fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית שמואל: כשהביוב היחיד של השכונה נמצא בבית הספר

ביוב של שכונה שלמה, הכוללת גם רבי קומות, מתנקז בחצר בית הספר נתיבות משה. הביוב לא עומד בעומס ולא אחת מציף את בית הספר ומשבש את הלימודים. שלא נדבר על הריח
הביוב שהתפוצץ משתק את בית הספר (צילום: נטע פלג)
הביוב שהתפוצץ משתק את בית הספר (צילום: נטע פלג)

הורי בית הספר נתיבות משה שרחוב קדושי השואה בקריית שמואל מודאגים מבעיית ביוב מתמשכת וחמורה בבית הספר, בשבוע שעבר, מתחם שלם הכולל את קומת הקרקע של בית הספר לא היה בשימוש במשך שלושה ימים, עד לחופשת הפסח, בגלל שהביוב עלה על גדותיו וגם לבריכות קטנות, בוץ, סירחון ומפגע תברואתי. ילדי הגנים הועברו ללמוד בכיתות אחרות מחוץ לבית הספר, והעברתם יצרה כפילות ועומס בכיתות אלו, הבנות הלומדות בכיתת הקרוון נאלצו ללמוד במסדרון.

בסוף השבוע תוקנה ושוחררה הסתימה שהביאה לשיתוק הלימודים, אולם לטענת ההורים, לא מטופל שורש הבעיה ומתחילת השנה כבר היו מספר סתימות. הביוב שנמצא בשטח בית הספר משמש את תושבי כל רחוב קדושי השואה וגם את הבניינים החדשים רבי הקומות שנבנו בשנתיים האחרונות, אך אינו יכול להכיל את כל אלו ולעמוד בעומס.

לדברי  האם נגה מוסקוביץ', כשפנתה עם הבעיה לתאגיד מי כרמל, נאמר לה כי מדובר בסתימה שהתרחשה בגלל "שימוש יתר" של תושבי הבניינים הסמוכים לבית הספר. מדובר בבניינים חדשים יחסית שהוקמו בשנתיים האחרונות. הבעיה כבר קרתה שלוש פעמים מאז חודש ספטמבר האחרון, הביוב הציף את החצר והלימודים השתבשו או התקיימו בתנאים מורעים.

הביוב שהתפוצץ משתק את בית הספר (צילום: נטע פלג)
הביוב שהתפוצץ משתק את בית הספר (צילום: נטע פלג)

"ממי כרמל נמסר לנו שהניקוז של השכונות החדשות מתנקז לביוב הזה. להנהלת בית הספר הוסבר כי בגלל שקומת הקרקע של בית הספר היא הנקודה הכי נמוכה ברחוב, בכל פעם שיהיה עומס על הביוב זה יתפרץ בבית הספר, והמים יגלשו החוצה", אמרה מוסקוביץ, "למה לצרף את הצנרת החדשה של כל המבנים החדשים לביוב אחד של רחוב ישן שהוקם מקום המדינה? ברור שהביוב לא מתאים להכיל גם את המבנים החדשים".

לדברי חנה קושילביץ ששתי בנותיה לומדות בבית הספר: "בכל פעם כשיש סתימה, מפנים את הילדים למקומות אחרים בבית הספר או מחוץ לו, הריח והסרחון יכולים להזיק לבריאות הילדים".

בית הספר נתיבות משה שבקרית שמואל הוא היחיד באזור המותאם לחינוך החרדי, אחרת יצטרכו הילדים לנסוע למוסדות חינוך המותאמים אליהם בעכו או בחיפה. בנתיבות משה לומדים כ-400 ילדים ונערים, בכיתות א-ח', במסגרות של כולל (ישיבה), כיתות לימוד וכיתות גן, כשמבנה בית הספר וחלוקת ההפסקות מאשפרת הפרדה בין הבנים לבנות.

 

הביוב הזורם בכיתת הגן (צילום: נטע פלג)
הביוב הזורם בכיתת הגן (צילום: נטע פלג)

מי כרמל מטפל באופן שוטף בקוי המים והביוב בסביבות בית הספר ובקריית שמואל כולה .לצערינו בשל השלכה מסיבית של מוצרים היגייניים ,סמרטוטים וטיטולים של תושבי השכונה למערכת הביוב המערכת נסתמת ועולה על גדותיה . בשל כך אנו משקיעים משאבים רבים לפתיחת הסתימות ושטיפה תכופה של הקוים לשחרור המוצרים ההיגייניים , בימים אלה נתחיל במסע הסברה אינטנסיבי בשכונה כדי לפתור את הבעייה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות