fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכת מוות למועדון מ.ס. קרית ים?

קרית ים מעולם לא הצטיינה בספורט, בטח לא בענפי הספורט הקבוצתיים. פה ושם היו הבלחות של ספורטאים בענפים בודדים, תושבי הקריה, כמו מעיין פורמן, באתלטיקה קלה וטומי ארשנסקי בג'ודו, אבל הם לא הגיעו לגדולה בזכות קרית ים, אלא בזכות אגודות אחרות, מחוץ לקריה.

בשנתיים האחרונות צמחה בקריה פנינה יקרה בדמות מועדון נוער בכדורגל. שמונה קבוצות עם קרוב ל-250 שחקנים מגיל 9 עד 19, צוות ניהול אדיר וצוות מקצועי מצוין הוכיחו שגם בקרית ים אפשר להקים מועדון לתפארת. בראשון שעבר המועדון חגג את מסיבת סיום העונה בנוכחות ראש העיר דוד אבן צור סגנו אלי כהן ורכז הספורט בעירייה שי טפליצקי. שחקני המועדון עם הוריהם, מאמני המחלקה וצוות הניהול, שכולל את יו"ר העמותה ניסים צרפתי, מנהל מחלקת הנוער יורם ארדיסט, האחראי על המחלקה דוד אסייביץ ומזכיר המועדון ויקטור סבג התכנסו כולם לחגוג עונה שכותרתה – מועדון הנוער מ.ס קרית ים הוא המועדון הכי הוגן בארץ והמועדון שעשה את הקפיצה הכי גדולה בשנתיים האחרונות. משתי קבוצות לפני שנתיים הגיע המועדון לשמונה והמטרה הייתה להגיע לעשר קבוצות בעונה הקרובה. ואולם את החגיגה קלקל אבן צור במשפט קצר: "בעוד כחודשיים יעלו הטרקטורים ואצטדיון הכדורגל יהרס".

yoram 01
צילום היסטורי אחרון באצטדיון ק. ים. יורם אריסנט (מימין) וניסים צרפתי

ברגע אחד החיוכים התחלפו בתדהמה ובכעס עצור. זה לא שלא דיברו על כוונת העירייה להפוך את מתחם האצטדיון למתחם מגורים, דיברו מדי פעם במהלך השנה, וגם ידעו שיש תוכניות להרוס את האצטדיון, אבל כולם קיוו שאם אכן המתחם ייהרס יוקם לפני כן מגרש חלופי. זו הייתה הפעם הראשונה שחרצו את הדין והודיעו על מועד ההריסה. בשורות האלה הייתי צריך לכתוב על החלק היפה של מסיבת הסיום, אבל מה יש לכתוב על מסיבה בזמן שהמועדון עבר "פיגוע", ציטוט ש ארדינסט.

בשישי שעבר התראיין ארדיסנט בעניין זה ברדיו חיפה אצל אלי לוי ויוסי מזרחי ואמר כי החלטת ראש העיר היא מכת מוות למועדון. לוי ומזרחי נתנו כותרת לעניין – הנדל"ן ניצח את הכדורגל בקרית ים. אבן צור רתח ועלה לשידור, הוא תקף את ארדינסט וטען שתוך חצי שנה יוקם מגרש חלופי ובינתיים הקבוצות יתאמנו במגרשי קטרגל, באולמות ספורט ובמגרשים מאולתרים.

בשורה התחתונה, ארדינסט, שגם נפגע מדבריו של אבן צור, וגם לא האמין שתוך חצי שנה יוקם מגרש חלופי, החליט להתפטר והודיע על כך למאמני המחלקה. היו"ר ניסים צרפתי ניסה לשכנע את ארדיסט לא להתפטר, אך למחרת גם הוא התפטר: "את הנימוקים להתפטרות אמסור בהזדמנות הנכונה", אמר צרפתי.

האם משמעות הדבר שכ-250 ילדים נזרקו לרחובות? ימים יגידו.

תגובת העירייה
"קריית ים נמצאת בעיצומה של תנופת פיתוח ובינוי כמותם לא ידעה זה עשרות שנים. במסגרת זו עומד לקום בעיר בתוך מספר חודשים אצטדיון כדורגל חדיש ומודרני אשר ימלא את מקומו של האצטדיון המיושן שפעל עד כה בעיר.

התוכניות להקמת האצטדיון החדש נעשו בתאום מלא עם כל גורמי הספורט והכדורגל הפועלים בעיר מתוך כוונה להבטיח את המשך הפעילות הסדירה של ענף הכדורגל בשלב המעבר מהאצטדיון הישן לחדש.

yoram 007
תוך מספר חודשים יוקם אצטדיון כדורגל חדיש ומודרני. דוד אבן צור

בעיר ובסביבה הקרובה יש פתרונות חלופיים רבים לתקופה קצרה זו ובין השאר אף הועלתה האפשרות לשיתוף פעולה נקודתי בתקופה זו עם אגודת הפועל חיפה כמתבקש משתי אגודות ספורטיביות שכנות. בעירייה סמוכים ובטוחים כי בכל מקרה ועל אף אי הנוחות הזמנית תמשך פעילות הכדורגל בעיר במלא ההיקף והיא אף תורחב הודות למתקן החדש .

חשוב לזכור כי מאז כניסתו של ראש העיר דוד אבן צור לתפקידו, לפני כארבע שנים, הורחבה בצורה משמעותית פעילות הספורט העממי בעיר בכלל ופעילות הכדורגל בפרט והקמת האצטדיון החדש נועדה להבטיח ולהגביר מגמה זו".

צילומים: איסר רביץ

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות