fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ים: ההורים דורשים דשא סינתטי במקום חול מזוהם

הורים לילדים בן תמר בקרית ים טוענים שילדיהם חוזרים הביתה עם פטריות וזיהומים. לעירייה יש בשורה: השיפוץ בגן יסתיים עד סוף חופשת הפסח
גן תמר בקרית ים (צילום עצמי)
גן תמר בקרית ים (צילום עצמי)

הורים לילדים הלומדים בגן תמר בקרית ים מודאגים מאוד מרחבת הגן המוזנחת והמזוהמת, המכוסה בחול. לטענתם, חלק מהילדים חוזרים הביתה עם פטריות בידיהם ובפניהם או עם זיהומים אחרים. למרות שההורים פועלים בנושא עוד מחודש ספטמבר, ולטענתם, לאחרונה הובטח להם על ידי העירייה, כי עוד לפני חג הפסח, המתחם יכוסה בדשא סינתטי או במשטח מותאם אחר, הדבר עדיין לא נעשה.

"כל הרחבה של הגן, עליה מסתובבים הילדים, היא חולית. חתולים וכלבים מגיעים לשם באופן תדיר ועושים את צורכיהם והחול צובר חיידקים. אני מוציא לילדה שלי מדי יום המון חול מהנעליים, ויש ילדים אחרים שכל הפנים והשיער שלהם מכוסים חול. במקרה הזה הסיכוי לאינפקציות הוא מאוד גבוה", אמר ל"הד הקריות", אב לילדה בגן, "ילדים בני 3 מעיפים חול אחד על השני ולקראת הקיץ  זה מטריד אותי במיוחד כי הילדים יבואו בבגדים קצרים. אני כן רוצה להשאיר את הבת שלי בגן. שלחתי מייל בנושא למשרד החינוך, אבל לא זכיתי לתגובה. בפנייתי לעירייה הובטח לנו שבמקום החול יהיה דשא סינתטי או כל משטח שהוא לא חול, שזה הפתרון ההולם".

גן תמר בקרית ים (צילום עצמי)
גן תמר בקרית ים (צילום עצמי)

"נמאס לי כבר לקנות כל חודש נעליים וגרביים חדשים לבן שלי", אמרה אמא לילד, "התלוננתי על הבעיה עוד בספטמבר, כשבני חזר הביתה עם רגליים נפוחות משום שהן התנפחו ממגע עם נמלים ויתושים. לחלק מהילדים כבר יצאו פטריות על הפנים והידיים. בעירייה מודעים לבעיה, אבל זה לא התקדם. הבטיחו לנו עד פסח שנקבל משטח סינתטי במקום החול המזהם הזה".

מעיריית קרית ים נמסר בתגובה: "כל מערך גני הילדים בקרית ים עבר מהפך אדיר מאז תחילת השנה, וכחלק ממדיניות זו עברו חצרות הגנים שיפוץ יסודי, הכולל בין השאר החלפת מצע החול בדשא סינתטי. עד כה שופצו כבר מחצית מהחצרות, ובמסגרת זו, בדיוק כפי שהובטח, יושלם עד סוף חופשת הפסח השיפוץ גם בגן תמר. בכל מקרה, דואגת העירייה גם כיום לניקוי יסודי של החול ולריסוסו ממזיקים על בסיס קבוע ולתחזק את החצרות ברמה העומדת בכל התקנים המחמירים של משרד החינוך. אין כל שחר לטענות על זיהומים הנגרמים כביכול לילדים".

כתבה נטע פלג

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות