fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין נגד הכנסת הקונדנסט הרעיל למפרץ חיפה

חיים צורי ומיכאל גורין. צילום: דוברות העירייה
חיים צורי ומיכאל גורין. צילום: דוברות העירייה

מועצת העיר בקרית מוצקין החליטה פה אחד לאסור על שינוע, אחסון, הזרמה או זיקוק של קונדנסט בתחומי העיר ומפרץ חיפה ולהצטרף לכל מטה מאבק שיוקם בנושא. ההחלטה על כך התקבלה השבוע בישיבת מועצת העיר.

בהחלטה זו הביעה מועצת העיר התנגדות להחלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה להציב את אסדת הטיפול עבור מאגר לוויתן במרחק של תשעה קילומטרים בלבד מחוף דור. את הסכנות שעולות מהכנסת הקונדנסט למפרץ חיפה, הציג בפני חברי המועצה, מיכאל גורין, שמשמש גם כראש מטה יש עתיד בקרית ביאליק.

חיים צורי ומיכאל גורין. צילום: דוברות העירייה
חיים צורי ומיכאל גורין. צילום: דוברות העירייה

על פי הנתונים שנמסרו, אסדת טיפול הגז של מאגר תמר, הממוקמת 23 קילמוטרים מהחוף, פולטת כיום מזהמים רעילים בכמות הגדולה פי 50 מהכמויות הנפלטות מבז"ן. אסדת הטיפול אמורה לטפל בכמות גדולה פי 2 של גז מאשר האסדה של מאגר תמר, דבר אשר ייצור זיהום אוויר חמור מישור החוף הצפוני, מחיפה ועד נתניה. הקונדנסט הינו תוצר לוואי של הזיקוק של הגז הגולמי ועל פי משרד הבריאות הוא מוגדר כ"נוזל רעיל המכיל חומרים מסוכנים ומסרטנים, זיקוק קונדנסט ואכסונו צפוי לחשוף את הציבור למגוון רחב של סכנות בריאותיות חמורות”.

הקונדנסט צפוי להיות משונע לאזור מפרץ חיפה בצנרת הישנה של קצא”א, אשר עוברת כ 150 מטר מבתי התושבים בקריות ולהיות מאוחסן בחוות המיכלים בקריית חיים. הקונדנסט הינו נדיף עד פי 50 מהנפט הגולמי ומכיל עד פי 2 בנזן, אשר הוכח כחומר מסרטן. הזרמת הקונדנסט וכן אחסונו הממושך, יגרמו בהכרח לפליטת חומרים אורגניים נדיפים ורעילים בקרב אוכלוסיית הקריות.

צורי, אמר בישיבה כי כל דבר שעלול לפגוע בבריאות הציבור בקריית מוצקין בפרט ובהתושבי האזור בכלל, יזכה לטיפול בסדר עדיפות גבוה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות