fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

על הניסים ועל הטראנס

לפני יותר מ-10 שנים נעלמה מחיי הלילה בצפון אחת הדמויות היותר מוכרות והבולטות שלהם: די ג'יי שי (ישי) אליה מקרית ים, מי שהביא אלינו בשנות ה-90 את בשורת המוזיקה האלקטרונית וארגן את מסיבות הטראנס הכי נחשבות (והלא חוקיות). "10 שנים הייתי במערה", הוא אומר ומספר על ההתחזקות וההחלטה לחזור לחיי הלילה, רק שעכשיו הוא עושה זאת עם כיפה וציציות
שי (ישי) אליה. חסיד טראנס (צילום: רפי זוהר)
שי (ישי) אליה. חסיד טראנס (צילום: רפי זוהר)

הוא גדל בתוך מוזיקה והיה זה אך טבעי שכשהמוזיקה האלקטרונית תיכנס לישראל, יהיה זה שי (ישי) אליה מקרית ים שיביא את הבשורה לצפון. הוא היה מעצב שיער מצליח, ואת המוזיקה עשה בשביל הנשמה, ואז, כשהיה בדרך למעלה, הוא נעצר ובחר בדרך אחרת. הוא חזר בתשובה ונעלם. לפני כשנה וחצי חזר לקרית ים, למספרה ואל המוזיקה שהוא כל כך אוהב. בשינוי קל. היום, כשהוא בעמדת הדי ג'יי, מתחת לבגדי המסיבות, התכשיטים והקעקועים, יש ציצית ויש גם כיפה על הראש. כרוניקה של מציאת האמת.

שי אליה, 40, נולד בכרמל. כשהיה בן 10, התגרשו הוריו. לאחר שחי עם אמו ואחיו אצל סבתו, בגיל 14 עבר לחיות עם אביו ובת זוגו דאז, בקרית ים. "בתוך שבועיים התערבבתי כאילו נולדתי שם, כולם הפכו להיות החברים הכי טובים שלי", הוא מספר. "אבא היה מוזיקאי, להקת 'שוקו לוקו', האטרקציה של הברזילאיות באירועים הייהה שלו, היה לנו את פאב 'הגוזל' להופעות חיות בנהריה וחנות תקליטים בחיפה, גדלתי בתוך מוזיקה.

"כשהתחילה המוזיקה האלקטרונית, נפתחו לי הצ'אקרות. אני בן הדור של הגבול שבו התקליטים הפכו לדיסקים. התחלתי לעשות רמיקסים ושילובים של הרוק עם המוזיקה האלקטרונית ויצאו הרבה דברים יפים, שילבתי דפש מוד, פרל ג'ם ויו טו".

אליה הפך לחיית לילה, הבליין האולטימטיבי. מאחר שהמוזיקה הזו לא הובנה בממסד ונתפסה כמשהו משויך לסמים, נולד צורך למסיבות חשאיות, ומי אם לא הוא ירים את הכפפה. "התחלנו לעשות מסיבות אנדר גראונד. לא הבינו את המוזיקה הזו ובדיוק נכנסו הסמים הכימיקלים לאופנה, וזה נתפס כבא ביחד. אצלנו זה לא היה ככה, יכולנו לעוף גם עם אלכוהול. בגלל שלא ידעו מה זה, אז לא נתנו אישורים למסיבות ומועדונים פחדו לאבד את הבליינים, אז עשינו מסיבות רק לחברים שלנו. היינו מפרסמים שבעוד שבוע יש מסיבה, שלוש שעות לפני המסיבה היינו מפרסמים מיקום, יערות הכרמל, יער אחיהוד או כל אחד מאזורי הטבע בכל הארץ. היינו חבורה שכללה את אינפקטד ודובדבני".

מגיל 14 עסק בעיצוב שיער. עד גיל 17 עיצב את השיער של החברים מהשכבה, לסבתא שלו היה סלון כלות בחיפה, והוא אהב את זה. "ראיתי שזה זורם יופי והחלטתי להתמקצע. למדתי באקדמיה לקידום מקצועות היופי בחיפה, שם נכנסתי לקטע של שיער, בעיקר, ואופנה. הוצאתי תעודה מקצועית, עברתי מבחנים של משרד העבודה, אפילו הדרכתי שם אחרי הקורס".

בצבא היה ספר צבאי, למרות שרצה קרבי. כל יום, כשסגר את המספרה בבסיס בשעה 13:00, היה ממשיך לספר בבית. במקביל המשיך עם המוזיקה בפאב בנהריה, התגורר בדירות שכורות ברמת חיים גבוהה וחי את החלום. "אחרי הצבא התחלתי לעבוד קצת עם מעצבי השיער יוסי נברו ודניאל לוי. עם לוי התחלתי את הדרך במספרה קטנה. הוא השכיר לי בית צמוד למספרה, כי הוא ידע שאני צריך רסן, כי אם לא, אני נעלם".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "הד הקריות".

שי (ישי) אליה. חסיד טראנס (צילום: רפי זוהר)
שי (ישי) אליה. חסיד טראנס (צילום: רפי זוהר)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות