fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשרד להגנת הסביבה הוציא צו סגירה לתחנת הקומפוסט בקרית ביאליק

המשרד להגנת הסביבה הודיע השבוע על הפסקה מיידית של הפעילות בתחנת הקומפוסט שבאזור התעשייה בקרית ביאליק כך שלא תותר כל פעילות בשטח. הצו הוצא בעקבות הפרות של תנאי הצו שהוצא בבית המשפט השלום בחיפה.

אין זו הפעם הראשונה שבה מוצא צו הפסקת פעילות נגד הקומפוסט. בשנת 2010 הוציא המשרד להגנת הסביבה צו הפסקה מסיבות של תפעול לקוי של התחנה ויצירת מפגעים סביבתיים קשים. גם אז, כמו היום, התלוננו תושבים על מפגעי ריח חזקים שעולים מהקומפוסט ופוגעים בהם. בשנת 2013 קבע בית משפט השלום בחיפה שיש לסגור את האתר לאחר שלא עמד בתנאי המשרד להגנת הסביבה. בית המשפט הסכים לפעילות חלקית תחת תנאים שיש לקיימם כמו פינוי מיידי של פסולת במשאיות אטומות מיד לאחר הטיפול בה.

השבוע שלחה מנהלת המחוז במשרד להגנת הסביבה, דורית זיס, מכתב לחברת אורוז שירותים בע"מ, המפעילה את הקומפוסט. במכתב נאמר "בסיורים שנערכו לאחרונה נמצא כי תנאי הצו שפרטיו לעיל אינם מקוימים, והפסולת לא מפונה ונערמת במקום. כתוצאה מכך נגרם מפגע ריח חזק ובלתי סביר שהגיע אל מחוץ לגבולות התחנה". זיס מוסיפה וכותבת כי נוכח הפרות חוזרות ונשנות של צו בית המשפט "קיימת עילה לכניסה מיידית לתוקף של צו ההפסקה המקיף כך שיחול על כל פעילות התחנה לרבות מה שהוסכם במסגרת הצו המצומצם".

במכתבה מציינת זיס כי בסוף חודש אוקטובר האחרון היא הודיעה ליו"ר דירקטוריון הקומפוסט, יוסי אזריאל, להפסיק באופן מידי את כל פעילות בשטח התחנה ולפנות את הפסולת שנאגרה לאתרים מאושרים ולעשות זאת עד יום חמישי שעבר. אזריאל מסר השבוע כי טרם קיבל את ההודעה של המשרד להגנת הסביבה.

מעיריית קרית מוצקין, ששכונתה הצפונית סובלת זמן רב ממפגעי ריח נמסר: "עיריית קריית מוצקין והעומד בראשה דורשים זה זמן רב מהמשרד להגנת הסביבה לפעול נגד מפגעי הריח בצפון העיר. ראש העירייה, חיים צורי, הורה לפתוח בהליכים משפטיים נגד המשרד ומפעל הקומפוסט ולכן הרשות תברך על כל פעולה שיעשה המשרד להגנת הסביבה, אשר אמון על הנושא. מצער שרק עם הגשת התראות לתביעה נגד המשרד והעומד בראשו החלו התהליכים מול הקומפוסט לצבור תאוצה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות