fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוסי וליליאן פדידה נחקרו בפרשת מכתבי האיומים לחיים ודפנה צורי

ביום רביעי שעבר הגיע מכתב נוסף ללשכת ראש עיריית קרית מוצקין. לאחר מכן זומנו לחקירה חבר המועצה פדידה ואשתו © פדידה: "אני בטוח שחיים צורי יודע שזה לא אני, הוא יודע שזה לא הסגנון שלי ושל אשתי" © מפקד תחנת זבולון נצ"מ אילן סרדל: "כל חומר החקירה הועבר למטה הארצי"
דפנה וחיים צורי (צילום: זיו לסמן)
דפנה וחיים צורי (צילום: זיו לסמן)

בחודש וחצי האחרונים התקבלו בעיריית קרית מוצקין מכתבים, המאיימים לפגוע בראש העירייה חיים צורי וברעייתו דפנה. "במכתבים היה איום חד משמעי על חייהם של חיים ודפנה, איומים לפוצץ את רכבם, לרצוח ולפגוע", אמר השבוע מפקד תחנת זבולון נצ"מ אילן סרדל, "הוגשה תלונה ראשונה ושנייה ואנחנו לקחנו את המכתבים והתחלנו לחקור". עוד ביום רביעי שעבר, לאחר שבעירייה התקבל מכתב נוסף ("נרצח אותך ואת דפנה", נכתב בו), נחקרו בפרשה חבר מועצת העיר יוסי פדידה ואשתו ליליאן.

נצ"מ סרדל, יש לציין, לא לקח סיכונים, וכבר כשהתקבל בעירייה המכתב הראשון ולאחר הערכת סיכונים, החליט להצמיד לכל אחד מהם מאבטח, ושמירה הוצבה בכניסה לביתם.

נצ"מ סרדל ל"הד הקריות": "ביום רביעי שעבר, לאחר שהתקבל המכתב האחרון, חיים צורי אמר בתלונה, שהוא חושד שמי שכתב את המכתב זו ליליאן פדידה, אשתו של יוסי, וששניהם מעורבים. זימנו אותו לחקירה, ואל ליליאן הגענו הביתה ועיכבנו אותה לחקירה. שניהם מכחישים את המיוחס להם".

נצ"מ סרדל הוסיף: "ביקשנו מליליאן לכתוב את תוכן המכתבים, ובעקבות זאת, הוצאנו שני צווי חיפוש לבית העסק ולבית. ביום ראשון השבוע ביצענו חיפושים בבית ובעסק, שכללו עיכוב לחקירה של שניהם בפעם השנייה. אחרי שהסתיימה החקירה, כל החומר הועבר למטה הארצי בירושלים, שם גרפולוג מומחה יקבע אם מדובר באותו הכתב ויוציא טביעות אצבע מהמכתבים. ביקשתי לזרז את ההליכים, אבל זה ייקח בין שבוע לשבועיים ולפי זה נדע איך להמשיך בחקירה. בני הזוג פדידה מכחישים נמרצות, מודים שהם בסכסוך עם חיים צורי, אבל זה לא הם".

יוסי פדידה היה נסער השבוע. "מי שמכיר אותי בפוליטיקה הרבה שנים, יודע שאני אומר את מה שיש לאדם בפנים ולא צריך לכתוב מכתבים מטומטמים כאלה, ולדעתי, לא בטוח אם זה לא אנשים המקורבים לחיים שכתבו אותם. אני בטוח שחיים צורי יודע שזה לא אני, הוא יודע שזה לא הסגנון שלי ושל אשתי, יודע שמה שיש לי, אני אומר בפרצוף. אם הוא חושב שאני מעורב, אני מרחם עליו, כי הוא הגיע למצב בו הוא מאשים חבר מועצה, חבר האופוזיציה היחיד, שאומר לו את האמת בפנים. הציבור חייב לי כי אני עומד בפרץ, כל מועצת העיר שפוטים שלו ואני היחידי שמדבר ברור על הליקויים שלו. מה לעשות שלהיות באופוזיציה זה לא פופולרי, ושמישהו אומר לך מה שהוא חושב על השחיתויות, זה לא פופולארי. הוא ידע שברגע שיגיד למשטרה, שיכול להיות שיוסי פדידה ואשתו מעורבים, שהוא חושד גם בנו, יעצרו אותנו לחקירה, אבל אנו מאמינים במשטרה, מאמינים שהעניין הזה ייפתר מהר ויבינו מהר מאוד שאין פה מטומטמים, אין פה עבריינים. אם חיים צורי רוצה לפנטז פנטזיות, אז שיפנטז אותם במקום אחר".

דפנה וחיים צורי (צילום: זיו לסמן)
דפנה וחיים צורי (צילום: זיו לסמן)

לדברי פדידה, הוא עומד להעלות לדיון במועצת העיר את עניין מכתבי האיומים ואת הכסף שעולה האבטחה של חיים ודפנה צורי. "העניין של לרצות להיות מישהו, שמכתיב לכל המערכות איך ללכת נגד חבר מועצה, שלא מסכים לו. הרי הוא מפעיל את כל המערכות האפשריות נגדי ועכשיו גם את המשטרה, בזה שהוא אומר שהוא חושד בי. הוא מכיר אותי יותר מכולם ויודע שאני לא כזה, שאם אני רוצה להגיד לו שהוא מושחת, אגיד לו בפנים. הוא מנסה לעשות לי מה שהוא עשה לחברי אופוזיציה קודמים. נגד כולם הוא הלך בכל הכוח, זה הסגנון של ראש עיר רודן שחושב שכולם מפחדים ממנו. אני לא מפחד ממנו, לא רואה אותו ממטר ולא מפחד מאף אחד משלטונות החוק, כי האמת איתי וכשהאמת איתי אנצח את כולם. הסכמתי ללכת לפוליגרף, הבדיקה הכי אמינה, אין יותר מזה, רציתי שיחקרו אותי ואת אשתי ונגמור מהר עם הסאגה הזו, ואז נעמיד מול הראי את מה שבאמת קרה".

חיים צורי מסר בתגובה: "אני רק מצטער שבנאדם כזה, שמהיום שהכרתי אותו, עשיתי בשבילו רק דברים טובים וניסיתי לקדם אותו בפוליטיקה, זו התודה שלו. מי שהכניס אותו לפוליטיקה ותמך בו לראשות הוועדה זה אני, גם הכנסתי אותו לרשימה שלי, אבל בבחירות האחרונות הוא ואשתו לא עבדו איתנו, אלא עם מאיר דהן. רק טוב עשיתי לו ואני לא מבין למה ההתנהגות הזו שלו. אם אכן יתברר שזה הם, רק אוכל להצטער על כך שהם התדרדרו למצב הזה ואני מאחל להם שיהיה להם חג שמח".

שתי קריות, שני מאוימים

דוד אבן צור (צילום: אושרי כהן)
דוד אבן צור (צילום: אושרי כהן)

מפקד תחנת זבולון, נצ"מ אילן סרדל, התייחס השבוע למצב, שבו שני ראשי ערים בקריות מאוימים ומוצמדת להם אבטחה. "יש שני איומים בקריות על שני ראשי ערים _ דוד אבן צור וחיים צורי. על כל איום הקמתי צוות חקירה מיוחד, עם מיטב החוקרים ובראשות קצין שמטפל רק בחקירה הזו ואנו שמים את כל המשאבים, כדי להגן על ראשי הערים עם שמירה צמודה ופעולות אבטחה סמויות.

"כדי להגיע לחקר האמת, יש הרבה פעולות חקירה שעוד נבצע בשני המקרים, אבל בסוף אני מאמין שנגיע לחשודים ונלך בשיא החומרה עד הגשת כתב אישום מחמיר. אני רואה בחומרה כל איום על איש ציבור ולא נרפה. שני ראשי הערים משתפים איתנו פעולה באופן ממשי וזה יעזור לנו להגיע למבצעים. תוך שבועיים נדע מה קורה, לפה או לפה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות