fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איגור סימין מסמן גבוה

אני רוצה להיות בקבוצה שתזכה באליפות ולעלות לליגת על. איגור סימין (מימין) (צילום: אדריאן הרבשטיין)

כדורסל / אופיר לוי

בשלוש העונות האחרונות הגיע איגור סימין לשלב חצי גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית בכדורסל, עם שלוש קבוצות שונות. בקיץ הוא חתם במכבי קרית מוצקין, העולה החדשה, בתקווה שהקבוצה תצליח יותר. בינתיים זה ממש לא הכיוון, אבל הוא לא מאמין בקבוצה ובעצמו.

סימין (33) מתגורר היום בקרית מוצקין. הוא נולד בקישינב ועלה לארץ בשנת 1990. רגע השיא שלו היה בנבחרת העתודה של ישראל, שדורגה בשנת 2004 במקום השני באליפות אירופה.

אתה שחקן מאוד מבוקש בליגה הלאומית, למה החלטת לעלות צפונה?

"ליאור יצר איתי קשר בקיץ (ליאור שגב, חברו הטוב, השניים שיחקו בעבר ביחד בברק נתניה, א.ל.). הוא אמר לי שיש במוצקין מערכת תומכת מאוד ואנשים מאוד טובים. מעבר לפן המקצועי במועדון קיים שקט, יש עם מי לדבר ועל מי לסמוך, שזה עניין חשוב. נפגשתי עם יוסי המאמן והרגשתי ממנו את הרעב להצליח ולנצח, נתון שאני חי ממנו, וכשמאמן ואני נפגשים באותו לבל של דיבור ותשוקה לנצח אז פשוט ממשיכים יחד את המטרה".

איפה התחלת לשחק כדורסל?

"בהוד השרון בקט סל בכיתה ח'. משם עברתי לרעננה, שם שיחקתי בנערים ובנוער. משם המשכתי לבוגרים של בני השרון, שלוש שנים בהפועל תל אביב ושנה ברמת גן, ואז ארבע שנים בגרמניה".

דילגת על לא מעט קבוצות, שיחקת בבני השרון, הפועל תל אביב, עירוני רמת גן, מכבי באר יעקב, הפועל עפולה, ברק נתניה והוד השרון בעונה שעברה. פספסתי עוד תחנה בקריירה העשירה והמרשימה שלך?

"ביבנה, שיחקתי שם כמעט עונה שלמה, התחלתי בבאר יעקב ועברתי ליבנה".

אני רוצה להיות בקבוצה שתזכה באליפות ולעלות לליגת על. איגור סימין (מימין) (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אני רוצה להיות בקבוצה שתזכה באליפות ולעלות לליגת על. איגור סימין (מימין) (צילום: אדריאן הרבשטיין)

באיזה מועדון הכי נהנית?

"תלוי באיזה אספקט. ברמת החוויה של מועדון וקהל אז הפועל תל אביב, מבחינת העונה הראשונה בבאר יעקב, היינו קבוצה קטנה ומוגבלת שהגיעה לחצי גמר, או גמר לא זוכר, והפסדנו להפועל תל אביב בפלייאוף, הישג מכובד".

גיליתי בגרמניה את העולם ואת עצמי

בנוסף שיחקת בליגה הגרמנית השנייה – בשאלקה, אוסנברוג וקרלסרוהה, איך אתה מסכם את אותן שנים?

"תקופה מאוד טובה, מעשירה ומלמדת. יצאתי לשם ילד אחרי צבא. מילד שגר עם ההורים עשיתי את המעבר לחיים הבוגרים, גיליתי את העולם ואת עצמי. למדתי המון על שינוי בתפיסה וכמובן שזה תרם לי הרבה כבנאדם, שזה מבחינתי חלק בלתי נפרד בקריירה".

מה הרמה של הליגה השנייה בגרמניה, ביחס לליגה השנייה שלנו?

"זה שונה, בזמנו היה מותר לשתף שישה זרים בקבוצה. אם בוחנים מקצועית וברמת לוגיסטיקה אז שם הרמה יותר גבוהה, בטח במתקנים. חייב לציין שפה בארץ בליגה השנייה יש רמה טובה מאוד בכדי להצליח".

הדבר הכי בולט אצלך זה היכולת האתלטית שלך, מה לדעתך היתרונות שלך ומה החסרונות?

"אני חושב שאתלטיות שלי כבר לא מה שהייתה לפני עשור, אני מודה. אני חושב שהניסיון הוא שהוביל אותי. ההבנה שהקבוצה באה לפני כל שחקן כזה או אחר, לנסות להרים את כל המערכת, לתרום מהניסיון שלי לטובת הקבוצה ולדעת לוותר על עצמי. גם לדעת  להרים שחקנים במשבר וגם לדעת להוריד לקרקע שחקנים שקצת מרימים את האף. בסופו של דבר, שחקן שיכול לקלוע 40 נק' והקבוצה הפסידה זה לא עוזר לאף אחד. החסרונות בי? לפעמים הדרייב שלי לנצח קצת עולה לאנשים על העצבים, לפעמים זה יוצר תקלים, לשמחתי בכול הקבוצות ידעתי למצוא את התקשורת הנכונה והצלחתי ליישר קו עם כולם על מנת להצליח. כמו כן, הייתי יכול לכדרר יותר או ליזום מהלכים יותר התקפיים".

ההישגים: נבחרת העתודה והפועל ת"א

בשנת 2004 היית שותף להישג גדול של נבחרת העתודה באליפות אירופה – מקום שני? זה היה ההישג הגדול בקריירה שלך?

"כן, מקום שני עם העתודה, מבחינת הישג אפשר לומר הכי גדול, אם כי גם בהפועל תל אביב עשינו הישג גדול, ניצחנו את מכבי תל אביב הגדולה, אלופת אירופה אז. היינו הקבוצה היחידה באירופה שניצחה את מכבי פעמיים באותה עונה, היו מולנו אז על הפרקט שאראס, פרקר, באסטון, וויצ'יץ, זה היה משחק של התחברות קוסמית".

מה דעתך על מכבי קרית מוצקין?

"מקום משפחתי ומתמקצע. הכוונה למתמקצע, המערכת עוד לא הייתה ברמות הבכירות, עדיין לומדים שיעורי בית על הדרך. אנשים מדהימים, מערכת קשובה שרוצה ללמוד, פשוט מדהים. מקצועית אנחנו עדיין לא איפה שהיינו רוצים להיות, גם זה יגיע".

לא לפתיחה הזו פיללתם, שלושה הפסדים רצופים, שניים מהם בבית מול קבוצות בינונית מינוס, מה הסיבה?

"עדיין לא הצלחנו למצוא את החיבור המקצועי בין כל המרכיבים שיש לנו, ולהביא לידי ביטוי את היכולות הקיימות. אנחנו עושים ונמשיך לעשות את ההתאמות בכל אימון ואני מקווה שאחרי הניצחון בשבוע שעבר, שנתן לנו אוויר לנשימה, נבין מה צריכים לעשות הלאה, וניקח את זה צעד קדימה".

מוצקין זה מקום משפחתי ומתמקצע". איגור סימין (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מוצקין זה מקום משפחתי ומתמקצע". איגור סימין (צילום: אדריאן הרבשטיין)

במשחק השלישי, דרבי מול קרית אתא, קיבלתם בראש, אתא כל כך גדולה, או שמוצקין חלשה?

"אתא קבוצה טובה, אי אפשר לקחת את זה ממנה. באנו ביום שלא התחבר כלום, מה שיצר כדור שלג וקבלנו סטירה במהלך המשחק".

נגד עפולה היה משחק מכוער ופיזי

בשבוע שעבר ניצחתם סוף סוף את הפועל עפולה החלשה, אבל גם במשחק הזה אפשר היה לראות שיש המון לחץ בקבוצה, יכול להיות שהסגל לא מספיק טוב?

"אני לא חושב שאני יכול לענות על זה, לא נכון לומר. אנחנו עדיין לא מצליחים להביא לידי ביטוי את הסגל שמסוגל להרבה יותר. נגד עפולה היה משחק מכוער ופיזי, שהוכרע בעיקר על ידי נחישות. זה נותן המון אופטימיות וביטחון להמשך, אנחנו צריכים לקחת את המשחקים היותר קשים בשיניים".

יש בקורת בקבוצה על הזר ג'סטין ג'קסון, מה דעתך עליו?

"תשאל את מי שצריך לשאול מבחינה מקצועית, לא המקום שלי ולא תפקידי. תפקידי למקסם את שיתוף הפעולה עם ג'סטין בתוך הקבוצה בכדי לנצח. יש שמועות שככה וככה, זה לא מעניין, כי כרגע הוא בקבוצה וזה הסגל, ועם זה יוצאים למלחמה ולנצח. כל עוד הסגל הוא כמו שהוא זאת המשפחה שלנו".

"אני קורא לקהל להגיע בהמוניו"

בעונות הקודמות מוצקין שיחקה באולם בגין, הייתה שם אווירה ביתית מצוינת, העונה באולם גושן זה לא ממש דומה, זה חלק מהבעיה של הקבוצה העונה?

"הקהל במוצקין הוא מאוד אוהב ותומך ואני מרגיש זאת ברחובות, באימונים ובפעילויות השונות. מאוד אוהבים כאן כדורסל, כמו כל קהל ברוב הקבוצות הקהל רוצה לראות ניצחונות, כשמנצחים הקהל מגיע. לא פתחנו טוב, אולי זה תרם לאדישות, מפה אני קורא לקהל להגיע בהמוניו, הוא האנרגיה שלנו ואנחנו מאוד צריכים אותם".

כמי שמשחק המון שנים בליגה הלאומית, איך אתה מתרשם מהרמה של הליגה העונה?

"אני חושב שבשנים האחרונות הרמה עלתה, יש פה קבוצות עם תקציבים גדולים, שחקנים שמגיעים מליגת על וכאלה שעולים מפה לליגת על ומטביעים את חותמם. בסופו של דבר זה אומר שהשחקן הישראלי מתפתח בעזרת הליגה השנייה שנותנת את הבמה לישראלים. כמובן גם הליגה תחרותית מאוד, זה תורם המון".

הפועל חיפה ומכבי קריית גת נראות כמועמדות לרוץ עד הסוף, מה דעתך?

"חושב שיש להם סגלים חזקים ומנוסים. אוסיף שגם הפועל רמת גן נראית טוב, רחובות הכי התחברה, כרגע, ונראית מעולה, שוב זה יוצר איזשהו ראש חץ, טופ פירמידה של קבוצות שמצהירות ללכת עד הסוף. ראינו בשנה שעברה את באר שבע, לא תמיד זה עובד. צריך לשמור על שחקנים בריאים ולהימנע מפציעות, כי זה מה שמשפיע על הדינמיקה. אל תשכח, בשנה שעברה גם רעננה הובילה וסיימה את הליגה הסדירה במקום ראשון, והוד השרון, שבה שיחקתי, הדיחה אותה כבר בשלב הראשון, והגענו לחצי גמר. בשלב הזה הכל גמיש והתחלתי".

מי הקבוצות שיאבקו על מקומן בליגה?

"עוד לא ראיתי את כולן, לא יודע להגיד לך".

באיזה מקום מוצקין תסיים את העונה?

"לא נתעסק בנבואות, תן לנצח ולבנות מומנטום חיובי. רחוק ממני נבואות".

בגיל 33 יש עוד שאיפות, אולי חלומות שאתה רוצה להגשים?

"השאיפה הכי קרובה היא לעבור את חצי גמר הפלייאוף אחרי ששלוש שנים רצופות לא הצלחתי בנתניה, עפולה והוד השרון. אני מקווה שעם מוצקין ילך אחרת. כן אני רוצה להיות בקבוצה שתזכה באליפות ולעלות לליגת על, שם אני מאמין שיש לי מקום לתרום".

זה גיל שבו מתחילים לחשוב על פרישה, יש לך תכניות ליום שאחרי?

"תכניות מובנות לא, אבל כן, כל מיני פזילות לכיוונים שמעניינים אותי בחיים, ולא אפרט כאן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות