, נערים ונוער. בשום קבוצה לא היו תופעות כמו במכבי מוצקין, לדוגמא, אחרי הניצחון החשוב על רעננה, ביום ראשון, הודיעו לי שלא יתקיים אימון עד יום חמישי, כי אין אולם לאימונים. באימון אחר התאמנו בהיכל גושן על סל אחד בלבד. לפני משחק חשוב שני שחקנים הודיעו לי שהיו"ר שחרר אותם מהאימון. זה לא מתאים לי, זו שכונה. היו גם קשיים בעניין הכספי, אבל זה לא היה הדבר העיקרי, באתי למוצקין כדי לעזור לקבוצה להישאר בליגה, אבל לא בתנאים האלה. בכל מקרה אני מאחל לקבוצה הצלחה במשימה שלה".

"לא מתאים לי". יוסי הררי  צילום: איסר רביץ
"לא מתאים לי". יוסי הררי צילום: איסר רביץ

בתגובה לדברים של הררי אמר ללו עמר: "חבל לי שהררי החליט לסיים את עבודתו בקבוצה בצורה כזו. הוא צריך להבין, אנחנו לא ליגת העל. נכון, אימון אחד בוטל ביום הבחירות ולא היה אולם חלופי. האימון בהיכל גושן נכפה עלינו כי ביום שישי אולם האימונים שלנו תפוס על ידי בית הספר ואכן סל אחד היה תקוע והקבוצה נאלצה להתאמן על סל אחד. זה לא בשליטתי הוא צריך להבין את זה. בקשר לשני השחקנים ששחררתי מאימון, נכון האימון חשוב מאוד אבל מה לעשות שהשניים פנו וביקשו להשתחרר כי החבר הכי טוב שלהם מתחתן במקום רחוק מאוד. למנוע מהם ללכת לחתונה? שחררתי אותם. הררי אימן בליגות הגבוהות ואני מבין שהוא ציפה שהדברים יהיו כך גם במוצקין, לנו אין את התנאים האלה. בכל מקרה אני מאחל לו בריאות, הוא אדם טוב, מבחינתי היה יכול להמשיך לאמן את הקבוצה, אבל הוא בחר ללכת".

ניצחון דרמטי בחדרה 71:75
יצוין כי הררי התפטר ביום חמישי ועמר החל בחיפוש אחר מאמן חדש, משימה בהחלט לא קלה כאשר הליגה נמצאת קרוב מאוד לסיומה. בסוף הצליח עמר להחתים את איציק אלרון, מאמן ותיק שאימן בעבר הלא רחוק בליגה הארצית את מכבי חיפה עתודה. אלרון, שנעזר באסף רוטשטיין, הספיק לאמן את הקבוצה בשבת לפני שיצא איתה ביום ראשון למשחק חוץ חשוב במיוחד נגד מכבי חדרה. שתי הקבוצות מתמודדות בתחתית הטבלה על מקום בליגה הארצית. חדרה עלתה למשחק עם מאזן של 7 נצחונות, למוצקין היו 8. בסיבוב הראשון מוצקין ניצחה את חדרה בהפרש של 11 נקודות. זה אומר שניצחון של חדרה בהפרש של 12 נקודות ומעלה היה מקפיץ אותה מעל מוצקין.

שחקני מוצקין היו מודעים לחשיבות המשחק ומסתבר כי גם הפעם "אפקט שייע פייגנבאום" – המאמן המחליף הסדרתי, עבד. מוצקין ניצחה 71:75, לאחר ששלטה בכל שלבי המשחק והובילה בחלקים רבים בהפרש דו ספרתי. בתום המחצית הראשונה ירדו חניכיו של אלרון, ביתרון של 10 נקודות 25:35. חדרה צימקה במעט את הפער ברבע השלישי והרבע האחרון נפתח ביתרון של מוצקין 53:61. בדקות הסיום המקומיים צמצמו אבל יגאל ניר, רוטשטיין ואלי שיפטון, שהצטיינו, שמרו על הניצחון. שיפטון אגב הוכיח שהוא מתחיל לחזור לכושר אחרי שקלע 14 נקודות, בתוכם 4 שלשות. קולעי הנקודות למוצקין: יגאל ניר 19, יובל אלון 18, אלי שיפטון 14, טל אבוטבול 10, אסף רוטשטיין 7, אדהם חשאן 4 ומאור עמר 3 נקודות. בעקבות הניצחון שיפרה מוצקין את מצבה בטבלה בצורה דרמטית. עוד ארבעה משחקים נותרו לה עוד סוף העונה וקרוב לוודאי שגם אם היא תפסיד את כולם היא תישאר בליגה, ללא מבחנים. ניצחון אחד לבטח ייתן לה עוד עונה בליגה ובקבוצה מקווים שהניצחון יגיע ביום הראשון הקרוב על מובילת הטבלה הפועל רמת גן/גבעתיים, הקבוצה הכי חזקה בליגה, שהבטיחה השבוע את עלייתה לליגה הלאומית ועל זה בדיוק בונים במוצקין.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות