fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דוד אבן צור: לא הייתה שום כוונה לגרום לפירוק מחלקת הנוער של מ.ס. קרית ים

הכתבה שפרסמנו כאן בשבוע שעבר על מחלקת הנוער של מ.ס. קרית ים הכתה גלים בקריות בכלל ובקרית ים בפרט. להזכירכם, דובר על הריסת מתחם אצטדיון הכדורגל של קרית ים תוך חודשיים כדי להפוך את המתחם לשכונת מגורים לזוגות צעירים. מכיוון שאין מגרש חלופי בקרית ים קברניטי המחלקה הסיקו כי משמעות הדבר – פירוק המועדון. מנהל מחלקת הנוער יורם ארדינסט החליט להפסיק לאלתר לעבוד במועדון, יו"ר העמותה ניסים צרפתי הודיע לכותב שורות אלה כי גם הוא מתפטר. מכך ניתן היה להסיק כי כ-250 ילדי המחלקה עוברים, לפחות חלקם, למועדונים אחרים, במקרה הטוב, או נזרקים לרחוב, במקרה הרע.

yam 01
"סיימתי את עבודתי בקרית ים". יורם ארדינסט

בתחילת השבוע הדברים השתנו מקצה אל קצה. צרפתי: "נפגשתי עם ראש העיר דוד אבן צור. לשמחתי הבנתי שאין לראש העיר כל כוונה לפגוע במועדון הוא הבטיח שיעשה הכל כדי שהמועדון ימשיך לתפקד, גם אם העירייה תצטרך להוציא כספים לצורך העניין. הבנתי ממנו שהריסת מתחם האצטדיון יידחה, במקביל יחלו בהקמת מגרש חלופי, שתוך חצי שנה עד שמונה חודשים יהיה מוכן. בינתיים נסתדר ורק בשבתות יהיו קשיים עם משחקי הבית, אבל נבקש עזרה מהאגודות השכנות. כשם שבעבר עזרתי למכבי צור שלום ולהפועל חיפה בעניין מגרשים, אני בטוח שהם יעזרו לנו וכך גם עירוני קרית אתא. אני חייב לציין שגם סגן ראש העיר אלי כהן נרתם לטובת העניין ומשקיע המון כדי שהמחלקה לא תיפגע. אני מודה מקרב לב לאבן צור וכהן ומקווה שיורם ארדינסט יחזור מהתפטרותו וימשיך לנהל את המועדון, כפי שעה עד היום. אני חייב לציין שארדינסט עשה עבודה אדירה, אין אנשים כמוהו בכדורגל הישראלי. אני מעריך אותו ומאמין שהכל יבוא על מקומו בשלום. בטח לא ניתן יד להריסת מועדון כל כך איכותי והוגן, שלא זומן אפילו פעם מאז היווסדו, לוועדת משמעת. יש כאן צוות ניהול מצוין וצוות אימון יוצא מהכלל, כולם אנשי חינוך ואנשי מקצוע מצוינים. אין לך מושג כמה אנשים רעים מחכים שניפול, לא ניתן להם את התענוג הזה".

מה לגבי ההתפטרות שלך?
"מלכתחילה לא התפטרתי. אמרתי לך בשבוע שעבר שאני שוקל להתפטר, אבל לא התפטרתי. אני ממשיך, בטח אחרי שנפגשתי עם ראש העיר וסגנו".

yam 02
כבר לא ביחד. דוד אבן צור, מאחוריו יורם ארדינסט

דוד אבן צור לא מבין על מה המהומה ולמה בכלל יצאו לתקשורת: "מעולם לא דובר  על פירוק. ידוע כבר שנתיים על פרוייקט המגורים, מה הקשר? כשקבוצות בליגת העל נאלצות לחפש מגרשים בגלל שהמגרש שלהם עובר שזרוע משך חודש ימים, הן לא מסתדרות. יש תוכנית של המנהל, יוקם אצטדיון חדש, תוך חודשיים יהיה מגרש, עם דשא סינטטי, תחילה בלי יציעים. בשביל מה השחקנים צריכים יציעים, הם מתאמנים ביציעים? קודם יקימו את המגרש ועם הזמן יוקמו גם יציעים".

"בשביל מה לרוץ לתקשורת"?

הבנתי מצרפתי שתתאמנו בינתיים במגרשים חלופיים פרטיים, של רן בן שמעון למשל, מדובר בעלות כספית לא קטנה".
"לא, לא נתאמן במגרשים פרטיים, נדחה את הריסת האצטדיון בכמה חודשים, בינתיים יוקם אצטדיון חדש והקבוצות יתאמנו במתחם הנוכחי. אני לא מבין בשביל מה היו צריכים לרוץ לתקשורת לספר סיפורים. כמה ימים קודם החמאתי ליורם ארדינסט במסיבת הסיום של המועדון, מיד אחר כך הוא רץ לרדיו, בשביל מה? למה הוא לא פנה אלי וביקש פגישה כדי לשוחח בנושא? למה לפנות להורים שיעשו מהומות בפייסבוק? ארדינסט עשה צעד לא חינוכי ולכן אין לו מקום בקרית ים. לא אסכים שיעבוד אצלנו".

yam 03
העירייה לא תיתן יד לפירוק המועדון. מימין: אלי כהן, דוד אבן צור, ניסים צרפתי ושחקני המועדון

מסתבר שכשאבן צור אמר את הדברים ארדינסט כבר היה סגור במועדון אחר. יצוין כי שלושה מועדונים מהאזור פנו אליו, אחרי פרסום הכתבה בשישי שעבר, והציעו לו לעבוד אצלם. ארדינסט: "ברור שאני לא ממשיך בקרית ים. אגב לא נכון להגיד שהתפטרתי, כיוון שלא עבדתי על פי חוזה. הפסקתי לעבוד במ.ס קרית ים ואין לי שום רצון וכוונה לעבוד שם יותר".

סגן ראש העיר אלי כהן, שקיבל מחמאות מצרפתי, מגיב לדברים: "בתחילת הקדנציה שלנו, לפני שלוש וחצי שנים, ראש העיר ואני שמנו לנו לדגל לקדם את הספורט בקרית ים. העירייה לא תתן יד להרוס את המפעל היפה של כ-500 שחקנים פעילים בשתי אגודות הכדורגל בעיר – הפועל, של רועי עטיה, עם בית ספר לכדורגל וקבוצות בוגרים ונשים ומחלקת הנוער של מ.ס. עם כ-250 ילדים. נמשיך לקדם את הספורט בעיר. נשב עם המנהל ונמצא פתרון, הכל יבוא על מקומו בשלום והספורט ימשיך להתפתח בקרית ים".

צילומים: איסר רביץ

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות